تبیان، دستیار زندگی

 خرید پودر بندکشی کاشی و سرامیک

زمانی که حرف از سنگ و کاشی روی دیوارها یا کفپوش ها می شود، یک اتصال مناسب به نام پودر بندکشی بخش مهمی از آن می شود. بسیاری از معماران و طراحان برای هدف های زیبایی شناسی و نگهداری از این محصول استفاده می کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 خرید پودر بندکشی کاشی و سرامیک

امروزه برای بندکشی سطوح سرامیکی از پودر های مخصوص بندکشی استفاده می‌شود. بندکشی، یکی از ارکان مهم کاشی کاری کف و دیوارها محسوب می شود که در زیبایی و استحکام کاشی و سرامیک نقش مهمی دارد. برای خرید می توانید به وب سایت دیجی چسب مراجعه نمایید.
پیش از این در روش‌های سنتی برای این کار از مخلوط سیمان سفید و رنگ‌های پودری استفاده می‌کردند که به دلیل نبودن مقاومت کافی، بعد از مدتی بندهای کاشی و سرامیک ترک می خورد و به دلیل تغییر رنگ مداوم، باعث از بین رفتن زیبایی کار می‌شد.
استاندارد خاصی برای استفاده از پودر بندکشی کاشی و سرامیک وجود ندارد بسته به اندازه کاشی می تواند قابل تغییر باشد. مصارف رایج برای آن شامل پر کردن بند کاشی کف حمام و کاشی آشپزخانه است که مقاوم در برابر آب، اسید و مواد شیمیایی است و از ترک خوردن بندهای کاشی جلوگیری می کند. آشنایی با پودر بندکشی ضد اسید.

آشنایی با انواع پودر بندکشی

هنه چیز هایی که درباره این صنعت باید تمام استادکاران و صنعت گران ساختمانی باید بدانند، این است که برای آب بندی و بندشی انواع سطوح، با توجه به نوع محیط و ویژگی‌های آن محل محصولات متفاوتی استفاده می شود.
برای نمونه از پودر بندکشی ضداسید در محیط هایی مانند آزمایشگاهای صنعتی که در تعامل با اسید هستند استفاده می شود.

مزایای استفاده از پودر بندکشی

استفاده از پودر بندکشی در مقایسه با ملات‌های قدیمی، مزایای بیشتری با خود به همراه دارد. برخی از این مزایا به در نکته های زیر است:
چسبندگی بسیار بالا مقاومت بیشتر سطح ثبات رنگ در طولانی مدت عدم ترک خوردگی در گذر زمان عدم نفوذ آب و رطوبت به زیر سطح زیبایی بیشتر کارراحتی بسیار بیشتر از نظر اجرای صرفه جویی در زمان پروژه صرفه اقتصادی تمیزی بیشتر کار.

انواع پودر بند کشی بر اساس متریال پلیمری:
 اسم این نوع پودر از متریال اصلی که همان مواد پلیمری می‌باشد گرفته شده است. اندازه دانه‌ها را اصطلاحا نانو نام گذاری کردند که یعنی خیلی ریز بوده و همین موضوع باعث می‌شود تا به خوبی در بین فاصله و درز کاشی جای گیرد.

پودر بند کشی رنگی:
هر چند اغلب رنگ سفید به جهت بندکشی سرویس‌ها و کاشی‌ها استفاده می‌شود اما گاهی اوقات در برخی از مواقع لازم است از پودرهای رنگی استفاده شود تا طرح کلی کار یک دست ‌تر به نظر بیاید. این نوع از لحاظ دوام و مقاومت فرقی با انواع دیگر پودرها ندارند و به خوبی از نفوذ آب جلوگیری می‌کنند.

پودر بند کشی آنتی باکتریال:
در برخی از اماکن خاص مثل بیمارستان و مراکز بهداشتی به علت فضای کاربری خاص، می بایست حتما از کاشی و سرامیک های آنتی باکتریال استفاده نمایند و در این صورت حتما باید به جهت بندکشی نیز از پودر آنتی باکتریال استفاده نمود چرا که در غیر اینصورت تمامی زحمات به هدر خواهد رفت. قیمت این نوع پودر از سایر پودرهای بندکشی بیشتر می‌باشد.

پودر بند کشی ضد آب:
درباره پودر بند کشی ضد آب  باید بگوییم هرچند که همه ی پودرهای بندکشی تا میزان زیادی در برابر آب نفوذ ناپذیر می‌باشند اما در برخی فضاها مثل استخر و حوضچه که در تمام مدت با آب در ارتباط هستند می‌بایست از پودر بند کشی استفاده نمود که حداکثر مقاومت را در برابر رطوبت و آب داشته باشد. در این نوع پودرها اغلب از ترکیب رزین بهره می‌برند که علاوه بر غیر قابل نفوذ شدن در برابر آب در مقابل سایش نیز مقاوم می‌باشند.

پودر بند کشی اسیدی:
 به جهت بندکشی فضاهای صنعتی و شیمیایی از پودرهای بندکشی خاصی استفاده می‌شود که واجد ترکیبات اسیدی هستند و مقاومت منحصر به فردی در برابر سیالات اسیدی و محیط‌ های شیمیایی از خود نشان می‌دهند. انواع پودر بند کشی بر اساس مصالح. بر اساس مصالحی که پودرهای بندکشی در آن جای می‌گیرد به سه دسته طبقه‌بندی می‌شوند.

پودر بند کشی آجر:
 برای استفاده در بین آجر، پودرها را از سیمان پرتلند و پودر سنگ می‌سازند، دانه‌های پودر بند کشی درشت می‌باشند و برای پر کردن درزهای ۶ الی ۲۰ میلیمتری استفاده می‌شوند.

پودر بند کشی کاشی و سرامیک :
اغلب بند کشی های ساختمان‌های مسکونی از این نوع استفاده می‌گردد که دانه‌ها، ریز و مقاوم در برابر آب می‌باشند.

پودر بند کشی سنگ:
هرچند که پودر مورد استفاده برای بند کشی سنگ لازم کار دانه‌های درشت می‌باشد اما جز مقاوم‌ ترین نوع پودر در برابر سایش، آب و تغییرات دمایی هستند.

میزان مصرف پودر بندکشی کاشی و سرامیک

برای ۵ متر مربع کاشی و یا سرامیک شده با درز ۶ میلیمتر، یک کیلوگرم TS210 مورد نیاز می باشد.

روش مصرف
مقدار مورد نیاز پودر بندکشی کاشی سرامیک را در ظرفی مناسب و تمیز ریخته سپس به میزان ۳۰% تا ۴۰% وزن پودر بندکشی کاشی و سرامیک پومکس  آب به آن اضافه کنید و خمیر حاصل را به مدت ۳ دقیقه خوب به هم بزنید تا مخلوطی یکنواخت وهمگن به دست آید. سپس به مدت ۲ تا ۳دقیقه به حال خود رها کرده تا فعل و انفعالات شیمیایی لازم در این مخلوط صورت پذیرد و سپس دوباره به هم بزنید.
این مخلوط آماده برای مدت ۳۰ دقیقه مورد مصرف می باشد پس باید در نظر داشته باشید به اندازه ای TS210 آماده کنید که تمامی آن دراین مدت زمان مورد استفاده قرار گیرد. ملات آماده شدن را با یک کاردک مناسب در داخل درزها و یا روی آن ها اعمال نمایید و کاملاً درزهای مورد نظر را پر نمایید. می توانید مقادیر باقی مانده و یا اضافی را بر روی سطح به وسیله کاردک به صورت مورب بردارید. کاملاً مطمئن شوید که TS210 در داخل درز نشست کرده و متراکم گردیده باشد که غیر از این می بایست دوباره از ملات TS210 بر روی آن ها اعمال نمایید.
پس از اجرا به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه صبر کنید تا تقریباً ملات های اعمال شده خشک شوند به طوری که وقتی انگشـت خود را بر روی سطح آنها قرار می دهید نچسبد و با ملات ها فرو نریزد. سپس مقداری آب بر روی درزهای پر شده ریخته و به وسیله یک اسفنج نم دار می توانید روی کاشی و سرامیک ها را کاملاً پاک نمایید.