تبیان، دستیار زندگی

منظور از فریز شدن تتر چیست؟

بازار ازهای دیجیتال یکی از پرهیجان‌ترین و پرنوسان‌ترین بازارهای اقتصادی است که هر زمان ممکن است اتفاقی برای آن رخ دهد تا سرمایه‌گذاران خود را دچار ضرر کند یا به سود برساند. اما یکی از موضوع‌های که ذهن خیلی از سرمایه‌گذاران را به خود مشغول کرده است انسداد حساب کاربری آنان یا به زبان ساده‌تر، انسداد ارز تتر است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
منظور از فریز شدن تتر چیست؟



شایعه انسداد تتر یکی از داغ‌ترین موضوع‌های است که امروزه در میان سرمایه‌گذاران و فعالان حوزه ارزهای دیجیتال مورد بررسی قرار می‌گیرد و اغلب در پی چاره‌اندیشی برای آن هستند.

در این مقاله با مفهوم فریز تتر یا انسداد آن و عواملی که به این اتفاق منجر می‌شود آشنا خواهیم شد. همچنین راهکارهای مورد نیاز برای این مشکل را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

انسداد تتر، شایعه یا واقعیت!


موضوع انسداد تتر و حساب کاربری ایرانیانی که این ارز را خریداری کرده‌اند مدت ها است که در میان فعالان این عرصه مطرح است. اما این سخن تا چه حدی صحت دارد؟ در گذشته بازار ارزهای دیجیتال مقید به دستور العمال ها یا قید و بند خاصی نبود، اما اکنون توجه بسیاری از سازمان‌های دولتی و حتی مقام‌های دولتی به این بازار جلب شده است و با ایجاد قوانین جدید، شرایطی را فراهم کرده‌اند که فعالان عرصه ارزهای دیجیتال مجبور به رعایت آن هستند.

ورود سازمان‌های دولتی به این عرصه به دلیل عدم نقص قوانین بود. به بیان ساده‌تر دولت قصد داشت تا به فعالان و سرمایه‌گذاران این عرصه هشدار دهد تا قوانین اجرا شده در حوزه تحریم را نقص نکنند و اطمینان داشته باشند که انجام این فعالیت‌های اقتصادی به قوانین کشور آسیب نمی‌زند.

تتر، یک ارز متمرکز


تفاوت بسیار بارزی که ارز تتر با بقیه ارزهای دیجیتال دارد این است که کاملا متمرکز است. اگر اندک اطلاعاتی در مورد ارزهای دیگر داشته باشید قطعا می‌دانید که اغلب ارز ها مثل اتریوم یا بیت‌کوین به صورت غیرمتمرکز فعالیت می‌کنند. اما ارز تتر برخلاف این ارز ها(که مبسیار هم معروف هستند) به صورت متمرکز فعالیت می‌کند.

مضرات ارز متمرکز


یکی از ساده‌ترین نکاتی که نهاد‌های دولتی توسط این ارز متمرکز به آن می‌رسند هویت صاحبان حساب‌های کاربری است. از آنجایی که ارز تتر متمرکز است بسیاری از نهاد‌های دولتی می‌توانند بر آن تسلط داشته باشند و با انجام یک تراکنش ساده، به راحتی می‌توانند تشخیص دهند که حساب کاربری ایجاد شده متعلق به چه کسی است و چه ملیتی دارد.

همین تشخیص ساده باعث می‌شود تا تحریم‌های احتمالی در حوزه ارز تتر که توسط آمریکا برنامه‌ریزی شده است اعمال شود و بسیاری از سرمایه‌گذاران ایرانی را متحمل ضرر کند.

منظور از فریز شدن تتر چیست؟

خرید ارز تتر


با وجود اینکه احتمال‌های زیادی در حوزه انسداد این ارز وجود دارد باز هم نمی‌توان منکر سوددهی آن شد. به همین سبب بسیاری از سرمایه‌گذاران اقدام به خریداری این ارز می‌کنند تا بتوانند سرمایه خود را افزایش دهند. با توجه به شرایط موجود خرید تتر باید از صرافی‌های معتبر انجام شود و سرمایه‌گذاران برای انتقال سرمایه خود دچار مشکل نشوند و یا کیف پولشان مسدود نشود.

فریز ارز دیجیتال به چه معناست؟
یکی از خطراتی که سرمایه‌گذاران ارز تتر را تهدید می‌کند احتمالا فریز این ارز ها است. فریز ارز تتر بدین معناست که سرمایه شما در کیف پولتان قابل برداشت یا انتقال نیست و به زبان ساده‌تر مسدود شده است. وقتی سرمایه فردی فریز می شود متحمل ضرر زیادی می‌شود چون نمی‌تواند با سرمایه خود خرید و فروش انجام دهد و با آن کار کند. همچنین مدت زمان فریز این ارز هم مشخص نیست و نمی‌توان روی زمان مشخصی برنامه‌ریزی کرد.

احتمال‌ های زیادی وجود دارد که صاحب ارز تتر بخواهد این ارزها را مسدود کند. اما مهم‌ترین علتی که می‌توان به آن اشاره کرد ورود دولت و نهادهای دولتی به این عرصه است.

جایگزین تتر


با توجه به شرایط رخ داده سرمایه‌گذاران باید به فکر راهی باشند که بتوانند سرمایه خود را بجای خریداری ارز تتر، در مصارف دیگری استفاده کنند. طبق مطالعه‌های اقتصاددانان ارز دیجیتال کوین دای یکی از بهترین جایگزین‌های موجود برای تتر است. این ارز در اواخر سال 2017 و توسط شرکت میکر ارائه شد.

این ارز به صورت استاندارد ارائه شده و توسط دلار پشتیبانی می‌شود. ارزش این ارز برابر با یک دلار است و در شبکه اتریوم مدیریت می‌شود. در زمان نوشتار این مقاله، ارز کوین دای رتبه 24 در بین ارزهای دیجیتال را داراست.

حفظ سرمایه


از آنجایی که احتمال دارد تحریم‌های اعمال شده برای حساب‌های کاربری ایرانی بیشتر شود، سرمایه‌گذاران نیاز دارند که راهی برای محافظت از سرمایه خود بیابند. برای این امر نیاز به استفاده از پلتفرم‌های است که از کیف پول دیجیتال استفاده کنند و  باعث محافظت از ارزهای خود شوند.

پس از ایجاد کیف پول دیجیتال می‌توان ارزهای تتر را خریداری کرده و سپس با انتقال تتر به کیف پول ها، تمامی ارزهای تتر ها را به یک صرافی خارجی منتقل کرد و تمام سرمایه را حفظ کرد. استفاده از کیف پول باعث می شود که شناسایی پلتفرم مبدا یا مقصد قابل انجام نباشد و همین امر امنیت ارز را تضمین می‌کند.

خرید و فروش ارز دیجیتال قانونی است؟
برای رشد اقتصادی یک جامعه راه های متفاوتی وجود دارد. خرید ارزهای دیجیتال، استفاده از شرایط اقتصادی و ارائه یک روش نوین برای افزایش نقدینگی و غیره همگی راه‌های متفاوتی هستند که افراد اقتصاددان می‌تواند از آن برای افزایش سرمایه خود استفاده کند. اما برخی از این روش ها قانونی نبوده و پیگرد قانونی دارند.

سوالی که در زمینه ارزهای دیجیتال بسیار بحث برانگیز بوده این است که آیا خرید و فروش ارز دیجیتال قانونی است؟ جواب این سوال کاملا به شرایط و قوانین هر کشور بستگی دارد. چون هرکشور با توجه به سطح اقتصادی که در کشر وجود دارد قوانینی را در راستا بهبود وضعیت اقتصادی اعمال می‌کند. در کشور ایران تاکنون صحبت‌های زیادی درمورد ارزهای دیجیتال انجام شده است. اما هیچکدام از این صحبت ها بر محوریت ممنوعیت این ارز نبوده است.
بر همین اساس متقاضیان خرید یا فروش ارزهای دیجیتال می‌توانند با مراجعه به صرافی‌های معتبر و با انجام مشاوره در مورد بهترین زمان برای خرید و غیره اقدام به خریداری یا فروش ارز کنند.

منظور از فریز شدن تتر چیست؟

آینده تتر


با توجه به اینکه حساب های کاربری ایرانیان بیشتر از هر ملیت دیگری در خطر انسداد قرار دارد، سرمایه‌گذاران ایرانی سعی می‌کنند که ارز دیگری را جایگزین تتر کند و سرمایه خود را در بخش دیگری مصرف کنند.

شاید این امر دلیلی برای کاهش محبوبیت ارز تتر در میان ایرانیان باشد. البته روند بازار ارزهای دیجیتال به صورتی است که نمی‌توان به صورت قطعی درمورد آن نظر داد. اما پیش‌بینی می‌شود که در آینده بسیاری از سرمایه‌گذاران عرصه ارزهای دیجیتال به‌جای خریداری ارز تتر به سراغ ارزهای جایگزین بروند. ارزهای که جایگزین تتر شده‌اند دارای عملکرد مشابه هستند و پلتفرم‌های امنی را دارد که باعث اطمینان سرمایه‌گذاران از حفظ سرمایشان می شود.