تبیان، دستیار زندگی

راهنمای خرید دستگاه بسته بندی خشکبار

یکی از کارهای مهم برای صاحبان صنایع که می‌خواهند از دستگاه بسته بندی جهت راه اندازی خط تولید بسته بندی و فروش استفاده کنند، راهنمای خرید دستگاه بسته بندی خشکبار و حبوبات است. با ما تا پایان همراه باشید تا نکات مهمی در این مورد به شما ارائه دهیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
دستگاه بسته بندی خشکبار تا چه وزنی را بسته بندی می کند؟


خشکبار و حبوبات از محصولات پرمصرفی هستند که در سفره غذایی هر ایرانی وجود دارد. به همین خاطر راه اندازی خط بسته بندی آنها حرفه ای پرسود و پردرآمد در بازار خواهد بود. همچنین شما می توانید دستگاه بسته بندی خشکبار ای جی (Nuts packing machine) را از این شرکت که یکی از بهترین ها در این حوزه است را تهیه کنید.
انواع دستگاه بسته بندی خشکبار در بازار موجود می باشد که هر کدام با توجه به نیاز شما طراحی می شود. از انواع مهم دستگاه بسته بندی خشکبار به موارد زیر می توان اشاره کرد:
● دستگاه بسته بندی خشکبار خانگی یا دستی
● دستگاه بسته بندی خشکبار وکیوم
● دستگاه بسته بندی خشکبار ریلی
از آنجایی که سود بسته بندی خشکبار بالا می باشد با خرید دستگاه بسته بندی پس از کسب مجوز بسته بندی خشکبار می توانید خط تولید بسته بندی خشکبار را راه اندازی کنید.

 دستگاه بسته بندی خشکبار تا چه وزنی را بسته بندی می کند؟

از دستگاه بسته بندی حجمی به دلیل محدود بودن ظرفیت های پیمانه ای نمی‌ توان انتظار تولید بسته هایی با وزن زیاد در بسته بندی را داشت. با دستگاه پرکن حجمی و پودری نهایتاً می توان بسته هایی با وزن یک و نیم کیلوگرم را بسته بندی نمود. در حالی که با دستگاه پرکن توزینی بازه تولید تا سقف ۲۵ کیلوگرم هم می‌رسد. با این وجود برای خریدارانی که قصد خرید دستگاه بسته بندی جهت محصولات گرانولی را دارند، یکی از مهمترین تفاوت ها به حساب می آید.

 ویژگی های رول بسته بندی خشکبار

همه کارخانه های صنایع غذایی به یک نایلون با قابلیت چاپ بالا جهت بسته بندی محصول خود نیاز دارند. به همین علت انواع محصولات با لمینت های مختلف و پلی اتیلن، بسته بندی می گردند و مهمترین دلیل آن جلوگیری از تماس مستقیم محصول با چاپ روی آن می باشد. همچنین لمینت‌ها باعث ایجاد مقاومت بسته بندی می شوند که به خاطر وجود آن هوای آلوده و باکتری نمی‌تواند وارد بسته بندی شود.
 جنس پلاستیک بسته بندی خشکبار از رول سلفون استرچ می باشد. این نوع نایلون بیشتر در صنایع و تولیداتی استفاده می شود که برای بسته بندی نهایی، حفاظت محصول امر مهمی به شمار می آید. برای نمونه بسته بندی خشکبار که شفاف و بدون چاپ است از انواع جنس های نایلون یا سلفون می توان استفاده نمود اما برای نمونه های چاپی باید از پلاستیک های محکم تر که قابلیت چاپ پذیری داشته باشد، استفاده نمود.

ویژگی های رول بسته بندی خشکبار

 جهت تولید نایلون بسته بندی خشکبار از لمینت opp یا cpp برای محصولاتی که مقاومت بالاتر و استحکام دوخت بیشتر نیاز داشته باشند، مورد استفاده قرار می گیرد. مواردی از قبیل خشکبار، آجیل، ماکارونی، پفک، چیپس، حبوبات و....

 ایده های بسته بندی خشکبار

بسته بندی محصول یک صنعتی است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه تولید کنندگان، فروشندگان و خریداران و نیز البته کسانی که در مسیر تبلیغات محصول فعالیت دارند، قرار گرفته است. شکل و ایده بسته بندی در استقبال و خرید آن نقش بسیار مهمی خواهد داشت. منظور از خشکبار انواع میوه های خشک، برگه زردآلو، مویز، کشمش و انواع مغزها می باشد. بعضی از انواع خشکبار قیمت بالایی دارند و نباید از بسته های غیر اصولی جهت بسته بندی آن استفاده نمود. بیشترمحصولات در گروه خشکبارها قرار می گیرند، به خصوص نمونه هایی که دارای دانه های ریز هستند و بسته بندی آنها به شکلی می باشد که قابلیت برداشتن پیمانه ای آن امکان پذیر باشد.
 بنابراین می‌توان به این نتیجه رسید که بسته بندی های کتابی و کشویی مناسب خشکبارها نیست و با توجه به لوکس بودن این محصولات می توان دنبال بسته بندی هایی بود که فانتزی نباشد. پس می‌توان این گونه برداشت کرد که بسته بندی های ساده، مقوایی، استوانه‌ای و قیفی مناسب بسته بندی خشکبار است.

 بسته بندی آجیل کادویی

از نکات مهم در تولید و صادرات خشکبار و آجیل، استفاده از جعبه صادراتی آجیل و خشکبار و بسته بندی آن ها با کیفیت بالا می باشد. در حال حاضر آجیل و خشکبار از سوغات منحصربه ‌فرد کشور به حساب می آیند که نحوه بسته بندی آنها از لحاظ شکل ظاهری، مقاومت در برابر فشار و قرار گرفتن در معرض هوا و نگهداری طولانی مدت آنها، دارای اهمیت است.
 در برخی از کشورهای اروپایی استانداردهای بالایی جهت بسته بندی محصولات وارداتی مد نظر می گیرند و تولید کنندگان باید جهت بسته بندی محصولات از بهترین مقوا و کارتن بسته بندی خشکبار بهداشتی استفاده نمایند. علاوه بر کیفیت بسته بندی خشکبار و آجیل باید از نظر شکل ظاهری جذاب و شکیل باشد تا بتوانند جهت صادرات آن اقدام کنند. از آنجایی که از بیشتر پک های بسته بندی خشکبار و آجیل جهت هدیه دادن استفاده می شود، باید دارای ظاهری زیبا، جذاب و لاکچری باشند تا مورد توجه افراد قرار بگیرند.

 تفاوت دستگاه بسته بندی خشکبار و بسته بندی پودری

در صنایع غذایی از دستگاه بسته بندی خشکبار که نوعی دستگاه حجمی است، تنها برای بسته بندی محصولات گرانولی همچون خشکبار، حبوبات، غلات، نمک، شکر و محصولاتی از این قبیل استفاده می شود.
 این در حالی است که تنوع وزنی عملکرد و نوع دستگاه پرکن توزینی باعث شده است که خریدار جهت بسته بندی محصول خود با توجه به نوع محصول مورد نظر، اعم از جامد یا مایع بودن آن با تعداد بسیاری گزینه برای انتخاب روبه ‌رو شود. همچنین تعدادی از دستگاه های پرکن توزینی به کاربر این امکان را می دهد که با جابجا کردن چند قطعه از دستگاه بتواند محصول جدیدی را بسته بندی کند.

ویژگی های رول بسته بندی خشکبار

 دستگاه بسته بندی خشکبار و دستگاه بسته بندی پودر از نظر ابعاد و وزن تقریبا تفاوت کمی دارند و دستگاه بسته بندی پودر بنا بر روند عملکردی عمودی که دارد، معمولا دارای ارتفاع بیشتری نسبت به دستگاه بسته بندی خشکبار می باشد. همچنین از نظر وزن، طول و عرض در تمامی مدل ها با هم تفاوت هایی دارند.

 دستگاه مناسب برای بسته بندی برنج

یکی از پرکاربردترین دستگاه های بسته بندی مواد غذایی بخصوص بسته بندی خشکبار، دستگاه بسته بندی برنج است. بعد از نان، برنج را می توان مهمترین محصول غذایی در میان ایرانیان دانست. تنوع بین نژادهای مختلف برنج بسیار زیاد است و هر کدام نام مخصوص خود را دارد. اما برنج بسته بندی شده بیشتر بر طبق برند تولید کننده بسته بندی و به فروش می رسد. برنج بسته بندی شده برعکس باز، از فیلترهای بهداشتی خط بسته بندی برنج گذر می کند. به همین خاطر می توان گفت کیفیت آن بالاتر و قابل اطمینان تر می باشد.
بسته به ظرفیت تولید برنج از دستگاه بسته بندی برنج دو توزین، چهار توزین و شش توزین برای خط تولید متوسط و از دستگاه بسته بندی برنج ۱۲ توزین که پرسرعت ترین دستگاه بسته بندی خشکبار محسوب می شود، برای تولید کنندگان بزرگ و کارخانجات بسته بندی برنج با تیراژ بالا استفاده می شود.

 چطور خشکبار را بسته بندی و نگهداری کنیم؟

از روزگار قدیم انواع خشکبار با فرهنگ ایرانیان پیوند ناگسستنی داشته است. ایرانیان از زمان گذشته در مراسم های مختلف خود مثل شب یلدا و عید نوروز از خشکبار استفاده می کردند. در حال حاضر فروشگاه ها و مراکز خرید، خشکبار را به صورت بسته بندی و فله ای به فروش می رسانند. اگر خشکبار را به صورت فله ای خرید کنید، این امکان را دارید تا با رعایت چند نکته اساسی، خریدی با کیفیت را تجربه نمایید. در خرید فله ای خشکبار شما می توانید چند مدل خشکبار را بدون بسته بندی با هم مقایسه کنید و در صورت نیاز طعم آنها را امتحان کنید.
 پس از خریداری شیوه نگهداری خشکبار مهم است. خشکبار پوست کنده شده و تفت داده شده، زودتر از دیگر خشکبارها در معرض فساد قرار خواهند داشت. به طور کلی باید خشکبار را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید و سعی کنید درون ظرف دربسته قرار دهید. همچنین باید خشکبار از رطوبت دور باشند چون رطوبت باعث فساد آنها می‌شود. نگهداری اصولی از خشکبار باعث حفظ طراوت و نیز حفظ ارزش غذایی این تنقلات مقوی و خوشمزه می شود.

 کاربردهای مختلف دستگاه بسته بندی خشکبار

دستگاه بسته بندی خشکبار در صنایع بسته بندی مواد غذایی جزء پرکاربردترین دستگاه ها به شمار می آید. امروزه افراد جامعه به خاطر مشغله زیادی که دارند به دنبال خرید محصولات به شکل بسته بندی هستند. به طور کلی کاربرد دستگاه بسته بندی خشکبار به دو دسته تقسیم می شود:
دستگاه بسته بندی خشکبار خانگی و دستگاه بسته بندی خشکبار صنعتی. 
دستگاه های بسته بندی خشکبار صنعتی اکثرا در ابعاد و اندازه بزرگتری طراحی و تولید می شوند و فضای بیشتری را اشغال می کنند. این گونه دستگاه ها دارای سرعت عمل بالایی هستند و جهت استفاده کارخانه های بزرگ صنعتی و کارگاه های تولیدی مناسب می باشند. همچنین، دستگاه بسته بندی خشکبار جهت بسته بندی محصولات مختلفی از قبیل: عدس، نخود، انواع غلات، انواع خشکبار و آجیل های مختلف کاربرد دارد.

همه چیز درباره طراحی بسته بندی خشکبار

طراحی یک بسته بندی جذاب و خلاق همیشه باعث افزایش فروش محصول می شود. هدف از طراحی بسته بندی تنها گذاشتن لوگو در طرح های آن نیست. بسته بندی چیزی است که باعث جلب توجه مشتری، ارسال پیام به او و القای حس و حال خاصی به مشتری می شود. بسته بندی باید طوری طراحی شود که باعث متمایز شدن محصول شما در بین رقبا و محافظت کامل از محصول و نیز ایجاد یک تجربه و خاطره به یاد ماندنی برای مخاطب شود.

 چرا باید به طراحی بسته بندی خشکبار اهمیت بدهیم

می توان گفت امروزه انواع بسته بندی های متفاوت، زندگی افراد را احاطه کرده است. به همین دلیل ساخت و طراحی بسته بندی چشم نواز که با محصول سازگار باشد، باعث متمایز شدن محصول و نیز فروش چند برابری آن می‌شود. شاید این سوال در ذهنتان باشد که چگونه بسته بندی به تنهایی تا این حد در فروش محصول اثر می گذارد؟ محصول شما هرچقدر هم که با کیفیت باشد بدون بسته بندی مناسب هیچ هویت و شناسه ای نخواهد داشت. چنین کالایی نه تنها حرفی برای گفتن از برند و اعتبار ندارد، بلکه از معرفی درست محصول هم عاجز می ماند.
همینطور بسته بندی بی کیفیت و نامناسب نمی تواند از محصول تحت هر شرایطی محافظت کند. در این صورت مخاطب اعتماد نخواهد کرد بنابراین خبری از فروش هم نخواهد بود. در چنین شرایطی، اینکه کالای شما تا چه اندازه با کیفیت و کاربردی است، اهمیتی ندارد. چون محصول شما بدون بسته بندی مناسب برای خود، در فروش با شکست مواجه می شود. پس اگر به دنبال فروش خوبی هستید در درجه اول باید به طراحی بسته بندی اهمیت دهید.

 طراحی متفاوت عامل فروش محصول

بسته بندی فقط یک جعبه زیبا نیست بلکه ابزار بازاریابی است که قادر است مشتری های زیادی را جذب نماید و در نتیجه فروش محصول را به طور شگفت انگیزی افزایش دهد. یک طراحی خوب جذاب و حرفه ای بسته بندی، جنبه های مثبت محصول را به نمایش می گذارد و از همه مهمتر باعث ترغیب مشتری به خرید می شود. به همین جهت طراحی بسته بندی محصول خواه ‌ناخواه از مهمترین فاکتورهای انتخاب و خرید مشتریان می باشد.

دستگاه بسته بندی خشکبار تا چه وزنی را بسته بندی می کند؟

 داشتن بسته بندی جذاب، با کیفیت و در عین حال ظریف محصول به شکل مستقیم باعث می شود مشتریان بدون تردید محصول شما را به دیگر محصولات موجود در فروشگاه ها ترجیح دهند.

 ظروف خشکبار


 بیشتر ظرف هایی که جهت بسته بندی خشکبار از آن استفاده می شود، در کارخانجات ایران تولید می گردند. در ادامه به برخی از نمونه های رایج این ظروف اشاره می کنیم.
 ظروف خاتم فلزی: این ظروف از گزینه های مناسب جهت بسته بندی خشکبار هستند. چون با توجه به جنسشان که از فلز است، نسبت به ظروف دیگر مقاوم تر هستند و از خرد شدن آجیل در مقابل هرگونه فشار یا ضربه جلوگیری می کند. از اینگونه ظروف که در اشکال مختلف گرد، مکعبی و مثلثی موجود هستند، بیشتر برای صادرات استفاده می شود.
 ظروف پلی کریستال: از دیگر ظروف پر کاربرد در بسته بندی خشکبار به ظروف پلی کریستال می توان اشاره کرد که از جنس پلی استایرن ساخته می شود و شفاف هستند و شکنندگی کمتری نسبت به شیشه دارند. چون محصول داخل آن کاملاً مشخص است، گزینه بسیار خوبی برای بسته بندی خشکبار، زعفران و میوه های خشک می باشد.
 ظروف پلاستیک: با توجه به این که وزن این ظروف کمتر است، از دیگر ظروف بیشتر مورد استقبال قرار می گیرند. البته به غیر از سبک بودن قیمت این ظروف مناسب است و می توان جهت بسته بندی خشکبار مانند آجیل ها، میوه خشک و انواع مغزها از آن استفاده کرد.
 باکس های چوبی: از ظروف پرکاربرد دیگر، باکس چوبی است که جهت کاهش هزینه ها از ام دی اف تهیه می شود و در طرح های متنوعی موجود هستند. از این ظروف بیشتر جهت مصارف کادویی استفاده می شود که برای صادرات هم مناسب به نظر می آید.

 بسته بندی خشکبار به وسیله پاکت های کاغذی

بسته بندی خشکبار با پاکت های کاغذی از روش های مقرون به صرفه می باشد. پاکت های کاغذی در مدل های جذاب و زیبایی موجود هستند که پاکت زیپ دار و پنجره دار از نمونه های پرطرفدار آن به شمار می آید. پاکت های کاغذی از دیرباز در بسته‌بندی‌ها مورد توجه قرار داشتند. در حال حاضر نیز با کمی تغییر در شکل و طراحی از آن استفاده بیشتری می شود. با این وجود می توان انواع خشکبار را در پاکت های کاغذی بسته بندی و نگهداری کرد.

 اهمیت رنگ و نقش در طراحی بسته بندی خشکبار

طراحان از رنگ های مختلف برای جلب توجه مشتریان استفاده می کنند. یکی از ابزارهایی که طراحان جهت برانگیختن توجه مشتریان مورد توجه قرار می گیرد، استفاده از رنگ در بسته بندی خشکبار و دیگر محصولات است. بنابراین انتخاب رنگ مناسب در بسته بندی خشکبار، وظیفه مهمی در افزایش فروش محصول و رضایتمندی مخاطبان از انتخاب و خرید محصول ایفا می کند. موضوع رنگ و تاثیر آن بر روحیه افراد گزینه‌ ای است که در حال حاضر خوشبختانه به اهمیت آن در جذب مشتری بهای بیشتری داده شده است.

 نقش طراحی بسته بندی خشکبار در صادرات

اهمیت نقش بسته بندی در صادرات به حدی است که نمی توان از آن چشم پوشید. در موارد زیادی مثل عدم بسته بندی یا حتی نبود پک مناسب کالا، باعث مرجوعیت آن می شود که در برند محصول هم تاثیرگذار است.
 نقش بسته بندی همچون بسته بندی خشکبار در برند کالا از نکات مهمی به شمار می آید که هر تولیدکننده‌ای باید به آن توجه داشته باشد. بسته بندی باعث شناخته ‌شدن محصول در بازار هدف می شود که به دنبال این معرفی، میزان فروش افزایش خواهد یافت. همانطور که برندینگ خاص باعث ایجاد حس خوشایند پس از خرید در مشتری می شود، برندسازی بد هم موجب از بین رفتن حس اعتماد مخاطب و در نتیجه از بین رفتن سرمایه فرد خواهد شد. بنابراین بسته بندی می تواند نقش مهمی در شناخت و فروش محصول داشته باشد.

 نایلون حبابدار برای بسته بندی خشکبار استفاده کنیم یا نه؟

همان طور که می دانید استفاده از نایلون ها روش مقرون به صرفه ای جهت بسته بندی خشکبار به شمار می آید. قبلاً بسته بندی خشکبار با استفاده از نایلون های حبابدار و دیگر نایلون های نازک انجام می شد.
 اما با گذشت زمان صنعت بازاریابی و تبلیغات وارد بسته بندی های مختلف شد. به همین جهت از بیشتر پلاستیک ها و نایلون های زیپ دار و محکم برای بسته بندی خشکبار استفاده می شود. زیپ کیپ ها نوعی بسته بندی هستند که این امکان را دارند که بارها باز و مجدد کیپ شوند و از ورود هوا و رطوبت و حشرات موذی جلوگیری کنند. بهترین راه بسته بندی خشکبار و نگهداری آن به مدت طولانی استفاده از زیپ کیپ ها می باشد.

 انواع بسته بندی بر اساس نوع خشکبار

از آنجایی که خشکبار و آجیل از محصولات صادراتی و نیز سوغات کشورمان محسوب می شوند، طراحی و بسته بندی آن بسیار مهم است و باید به آن توجه ویژه‌ای شود. جهت بسته بندی خشکبار و آجیل از مواد مختلفی مانند: پلاستیک، فلز، کاغذ و شیشه استفاده می کنند. در این بین لفاف های پلیمری از مناسب ترین گزینه ها جهت این کار به شمار می آید و از انواع آن می‌ توان به سلفون، وکیوم و پاکت اشاره کرد. برای خرید دستگاه بسته بندی خشکبار و سایر دستگاه های ای جی مثل دستگاه آسیاب می توانید به سایت /https://www.ag777.com مراجعه کنید.