تبیان، دستیار زندگی

مزایای استفاده از سرور مجازی ایران

سرور مجازی که با اصطلاح VPS شناخته می‌شود، این روز‌ها محبوبیت زیادی دارد. یکی از بهترین گزینه‌ها برای پشتیبانی از سایت‌ها، فروشگاه‌ها و اپلیکیشن‌های اندروید یا IOS، همین سرور‌های مجازی هستند. امکان استفاده از این سرور‌ها در هر کشوری وجود دارد که با توجه به قیمت ارز، سرور مجازی ایران نسبت به نمونه‌های خارجی مقرون به صرفه‌تر است. بنابراین در این مطلب قصد داریم مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از این سرور‌ها را بیان کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مزایای استفاده از سرور مجازی ایران



سرور مجازی که با اصطلاح VPS شناخته می‌شود، این روز‌ها محبوبیت زیادی دارد. یکی از بهترین گزینه‌ها برای پشتیبانی از سایت‌ها، فروشگاه‌ها و اپلیکیشن‌های اندروید یا IOS، همین سرور‌های مجازی هستند. امکان استفاده از این سرور‌ها در هر کشوری وجود دارد که با توجه به قیمت ارز، سرور مجازی ایران نسبت به نمونه‌های خارجی مقرون به صرفه‌تر است. بنابراین در این مطلب قصد داریم مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از این سرور‌ها را بیان کنیم.

VPS به زبان ساده

با به کار‌گیری فناوری‌های مجازی‌سازی، این سرور‌ها بر منبع فیزیکی یا مادر آماده می‌شود. اما هر یک از این سرور‌های مجازی، منبع مخصوص به خود را دارند. به گونه‌ای که فضای هارد دیسک، ذخیره‌سازی، RAM، پردازشگر و در نهایت سیستم عامل هر سرور کاملا تخصصی است. البته این تکنولوژی، استفاده از چندین سرور مجازی با سیستم عامل‌های متفاوت را روی یک سرور اختصاصی فیزیکی امکان‌پذیر می‌کند.
یکی از اساسی‌ترین مزیت‌های VPS امکان تهیه سرور مجازی اختصاصی با سیستم عامل مخصوص و هزینه‌ای پایین است. بدین منظور دیگر شرکت‌های کوچک نیازی به پرداخت هزینه‌های اضافی ندارند. البته در مقایسه با هاست و سرویس میزبانی به صورت اشتراکی، سرور‌های مجازی کاملا اختصاصی بوده و هرگز به شکل اشتراکی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

استفاده از سرور‌های مجازی ایرانی و مزایای آن

به دلیل افزایش چشمگیر قیمت سرور‌های خارجی، کاربران زیادی در ایران تمایل به خرید سرور مجازی ایران دارند.
بنابراین اگر کاربران مورد نظر شما در ایران زندگی می‌کنند و قصد دارید امکان استفاده از ترافیک نیم بهای داخلی را برای کاربران‌تان ایجاد کنید؛ بهتر است سرور مجازی ایرانی را انتخاب کنید.

 

1) کسب اعتبار و اطمینان بیش‌تر
به کار‌گیری درگاه‌های پرداخت آنلاین در سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی ایرانی، باعث شده به ارسال و تایید مدارک به نهاد‌های مربوطه برای احراز هویت نیاز پیدا کنید. بنابراین برای کسب اعتبار در سطوح بالا‌تر، به دسترسی فیزیکی به سرور نیاز پیدا خواهید کرد که بسیار مهم است. با استفاده از سرور‌های مجازی، امکان فعالیت با IP اختصاصی و تعریف NSهای خصوصی برای متصل شدن دامنه نیز وجود دارد.

2) امکان دسترسی فیزیکی به سرور‌ها
سرور مجازی گزینه‌ای مقرون به صرفه‌تر نسبت به سرور‌های اختصاصی است. از این رو در شرکت‌هایی که دسترسی فیزیکی ماهانه یا سالانه به سرور‌ها ضروری است، می‌توان این نوع را استفاده کرد. دسترسی فیزیکی به سرور‌های مجازی در دیتاسنتر‌ها طبق مقررات ویژه‌ای انجام می‌شود. بنابراین سرور مجازی خارج از کشور فاقد این قابلیت است.

3) قابلیت دسترسی کاربران با سرعتی بالا
پلن‌های سرور مجازی ایران در سرو دیتا به گونه‌ای ارائه می‌شود که کاربران با بالا‌ترین سرعت بتوانند در سایت جستجو کنند. بدین ترتیب سایت‌ها، بازی‌های آنلاین و نرم‌افزار‌های متصل به اینترنت؛ با سرعت بیش‌تری نمایش می‌ابند. پینگ پایین سرور‌های مجازی ایران سرو دیتا یکی از مهم‌ترین دلایل خرید آن است.

4) برخورداری از بالا‌ترین پایداری و  Uptime
تکنولوژی مجازی‌سازی باعث شده کندی و قطعی سایت به صفر برسد. به گونه‌ای که با استفاده از سرور مجازی ایران شما می‌توانید با پایداری و آپ تایم بالا، سایت خود را برای کاربران ارائه دهید. در این صورت دیگر نگران قطعی یا عملکرد کند سایت خود نباشید.

برخورداری از بالا‌ترین پایداری و  uptime

5) به کار‌گیری ترافیک نیم بها داخلی در سایت
سرور مجازی ایران برای سایت‌هایی که از محصولاتی با حجم بالا برای دانلود برخوردار است؛ پیشنهاد می‌شود. زیرا در این صورت ارائه ترافیک نیم بهای داخلی برای کاربران امکان‌پذیر است. با دریافت سرور، آی پی سرور دانلود خود را برای نهاد‌های مربوطه ارسال می‌کنید. در این صورت با قرار‌گیری در لیست سایت‌های مجاز جهت استفاده از دانلود نیم بها، می‌توانید تعداد کاربران خود را افزایش دهید.

6) حقیقی بودن مالکیت‌های سرور برای شما
سرور مجازی به گونه‌ای طراحی شده که تنها شما مالک آن هستید. در این صورت امکان دسترسی به این سرور‌ها برای افراد دیگر غیر ممکن است. البته برای این کار لازم است دانش مدیریت سرور‌ها را داشته باشید. در غیر این صورت به دلیل محیط دستوری و فرمانی در این سرور‌های مجازی، ممکن است با مشکل مواجه شوید.
این سرور‌ها که با سیستم عامل لینوکس فعالیت می‌کنند؛ محیطی گرافیکی مشابه ویندوز ندارند. زیرا برای سرور‌های ویندوزی این مشکلات را نخواهید داشت. به گونه‌ای که مشابه ویندوز دسکتاپ بوده و می‌توانید از طریق نرم‌افزار Desktop Remote با سرور اتصال یابید.

7) فعالیت اختصاصی سیستم عامل و منابع
سرور مجازی نوعی سرور اختصاصی در مقیاس کوچک‌تر است که فضای دیسک، CPU و RAM به صورت کاملا اختصاصی برای شما است. تمام هزینه‌های خرید سرور مجازی جهت هزینه منابع و ترافیک ماهانه است. البته دقت کنید، از شرکت‌هایی که سیستم عامل اختصاصی به همراه سرور مجازی ایران ارائه نمی‌دهند؛ سرور نخرید. در سرودیتا تمامی این سرور‌ها به همراه سیستم عاملی اختصاصی و به روز به کاربران ارائه می‌شود.

8) برخورداری از سرعت بالا در فعالیت‌های  Remote
پینگ تایم پایین سرور‌های مجازی ایرانی باعث شده آن‌ها را به بهترین گزینه برای کار‌های از راه دور یا Remote تبدیل کند. بنابراین کاربران زیادی تمایل به خرید آن دارند.

9) امکان سفارشی‌سازی کامل
یکی از تفاوت‌های سرور مجازی با سرویس‌های میزبانی اشتراکی و Shared hosting میزان دسترسی به منابع سرور‌ها است. به گونه‌ای که با خرید این سرور‌های مجازی در دسترسی به منابع محدودیت ندارید. نصب انواع مختلفی از برنامه‌ها و آنتی ویروس‌ها روی سرور‌ها امکان‌پذیر است و به کار‌گیری انواع این نسخه‌ها هیچ محدودیتی ندارد.

10)Administrator  وRoot  در سرور مجازی
در این نوع از سرور‌ها قابلیت ارتباط با کاربر‌های مدیر اصلی وجود دارد. همچنین ایجاد تعدادی کاربر فرعی که نیاز دارید، امکان‌پذیر است. کاربر اصلی در سیستم‌های بر مبنای ویندوز، تحت عنوان Administrator شناخته شده است. همین نقش در سرور‌های مجازی بر مبنای سیستم‌های لینوکس، Root نام دارند. این کاربران بهترین گزینه برای نقش‌های مدیریتی هستند که به تمامی تنظیمات اصلی سرور دسترسی دارند. در صورتی که ممکن است این دسترسی‌ها در پلن‌های اشتراکی با محدودیت مواجه شود و غیر ممکن باشد.

11) برخورداری از قیمتی مقرون به صرفه
سرور مجازی ایران به دلایل مختلفی مانند سهم داشتن در منابع سخت‌افزاری، نگهداری و تعمیرات از سرور‌های اختصاصی قیمت کم‌تری دارند. بنابراین این روز‌ها سرور‌های مجازی طرفداران زیادی دارند. در این صورت برای تست یک تکنولوژی جدید یا نصب یک سیستم عامل خاص، خرید و استفاده از یک VPS هزینه کم‌تری خواهد داشت.

12) امنیت بالا
بر خلاف سرویس‌های اشتراکی، این سرور‌های مجازی به صورت شخصی‌سازی بوده و از سایر کاربران مجزا است. البته در سرور مادر با یکدیگر مشترک هستند. بنابراین خرابی سایت‌های دیگر یا مشکلات باقی کاربران هیچ تاثیری بر عملکرد سرور شما ندارد.

امنیت بالا

13) قابلیت ارتقا
از آن جایی که هر کسب و کاری در پلن خود دارای برنامه‌ای برای رشد در آینده است، VPS‌ها نیز می‌توانند در این مسیر شما را همراهی کنند. این ارتقا از طریق منبع ایجاد می‌شود؛ به گونه‌ای که ماشین مجازی فعلی به پلنی با سیستم جدید‌تر ارتقا میابد. در این حوزه اصطلاحات scsle up و scale-out را داریم. در scale up برنامه به منظور استفاده از تمامی coreهای CPU روی یک سرور مادر ارتقا میابد. در مورد دوم، برنامه به گونه‌ای scale می‌شود که سرور‌های مجازی روی سرور‌های مادر مختلف قابل اجرا هستند.

سرور مجازی ایران

بنابراین با توجه به ویژگی‌های مثبتی که سرور مجازی ایران نسبت به نوع خارجی آن دارد، بهتر است این سرور را خریداری نمایید. از مهم‌ترین مزیت‌های آن می‌توان به کاهش هزینه‌ها، بهبود عملکرد، اطمینان بیش‎تر، امنیتی بالا و قابلیت ارتقا بخشی اشاره کرد. ما، در سرودیتا تمامی سرور‌های مجازی ایران و.. خود را با بهترین کیفیت و بالا‌ترین سرعت ارائه می‌دهیم.

منبع: کمکدون