تبیان، دستیار زندگی

آموزش شستن کفش های سفید در سه سوت

در این مقاله قصد داریم روش‌های تمیز کردن کفش سفید را برای شما بازگو نماییم، لطفا تا انتها با ما همراه باشید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آموزش شستن کفش های سفید در سه سوت

کفش های سفید یکی از جذاب ترین نوع کفش ها هستند منتها قطعا مایل به پوشیدن یک کفش لکه دار و کثیف نخواهید بود. هنگامی که کفش های سفید نو و تمیز هستند ، بسیار شیک و درخشان به نظر میرسند ، اما متاسفانه این رنگ از کفش ها به سرعت کثیف می شوند و ظاهر زیبای خود را از دست می دهند . ما در این مقاله روش های تمیز کردن کفش سفید را برای شما خواهیم گفت ، تا انتهای متن ما را همراهی کنید.

کفش سفید اصولا یکی از وسیله هایی است که اکثر اشخاص از آن بهره گیری می کنند ، زیرا این رنگ از کفش را می توان با هر نوع لباس و هر مدل رنگی به راحتی پوشید و استایل زیبایی را ایجاد کرد. منتها تنها چند روز بهره گیری از آن ها در آب و هوای نامناسب و یا عدم تمیز کردن کفش های سفید به صورت روزانه ، می تواند در مدت زمان کمی کفش ها را کثیف و فرسوده کند و از زیبایی آن ها کم کند.بنابراین بایستی به صورت مرتب تمیز شوند.در صورتی که کفش های سفید شما مانند روز اول تمیز و براق نیستند و در فکر خرید کفشی جدید هستید ، بهتر از قبل از خرید کفش نگاهی به روش های تمیز کردن کفش های سفید این مقاله بیاندازید. در صورتی که قصد خرید کفش باکیفیت و بادوام را دارید پیشنهاد ما به شما خرید کفش زنانه اسکچرز و خرید کفش مردانه اسکچرز می باشد.

چگونه کفش های سفید را تمیز کنیم ؟

برای این که کمتر درگیر روش های تمیز کردن و شستن کفش ها بشوید ، قبل از هر چیزی بهتر است مراقب باشید تا کفش هایتان کثیف نشود. تلاش کنید قبل از پوشیدن کفش های سفید برای نخستین بار ، مقداری محلول ضد لک و ضد آب را بر روی آنها اسپری کنید. اهمیتی ندارد که میخواهید کجا بروید و وضعیت هوا چگونه است ؛ تا چند هفته پس از اولین بهره گیری ، برای تمیز ماندن کفش های خود از اسپری ضدلک بهره گیری کنید. نکته ی دیگری که نیز باید توجه بسیاری به آن کنید ، نگه نداشتن لکه ها و کهنه نشدنشان است. ممکن است این کار مقداری خسته کننده به نظر آید منتها تمیز کردن سریع لکه ها کمک بسیار بزرگی به تمیز ماندن کفش سفید می کند.چنانچه لکه ها را تمیز نکنید ، به عمق پارچه کفش نفوذ پیدا می کنند و برای تمیز کردنشان باید وقت بیشتری مصرف کنید.

لوازم مورد نیاز برای تمیز کردن کفش های سفید

برای تمیز کردن کفش های سفید احتیاجی به وسیله های زیادی نخواهید داشت. با کمک یک مسواک قدیمی ، سفید کننده ، خمیر دندان ، جوش شیرین و... می توانید به راحتی کفش هایتان را تمیز و نو کنید. البته هر کدام از این مواد را باید به تنهایی استفاده کنید و در صورت عدم نتیجه می توانید به سراغ گزینه های دیگر بروید.

نحوه شستن کفش با استفاده از خمیر دندان

خمیر دندان تنها مخصوص دندان نیست! شما میتوانید از آن به عنوان یک روش بسیار عالی برای تمیز کردن کفش های سفید خود استفاده کنید. بهتر است برای تمیز کردن کفش های سفید ، از خمیردندان های بدون رنگ بهره گیری کنید ، چون خمیر دندان های رنگی لکه ی جدیدی را بر لکه های کفش هایتان اضافه می کند. خصوصیت بهره گیری از خمیر دندان این است که تهاجمی نیست و احتمال آسیب به کفش های سفید در این روش حدود صفر است. برای شستن کفش ها با خمیر دندان ، از خمیردندان های غیر ژلی بهره گیری کنید و با حرکت های دایره وار خمیر دندان را بر روی لکه های کفش بزنید. پس از گذشت 10 دقیقه با یک دستمال مرطوب ، سطح کفش را تمیز کنید و در صورت احتیاج این کار را چند بار تکرار کنید.

نحوه شستن کفش سفید

نحوه شستن کفش با استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین جزء موادی است که در سفید کنندگی نقش بسیار زیادی دارد و برای سفید کردن کفش در کنار جوش شیرین به مقداری سرکه سفید نیز احتیاج دارید. برای انجام دادن این کار یک قاشق غذا خوری جوش شیرین را به همراه 2 قاشق غذا خوری سرکه و یک فنجان آب مخلوط کنید و محلول خمیری شکلی را به دست آورید. سپس یک پارچه و یا مسواک کهنه را به ماده خمیری شکل آغشته کنید و لکه های کفش را تمیز کنید. این روش برای تمیز کردن کفش های سفید تاثیر بسیار زیادی دارد. پس از تمیز کردن کفش های خود را چند ساعت در هوای آزاد و جلوی خورشید قرار دهید تا خمیر روی کفش خشک شود. پس از گذشت چند ساعت با یک مسواکی که خشک است ، خمیر خشک شده روی کفش را پاک کنید و کفش هایتان را تکان دهید تا جوش شیرین ها از روی کفش بریزد. در آخر کفش هایتان را با آب بشوئید و با یک پارچه مرطوب آن ها را تمیز کنید.

آیا میتوانیم کفش های سفید را با ماشین لباسشویی بشوئیم؟

کفش های سفید جزء حساس ترین کفش ها هستند و در صورتی که میخواهید مواد و پارچه کفشتان خیلی زود از بین نرود هرگز آنها را با ماشین لباسشویی نشوئید. زیرا شستن کفش با ماشین لباسشویی ظاهر کفش شما را از بین میبرد و دیگر زیبایی اولیه را ندارد. شستن کفش ها با دست بهترین گزینه برای تمیز کردن آنها است.

آیا می توانیم کفش های سفید را با سفید کننده تمیز کنیم ؟

بله ، منتها این ماده ملایم ترین انتخاب شما نخواهد بود. در حقیقت نکته بسیار مهم در بهره گیری از سفید کننده این است که آن را با دقت بسیار زیاد رقیق کنید. مقدار سفید کننده ای که برای تمیز کردن کفش های سفید می توانید استفاده کنید براساس جنس کفش ها متفاوت است. اما توصیه می شود که مقدار سفید کننده به آب را یک به پنج کنید زیرا استفاده بیشتر از سفید کننده منجر به زرد شدن کفش های سفید می شود.برای انجام دادن این کار به آب ، مقداری سفید کننده ، ظرف مناسب ، مسواک و تهویه مناسب احتیاج دارید. در محیط باز اندکی سفید کننده را با آب مخلوط کرده و مسواک را به محلول آغشته کنید و با ملایمت سطح کفش را تمیز کنید. پس از انجام کار ، کفش هایتان را با آب گرم آبکشی کنید و اجازه دهید چند ساعت کفش ها در هوای آزاد بماند و خشک شود.

فروشگاه اینترنتی پارسی بای


روش های کاربردی برای تمیز کردن کفش های سفید

1.     برای پوشاندن خراش ها و لکه های کوچک رنگی میتوانید از لاک سفید استفاده کنید.
2.     برای تمیز کردن بندهای کفش می توانید از مقداری مایع ظرفشویی و آب گرم استفاده کنید.
3.     برای پاک کردن لکه های روغنی بهتر است از شامپوی رقیق شده در آب بهره گیری کنید.
4.     از پاک کننده های جادویی مخصوص کیف و کفش و پاک کننده های مخصوص کفش بهره گیری کنید.
5.     کفش های سفید را دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید.

خرید آنلاین کفش اسکچرز

در صورتی که قصد خرید کفش زنانه ، مردانه و بچه گانه اسکچرز اورجینال به صورت آنلاین و اینترنتی را دارید ، با مراجعه به فروشگاه اینترنتی پارسی بای می توانید محصول مورد نظر خود را با خیالی آسوده از اصالت کالا خریداری کنید.