تبیان، دستیار زندگی

طبیعت سرسبز خراسان

استان خراسان معمولا یاد آور حرم امام هشتم، عطر ها و سوغاتی‌های سفرهای زیارتی و فضایی معنوی است. اما خراسان فراتر از این تصورات است، بنا بر این تصمیم گرفتیم که در این مقاله به معرفی جاذبه‌های طبیعی و مناطق بکر طبیعت خراسان بپردازیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
طبیعت سرسبز خراسان

طبیعت خراسان رضوی، شمالی و جنوبی هر یک دارای ویژگی خاص خود هستند. خراسان شمالی مملو از دشت‌ها و دره‌های سرسبز و بکر است. در حالی که خراسان جنوبی دره‌هایی خشک با جویبارهایی خنک را در خود جای داده است.

پرواز تهران مشهد علی بابا پیشنهادهایی با قیمت‌های مناسب دراختیارتان می‌گذارد تا سفری امن و راحت به جاذبه‌های طبیعی خراسان داشته باشید. پس از خرید بلیط نوبت به رزرو هتل می‌رسد. آفرهای هتل درویشی مشهد را بررسی کنید و درصورت تمایل اقامتتان در مشهد را در این هتل بگذرانید. با ما همراه باشید تا به تفکیک به جاذبه‌های این سه استان بپردازیم.

خراسان شمالی

خراسان شمالی علاوه بر بجنورد و آب نبات‌های معروفش به طبیعت بکرش معروف است که در ادامه به تعدادی از آن‌ها خواهیم پرداخت.

منطقه یامان داغی
یامان داغی نام قله‌ای به ارتفاع ۲۳۶۰ متر با دامنه ای سر سبز و خوش آب و هوا است که جز بومیان و کوهنوردان کمتر کسی با آن آشناست. این منطقه مملو از درختان بلوط بومی است. بهترین مسیر برای رسیدن به این منطقه جاده بجنورد گرگان است. اگر قصد طبیعت‌گردی در این منطقه را داشتید، یامان داغی را فراموش نکنید.

آبشار حمید
آبشار حمید در ۷ کیلومتری بجنورد و در نزدیکی روستایی به همین نام قراردارد. این آبشار با صفا توسط سخره‌های بلندی احاطه شده و آب خنک آن در ارتفاع ۲۵ متری  از قلب سنگ‌ها بیرون می‌ریزد.

منطقه سالوک
این منطقه زیبا در نزدیکی اسفراین قرار دارد و پوشیده از گیاهانی مانند زیره سیاه و آویشن و کاکوتی و علف چای است . زرشک، گوجه وحشی، زالزالک و نسترن از گیاهان رایج این پارک ملی است.

آبشار اسفنجیر
آبشار دیدنی اسفنجیر در ۲۵ کیلومتری فاروج و در انتهای یک مسیر رودخانه‌ای است که حتی عبور از این مسیر سر سبز هم می‌تواند بسیار دل‌انگیز باشد. در پایان این مسیر آبشار اسفنجیر واقع شده است که با زیبایی خود خستگی مسیر را از تن شما خواهد زدود. برای رسیدن به این آبشار به ابزار مناسب که شامل کفش مناسب طبیعت گردی،باتوم، کوله و لوازم ضروری است، نیازمند خواهید بود.

پارک ملی سارگیل
این پارک در ۸ کیلومتری اسفراین قرار گرفته  و ۶۰۰۰ هکتار وسعت دارد. پارک ملی سارگیل در کنار منطقه حفاظت شده ۲۲۰۰۰ هکتاری واقع شده است. سارگیل در ارتفاعات بالاتر از سطح دریا قرار گرفته و نسبت به مناطق همجوار آب و هوای خنک‌تری دارد.

غارهای کفترک
این غار دقیقا مصداق تصور عموم افراد از غارنوردی است، به این دلیل که شامل یک ورودی تنگ است که افراد گاها به سختی از آن رد می‌شوند و در زیر آن یک فضای بزرگ و تو در تو وجود دارد. در گذشه ورودی غار مناسب ورود افراد نبوده اما به نحوی ورودی را بازتر کرده‌اند تا توریست‌ها بتوانند بدون خطر از آن بازدید  کنند.

طبیعت سرسبز خراسان

خراسان جنوبی

قسمت جنوبی خراسان سرزمین دراویش و بزرگان عرفان است اما شگفتی‌های طبیعی بسیاری نیز در دل خود جای داده است که به تعدادی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

کویر حلوان
شاید در تصور خود طبیعت را دشت‌های سرسبز در نظر بگیرید، اما بسیاری از توریست‌های خارجی برای تماشای بخش کویری طبیعت به ایران سفر می‌کنند. کویر حلوان واقع شده در ۸۰ کیلومتری طبس و در مسیر  جاده خور به طبس قرار دارد. زیبایی ستاره‌های آسمان شب  و تفریحات سافاری را می‌توانید در این منطقه کویری تجربه نمایید.

بنده دره
بنده دره در حقیقت یک سد تاریخی است که در آثار ملی هم ثبت شده است و با بیرجند تنها ۵ کیلومتر فاصله دارد. این سد سال ۱۲۹۴هجری با ۱۵ متر طول و ۳۵ متر عرض ساخته شده است و امروزه یک محدوده گردشگری محسوب می‌شود.

آبگرم دیگ رستم
این آبگرم در ده کیلومتری نایبند واقع شده است. آب جوشان مملو از گوگرد آبگرم رستم دارای فواید درمانی زیادی است و همین موضوع سبب شده افراد زیادی برای مقاصد درمانی به دیگ رسم مراجعه نمایند.

کال جنی
کال جنی در ۳۲ کیلومتری طبس‌واقع شده است. سنگ‌های تراشیده شده توسط باد و آب‌های جاری میان دره، این مکان را به یکی از جذاب‌ترین و در عین حال بکرترین نقاط استان خراسان جنوبی تبدیل کرده است.

خراسان رضوی

علاوه بر بارگاه ملکوتی امام هشتم، خراسان رضوی جاذبه‌های دیدنی دیگری نیز دارد که در این جا تعدادی از آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

طبیعت سرسبز خراسان

چشمه سبز
چشمه سبز که در ارتفاع ۲۵۰۰ متری از سطح زمین قرار داشته و هوایی خنک و مطبوع دارد، تنها ۲۰ کیلومتر با گلمکان فاصله دارد. جالب است بدانید که از گذشته بعضی از گروه‌های مذهبی  باور داشته‌اند که آب این دریاچه خواص شفا بخشی دارد و همین موضوع سبب شده است که مردم از سراسر ایران برای درمان به این دریاچه رجوع کنند.

دریاچه بزنگان
دریاچه بزنگان ۷۰ کیلومتر دورتر از سرخس و واقع  در کیلومتر ۱۳۰ جاده سرخس مشهد است. نام دیگر آن کل بی بی است و ۸۰ هکتار وسعت دارد. از مزیت‌های این دریاچه آن است که در هنگام بازدید از این دریاچه شانس رصد کردن دسته‌های پرندگان مهاجر را هم خواهید داشت.

دره آل
این دره در کنار روستایی به همین نام واقع شده است. آبشارهای زیبا در کنار غارهای خوفناک این منطقه می‌تواند روحیه ماجراجوی شما را راضی کند. در کنار آنچه گفتیم، گیاهان و درختان این منطقه بسیار زیبا و خاص هستند و زیبایی شگفت‌انگیزی ایجاد کرده‌اند. همه آنچه گفتیم سبب شده است که این منطقه یک مقصد خوب به جهت گردشگری باشد.

کلا آخر

وقتی سخن از خدمات گردشگری به میان می‌آید، راحتی و امنیت حرف اول را خواهد زد. علی بابا در سال‌های اخیر تلاش کرده است که به راحت‌ترین حالت ممکن خدمات گردشگری را در اختیار متقاضیان آن قرار دهد. به عنوان مثال شما به راحتی می‌توانید با سرچ عبارت پرواز تهران مشهد و یا هتل چمران شیراز صاحب یک بلیط پرواز تهران مشهد و یک اتاق در هتل چمران شیراز شوید. بنابراین اگر به دنبال سهولت در انجام امور خود هستید به سایت علی بابا سر بزنید.