تبیان، دستیار زندگی

 مهمترین نکات در انتخاب پارتیشن اداری

هدف اصلی همه خریداران پارتیشن های اداری طبعا انتخاب پارتیشنی است که هم از نظر کاربری و هم از نظر طرح کاملا متناسب با فضای کاری شان بوده و در عین حال مقرون به صرفه باشد. در این مقاله نکات اصلی را در انتخاب پارتیشن اداری خدمتتان ارایه کرده ایم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
پارتیشن ام دی اف و شیشه دو جداره

پارتیشن های اداری موجود در بازار ایران به سه دسته کلی تقسیم می شوند. پارتیشن های تک جداره فریم لس ، پارتیشن های دو جداره شیشه و آلومینیوم و پارتیشن های ام دی اف و شیشه. ممکن است بپرسید بهترین نوع پارتیشن اداری کدام یک از این انواع است؟ جواب کوتاه و مختصرش این است که شرایط محیطی و نوع کاربری محل نصب و البته بودجه مشتریان گرامی است که تعیین می کند مناسب ترین نوع پارتیشن کدام است. برای اطلاع دقیقتر از این عوامل ، تا پایان این مقاله همراه ما باشید. مطالعه این مطلب ، به شما کمک خواهد کرد که هنگام انتخاب نوع پارتیشن کاملا آگاهانه ، پارتیشنی انتخاب کنید که دقیقا مطابق با شرایط تان باشد. البته برای مشاوره رایگان تلفنی در زمینه پارتیشن های اداری و استعلام قیمت می توانید با شماره 44000662-021 تماس حاصل یا به وب سایت نوین پارتیشن مراجعه فرمایید. کارشناسان ما در این مجموعه آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما عزیزان خواهند بود.

انواع پارتیشن های اداری

سه نوع پارتیشن اداری در بازار ایران موجود است:
پارتیشن MDF و شیشه دوجداره. این پارتیشن ، به صورت ترکیبی از ام دی اف و شیشه ساخته می شود. در بین دو جداره شیشه می توان پرده کرکره ای هم نصب کرد. از نظر قیمت ، این نوع پارتیشن ، مقرون به صرفه تر است.
پارتیشن شیشه ای فریم لس تک جداره. در این پارتیشن ، از یک جداره شیشه سکوریت استفاده می شود. این شیشه ها در محل اتصال به سقف و کف و دیوارها ، با پروفیلهای آلومینیومی مهار می شوند.
پارتیشن شیشه ای فریم آلومینیومی دوجداره. در این پارتیشن ها از دو جداره شیشه استفاده می شود که با پروفیل های آلومینیومی مهار می شوند و امکان نصب پرده کرکره ای در فضای بین دو جداره شیشه ای هم وجود دارد. این پارتیشن ها قیمت بالاتری نسبت به سایر انواع پارتیشن دارند.
اینکه کدام یک از این پارتیشن ها را انتخاب کنیم به عواملی بستگی دارد که در ادامه به طور دقیق به آنها می پردازیم:

عوامل اصلی در انتخاب مناسبترین و مقرون به صرفه ترین پارتیشن اداری

1.     تاثیر نور محیط کار در انتخاب پارتیشن اداری
در بسیاری از دفاتر و فضاهای کاری ، از نور طبیعی روز استفاده می شود. درنتیجه ، باید حواسمان باشد که پارتیشن ها مانع عبور نور نشوند. به همین دلیل بهتر است در این فضاها ، اگر از پارتیشن ام دی اف و شیشه استفاده می شود ، ارتفاعش کوتاه باشد. اگر حتما لازم است که پارتیشن از کف تا سقف باشد ، از پارتیشن های تمام شیشه استفاده شود.
نکته مهم دیگر این است که در این فضاها ، برای محدود کردن دید بهتر است تا حد ممکن شیشه ها مات نشود ، بلکه به جای آن از پرده کرکره ای استفاده شود. در این شرایط ، طبعا باید پارتیشن های دو جداره انتخاب شود ، چون روی پارتیشن های تک جداره ، پرده نصب نمی شود.
در مجموع ، باید گفت که برای حداکثر بهره برداری از نور روز ، بهترین گزینه پارتیشن شیشه ای فریم آلومینیوم دو جداره است. اما چون این پارتیشن هزینه بسیار بالاتری دارد ، شاید یک گزینه هم این باشد که در بعضی فضاهای تفکیک شده ، از نور طبیعی روز صرف نظر شود و برای این فضاها ، نور پردازی مناسب انجام شود.

پارتیشن شیشه ای فریم لس تک جداره

2.     عایق صدا بودنِ پارتیشن
مناسبترین پارتیشن اداری برای جلوگیری از عبور صدا ، پارتیشن دو جداره شیشه و آلومینیوم است. اگر به دلیل هزینه بالا ، امکان خرید این نوع پارتیشن را ندارید ، می توانید از پارتیشن تک جداره شیشه ای فریم لس هم استفاده کنید. البته این نوع پارتیشن نمی تواند به خوبیِ پارتیشن دو جداره مانع عبور صدا شود. در مورد پارتیشن ام دی اف و شیشه هم باید گفت که این نوع پارتیشن عایق مناسبی برای صدا نیست و در این موارد گزینه مناسبی به حساب نمی آید. البته این نکته را هم باید در نظر داشته باشید که هیچ نوع پارتیشنی نمی تواند به صورت صد در صدی مانع عبور صدا شود.

3.     نقش تهویه هوا در انتخاب نوع پارتیشن اداری
سیستم های گرمایش و سرمایش ، و همچنین تهویه هوا در نحوه پارتیشن بندی و نوع پارتیشن مورد استفاده موثر است. اگر فضاهای تفکیک شده به صورت مجزا امکان سرمایش یا گرمایش نداشته باشند ، طبعا نمی شود از پارتیشن های کف تا سقف استفاده کرد ، مثل فضاهایی که بعد از تفکیک دهنه کولر یا رادیاتور شوفاژ نداشته باشند. در این فضاها یا باید مساله سرمایش و گرمایش را به صورت مجزا حل کرد ، یا اینکه از پارتیشن های ام دی اف و شیشه استفاده کرد. توجه داشته باشید که فضاهای بدون پنجره نیز همین مشکل را خواهند داشت ، چون با پارتیشن بندی کف تا سقف ، امکان تهویه هوا برای این فضاها از بین می رود.

4.     ایجاد محدودیت دید به داخل
گاهی برای بعضی از فضاهای تفکیک شده ، مانند دفتر مدیریت ، لازم است که از بیرون به داخل دید نداشته باشد. دراین موارد ، دو راه وجود دارد. یک راه اینکه از شیشه های هوشمند (Smart Glass) استفاده شود. این شیشه ها ریموت کنترلی دارند که این امکان را می دهد ، هر وقت بخواهیم ، مات یا شفاف شوند. البته قیمت شیشه هوشمند بسیار بالاست و حداقل حدود 8 برابر شیشه های معمولی هزینه بر می دارد. راه دوم استفاده از پرده کرکره ای است که فقط بر روی پارتیشن دوجداره ام دی اف و شیشه یا پارتیشن دوجداره شیشه و آلومینیوم قابل نصب است. در این موارد امکان استفاده از پارتیشن تک جداره فریم لس وجود ندارد.

پارتیشن شیشه ای فریم آلومینیوم دو جداره

5.     تناسب با طراحی داخلی
یکی از دلایل مهم استفاده از پارتیشن اداری ، زیبا سازی فضای کاری است. به همین دلیل ، پارتیشن حتما باید با طراحی داخلی کاملا متناسب باشد و گرنه ، به جای آنکه بعد از پارتیشن بندی ، فضایی شکیل و چشم نواز ایجاد شود ، پارتیشن به صورت وصله ناجوری به چشم خواهد آمد.

6.     محدودیت بودجه
در بین سه نوع پارتیشن موجود در بازار ایران ، هزینه تمام شده پارتیشن ام دی اف و شیشه معمولا از سایر انواع پارتیشن ها پایین تر است و پارتیشن دو جداره شیشه و آلومینیوم بالاترین قیمت را دارد و حتی می تواند تا حدود دو برابر پارتیشن های ام دی اف تمام شود. بنابراین ، آیتم بودجه نیز نقش بسیار مهمی در انتخاب نوع پارتیشن دارد.
کاملا روشن است که برای انتخاب مناسبترین پارتیشن اداری ، باید همه آیتم های فوق در نظر گرفته شوند. در صورت نیاز به مشاوره در زمینه انواع پارتیشن های اداری و انتخاب مناسبترین پارتیشن برای فضای کاری تان ، و همچنین استعلام قیمت تمام شده پارتیشن ، کافی است با مجموعه نوین پارتیشن تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما در این مجموعه ، ضمن مشاوره رایگان تلفنی ، به همه سوالات شما عزیزان پاسخ خواهند داد.