تبیان، دستیار زندگی

آشنایی با بروکر آلپاری و معتبرترین بروکرهای فارکس با معامله گر ایرانی

در مقاله ی زیر با مهم‌ترین معیارهای انتخاب یک بروکر قابل اعتماد و مناسب آشنا خواهید شد لطفا با ما در ادامه همراه باشید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
الپاری

اگر آشنایی اندکی با بازار معاملاتی فارکس داشته باشید حتماً عباراتی از قبیل بروکرهای فارکس، بروکر آلپاری، روبو فارکس و ... به گوشتان خورده است. قبل از هر چیز باید بدانید که معاملات بازار فارکس توسط شرکت‌هایی انجام می‌شود که به آن‌ها بروکر یا کارگزاری می‌گویند. بنابراین برای شروع سرمایه‌گذاری در این بازار قبل از هر اقدامی لازم است که یک بروکر را به عنوان واسط خود و بازار فارکس انتخاب کنید. از آن‌جایی که انتخاب بروکر مناسب از اهمیت زیادی برخوردار است و انتخاب صحیح نیز مستلزم آگاهی از ویژگی‌هایی است که به این بروکرها اعتبار می‌بخشد، ما بر آن شدیم که به ارائه توضیحاتی در این مورد بپردازیم، در نهایت اگر می‌خواهید اطلاعات کامل‌تر و دقیق‌تری را کسب کنید می‌توانید از آموزش‌های وب‌سایت معامله‌گر ایرانی استفاده کنید.

بروکر چیست؟

بروکر را می‌توان همان کارگزاری در نظر گرفت که نقش واسطه بین معامله‌گران و بازار فارکس را برعهده دارند. البته بروکرها به جای این‌که فقط یک واسطه بین خریدار و فروشنده باشند، نقش واسطه‌ای بین شما و "تأمین کننده نقدینگی" را نیز ایفا می‌کنند. تأمین‌کنندگان نقدی، فروشندگانی از قبیل بانک‌ها و مؤسسات مالی هستند که به یک‌باره مقدار و حجم بزرگی از ارز را در معرض فروش می‌گذارند. علاوه بر نقش واسطه‌گری و ایجاد بستری برای خرید و فروش در فارکس، بروکرها امکانات دیگری را نیز در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند، امکاناتی از قبیل اندیکاتورها و ابزارهایی که به معامله‌گر در تصمیم‌گیری کمک می‌کند.

ویژگی‌های انتخاب بروکر مناسب

هر چند بروکر آلپاری یکی از شناخته‌شده‌ترین بروکرها در میان ایرانیان است اما بروکرهای زیادی در سطح دنیا در حال فعالیت هستند، لذا یکی از مهم‌ترین تصمیماتی که هر سرمایه‌گذار با آن روبرو است انتخاب کارگزاری مناسب است، در صورت اشتباه و عدم دقت لازم در این مورد امکان از دست دادن کل سرمایه، دور از ذهن نیست.
در ادامه با مهم‌ترین معیارهای انتخاب یک بروکر قابل اعتماد و مناسب آشنا خواهید شد:

اعتبار و امنیت:
اولین و مهم‌ترین عاملی که در انتخاب بروکر باید مورد توجه قرار گیرد، اعتبار و امنیت آن کارگزاری است. بنابراین سرمایه‌گذاران باید به مجوزها و اعتبارنامه‌های بروکر انتخابی دقت کنند و در صورتی که بروکری فاقد مجوز بود یا توسط اعتبارنامه محکمی پشتیبانی نمی‌شد به هیچ‌وجه اقدام به ثبت‌نام و انجام معامله از طریق آن نکنند. بروکرهایی را انتخاب کنید که رگوله (تحت نظارت) باشند، نهادهای نظارتی مختلفی بر بروکرها نظارت می‌کنند، لذا لازم است در مورد هر نهاد که بر بروکر خاصی نظارت دارد تحقیقات لازم را انجام دهید تا از قدرت و اعتبار آن نهاد و قوانینی که برای فعالیت بروکر مربوطه در نظر گرفته است مطلع شوید. اکثر بروکرها در کشورهای نظارتی مانند انگلیس، روسیه، قبرس، سوئیس، ایالات متحده و استرالیا قرار دارند، در هنگام انتخاب به کشور و نهاد نظارتی دقت داشته باشد.

کارمزد و اسپرد بروکر:
تمام افرادی که در بازار فارکس فعالیت دارند، ملزم به پرداخت مبالغی به عنوان اسپرد Spread به کارگزاری هستند. میزان اسپرد یا به صورت مبلغی ثابت و از قبل تعیین شده است یا از اختلاف قیمت خرید و فروش جفت ارزها دریافت می‌شود. برخی از بروکرها نیز علاوه بر اسپرد، مبالغ ثابتی را به عنوان کارمزد از معامله‌گران دریافت می‌کنند؛ بنابراین لازم است که قبل از انتخاب بروکر، در مورد میزان اسپرد و کارمزد آن کارگزاری تحقیقات لازم را انجام دهید.
 
روبو فارکس

نحوه واریز و برداشت وجه:
در نظر داشته باشید که هدف اصلی از شکل‌گیری بروکرها، سهولت انجام معاملات است. بنابراین به دنبال بروکرهایی باشید که به‌جای روش‌های پیچیده و پردردسر، آسان‌ترین روش‌های پرداخت و دریافت وجه را برای سرمایه‌گذاران و معامله‌گران در نظر گرفته‌اند. همچنین پشتیبانی از روش‌های پرداخت متنوع مانند: پرداخت از طریق وب‌مانی، پرفکت مانی، پرداخت سوئیفت، پرداخت با ارزهای دیجیتال و... می‌تواند به عنوان یک ویژگی مثبت در نظر گرفته شود.

پلتفرم مورد استفاده در بروکر:
بستر معاملاتی بروکر یا از طریق نرم‌افزارهای مخصوص آن بروکر است و یا از طریق مرورگر وب بدون نیاز به بارگیری نرم‌افزار. اما در هر صورت یکی از مواردی که بر راحتی فعالیت شما به عنوان یک معامله‌گر تأثیر می‌گذارد، امکانات ارائه شده در پلتفرم بروکر مورد نظر است. امکاناتی مانند ارائه اخبار روزانه در حوزه فارکس، تحلیل‌های مختلف و به‌روز در مورد روند بازار و ... از جمله امکاناتی است که بروکرها می‌توانند جایی برای آن در پلتفرم معاملاتی خود در نظر بگیرند.

دارایی‌های مورد معامله در بروکر مربوطه:
بازار فارکس بازاری گسترده است که از تنوع زیادی در نوع دارایی‌ها برخوردار است؛ بنابراین هر اندازه تنوع دارایی‌های قابل مبادله در یک کارگزاری فارکس متنوع‌تر باشد می‌تواند به عنوان یک بروکر پیشتاز و مناسب در صورت داشتن سایر شرایط این لیست به یک گزینه انتخابی تبدیل شود.

پشتیبانی مناسب:
بازار فارکس بازاری آنلاین است که معاملات آن در هر روز و در ساعت قابل انجام است، بنابراین با توجه به فعالیت 24 ساعته معامله‌گران، خدمات پشتیبانی 24 ساعته و آنلاین در کنار کیفیت مطلوب این خدمات، یکی از الزامات است که در هنگام انتخاب بروکر باید مد نظر قرار بگیرد؛ این پشتیبانی می‌تواند از طریق چت، ایمیل، تماس تلفنی و ... باشد.

لوریج Leverage
کارگزاری‌های فارکس باید به بروزترین سیستم‌ها مجهز باشند و خدمات لوریج را برای جلوگیری از وارد آمدن خسارت به بروکر و سرمایه‌گذار ارائه دهند. لذا برخورداری از سیستم‌ها و اهرم‌های معاملاتی مجهز و کارآمد در هنگام انتخاب بروکر فارکس نباید نادیده گرفته شود.

 
آمارکتس

تعدادی از برترین و شناخته‌شده‌ترین بروکرهای فارکس

ما در این بخش تعدادی از شناخته‌شده‌ترین بروکرهای فارکس را برای شما آورده‌ایم، البته لازم است که در صورت نیاز به انتخاب یک بروکر مناسب، با دقت و به طور کامل به مطالعه سوابق و ویژگی‌های این کارگزاری‌ها اقدام کنید.
● بروکر آلپاری Alpari
● روبو بروکر
● آمارکتس
● بروکر فارکس تایم
● بروکر ارانته Errante
● بروکر هات فارکس
● بروکر FBS
● بروکر یو اس جی اف ایکس

معامله‌گر ایرانی بهترین وب‌سایت برای آشنایی با بروکرهای فارکس

اگر می‌خواهید در مورد فارکس مطالب ارزشمند و مفیدی را بیاموزید و یا با نحوه ثبت‌نام در کارگزاری‌های مختلف فارکس از جمله بروکر آلپاری و روبو فارکس آشنا شوید، پیشنهاد ما به شما مراجعه به وب‌سایت آموزشی معامله‌گر ایرانی و استفاده از مقالات این مجموعه است. معامله‌گر ایرانی وب‌سایتی است که آموزش فارکس و بورس را به صورت کاملاً رایگان در دسترس علاقمندان و فعالان این حوزه قرار داده است، همچنین اعضای این مجموعه مطالب مفید و جامعی را درمورد معتبرترین کارگزاری‌های فارکس مانند بروکر آلپاری، بروکر آمارکتس و روبو فارکس به صورت آموزش‌های رایگان در وب‌سایت خود قرار داده‌اند و به صورت همه جانبه به بررسی این کارگزاری‌ها پرداخته است.
برای استفاده از این مقالات و آموزش‌ها می‌توانید از طریق آدرس irtrader.net وارد وب‌سایت معامله‌گر ایرانی شوید.