تبیان، دستیار زندگی

بررسی تاثیرات قصه های صوتی جذاب برای کودکان

گوش دادن به قصه‌ می‌تواند مهارت شنیداری کودک را تقویت کند و در این زمان کودک شما باید تمرکز و دقت بالایی را داشته باشد، با گوش دادن به این نوع از قصه ها کودک این توانایی را کسب می کند که با محیط اطراف خودش ارتباط برقرار کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
تاثیرات قصه صوتی کودکانه برای بچه ها 
این روزها مشکلات خانواده به نسبت قدیم بیشتر شده است و این مشکلات کمتر به مادرها و پدرها اجازه می دهد که برای فرزندان خود قصه هایی را شب به شب بگویند. بهترین کاری که خانواده در این زمان باید انجام دهند این است که از منابع معتبری قصه های صوتی را دانلود کنند. با این روش کار پدر و مادرها خیلی ساده تر می شود و هم این که بچه ها با شنید این نوع از داستان ها قدرت شنیداری که دارند را افزایش می دهند. بچه ها با گوش دادن به قصه های صوتی، می توانند محتوای داستان را به یاد بیاورند و حتی به این مورد نیز خانواده ها باید توجه کنند که خیلی از داستان ها و قصه های کودکی هایشان را به یاد دارند. قصه های صوتی توانایی این رادارند که فضای داستان را هم برای بچه ها ترسیم کنند. قصه های صوتی که مخصوص کودکان است خیلی تنوع دارند و شما باید در قدم انتخاب آن ها با سلیقه کودک خودتان آشنایی کامل را داشته باشید زیرا در غیر این صورت ممکن است کودک شما از این کار خسته بشود و بدقلقی کند و اصلا به داستانی که شما دانلود کرده اید گوش ندهند.

مهارت های مورد نیاز در گوش دادن

یکی از مهارت ها و توانمندی هایی که تمام افراد باید در تمام سنین به آن دقت کنند این است که خوب بشنوند و خوب گوش بدهند. بهتر است که این مهارت آموزشی را به کودک خود یاد بدهید و سعی کنید که برای کودک خود انواع قصه های تصویری و صوتی کودکانه ای که متناسب با سلیقه او است را تهیه کنید. گوش دادن به این قصه ها می تواند مهارت شنیداری کودک را تقویت کند و در این زمان کودک شما باید تمرکز و دقت بالایی را داشته باشد، با گوش دادن به این نوع از قصه ها کودک این توانایی را کسب می کند که با محیط اطراف خودش ارتباط برقرار کند.

بررسی تاثیرات مختلف قصه های صوتی بر کودکان

نکته مثبتی که قصه های صوتی کودکانه دارند، این است که تاثیر مستقیمی در تقویت ذهنی کودکان دارد و همچنین می تواند خلاقیت های کودکان را تا حد زیادی افزایش دهد. این قصه های صوتی می توانند جنبه های مختلفی از هوش کودکان را تحت تاثیر قرار دهند. قصه صوتی این موقعیت را برای خانواده ها فراهم می کند که جنبه های مختلفی از زندگی را به کودکان خود آموزش دهند. خانواده هایی که کودکی را دارند بهتر است از قصه های کودکانه به عنوان ابزاری مهم و اصلی برای آموزش و سرگرمی کودک خودشان استفاده کنند و این نوع از قصه ها جنبه های آموزشی بیشتری هم دارد.

فایده های قصه صوتی کودکانه

تاثیر قصه ها بر یادگیری کودکان

کودکانی که از داستان های ویدیویی یا صوتی استفاده می کنند، در تلاش هستند که خود را با کارکترها و فضای داستان همسان کنند. این کودکان پس از اتمام داستان ممکن است برایشان پرسش هایی به وجود بیاید و این می تواند به یادگیری آن ها کمک کند. قصه گویان مسائل مختلفی با هیجان تمام برای کوکان می گویند؛ که ممکن است از نظر ما بزرگسالان بی ربط یا کم اهمیت باشد اما در واقعیت به این شکل نیست؛ قصه گوها در تلاش هستند که فکر و خلاقیت کودکان را به دوردست ها ببرند و متوجه می شوند کودکی که دارد این قصه صوتی را گوش می دهد، در حال تقویت قوه خلاقیت در خود است و این کودک با علاقه مخصوصی که دارد و روش هایی که مخصوص خودش است؛ با اسباب بازی و دوستانی که دارد؛ داستان را در میان می گذارد و این کار به او کمک می کند که در یادگیری سرعت بالاتری داشته باشد.

تقویت هوش هیجانی
همان طور که می دانید هوش هیجانی به کودکان کمک می کند که مهارت ها و توانایی هایی را کسب کنند و از این طریق اطرافیان را بیشتر و بهتر درک کنند و به راحتی بتوان ارتباط بهتری را با آن ها برقرار کرد.اگر می خواهید که از مولفه های رشد هوش هیجانی اطلاعاتی را داشته باشید بهتر است بدانید که باید یاد بگیرید تصمیم های خود را بدون شتاب و عجله ای انجام دهید و این مهارت را نیز به کودک خودتان آموزش دهید. در این زمان و برای دستیابی به این مهم، شما می توانید از قصه صوتی کودکانه کمک بگیرید و با استفاده از آن آموزش های لازم را به کودک خود بدهید.

میراث فرهنگی بسیار با ارزش
کودکان امروزی به دلیل وجود گوشی های هوشمندی که در دسترس دارند، از ضرب المثل ها، داستان ها و حکایت های معروف کشورشان دور شده اند، این درصورتی است که بهتر است بدانند که این موارد یکی از گنجینه های مهم کشورشان است. شما با استفاده از قصه های کارتونی یا صوتی می توانید آرمان ها، عقاید، خواسته ها و وقایعی که در کشور اتفاق افتاده است را به کودک خود آموزش دهید. کودکان با شنیدن این قصه ها به راحتی می توانند با فرهنگ و تمدن کشور خودشان آشنا شوند. پس دقت داشته باشید که وجود داستان های صوتی کودکانه و کتاب های داستانی مناسب برای کودک، مهم ترین فاکتوری است که می تواند فرهنگ های کشور را انتقال بدهد.

اصلاح و تغییر رفتار کودک
اگر از رفتار کودک خود ناراحت هستید و در تلاش هستید که این رفتار را فراموش کند باید حواس او را در زمانی که دارد
این رفتار را انجام می دهد پرت کنید و بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که داستان های انلاین صوتی برای کودکان خود تهیه کنید، این قصه ها کمک بزرگی را به کودک می کند. هدف از این قصه ها این است که عبرت و حکمتی را به کودک بیاموزد. در مواقعی هم ممکن است رفتار بدی از طریق داستان و قصه ها به کودک منتقل شود، به همین دلیل است که والدین باید در انتخاب قصه های آموزنده برای کودکان خود دقت کافی را داشته باشند. این روز ها روانکاوان و روانشناسانی هستند که از قصه ها استفاده می کنند و با استفاده از آن ها یادگیری و یا تغییر رفتار را به راحتی به کودکان آموزش می دهند.

جذابیت های بالای  قصه ها برای کودکان


جذابیت های داستان های صوتی برای بچه ها

با استفاده از قصه های صوتی می توانید جذابیت های قصه را برای کودک خود افزایش دهید. زمانی که یک قصه را در اختیار او قرار می دهید، دقت کنید وقتی کودک شما به این نوع از قصه ها گوش می دهد، بتواند برای شما خلاصه ای از آن را بیان کند؛ این مورد خیلی به یادگیری خلاصه کردن کودکان کمک می کند و از این طریق می تواند با اطرافیان خودش ارتباط برقرار کند و همچنین قدرت تفکر کودک را افزایش می دهد و کودکان را با مسائل اجتماعی و رفتارهای مناسب آشنا می کند.

قصه صوتی کودکانه، یک هدیه جذاب برای روز کودک

روز کودک در تمام کشورها مهم است و در این روز بسیاری از افراد در تلاش هستند که برای کودک خود هدیه ای که برای او مناسب باشد را تهیه کنند. پدر و مادر ها همیشه دوست دارند که کتابی را برای کودک خود به عنوان هدیه خریداری کنید ولی کودکانی هستند که علاقه دارند قصه صوتی کودکانه گوش کنند و در هر زمانی به آن دسترسی داشته باشند؛ در اینصورت شما والدین عزیز می توانید از قصه های صوتی مخصوص کودک خود استفاده کنید. برای تهیه این هدیه می توانید از سایت های کودکانه ای به تالیف قصه های صوتی سفارشی برای کودکان می پردازند، استفاده کنید. یکی از سایت‌های کودکانه ای که تمامی زمینه های سرگرمی و اموزشی برای کودکان را در فعالیت های خود پوشش می دهد، وولک است. وولک با داشتن بیش از 500 قصه صوتی و تصویری متنوع و متعدد برای کودکان، تمامی زمینه های رشدی و تربیتی را برای کودکان و والدین آن ها فراهم آورده است؛ و شما عزیزان با مراجعه به این سایت، علاوه بر قصه های عمومی و سفارشی متنوع، می توانید به انواع نقاشی و کاردستی های اموزنده، شعر و آهنگ های کودکانه و جذاب، کارتون های دوست داشتنی، مقالات روانشناسی و تربیتی متعددد برای مادران و پدران و سایر خدمات کودک، دسترسی داشته باشید.