تبیان، دستیار زندگی

با یکی از کاربردی‌ترین امکانات سایت TSETMC آشنا شوید!

فیلترنویسی یکی از امکانات مهم و کاربردی سایت tsetmc.com است که این آیتم را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد. فیلترها در قالب کدهای ریاضیاتی و دستوری نوشته می‌شوند و اطلاعات را پایش می‌کنند. برای نوشتن فیلتر، شما باید نحوه استفاده از دستورات خاص فیلترنویسی را بیاموزید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
با یکی از کاربردی‌ترین امکانات سایت tsetmc آشنا شوید!


معامله در بازار بورس برای موفقیت نیاز به استفاده درست و دقیق از ابزارهایی دارد که برای سهولت انجام معاملات طراحی شده‌اند. افرادی که بدون داشتن مهارت یا استراتژی معاملاتی اقدام به خرید و فروش در بورس می‌کنند، باید در انتظار ضرر و زیان سنگین از بازار باشند.
برای تحلیل شرکت‌ها و انتخاب سهام مناسب برای خرید، سوددهی شرکت، نوع فعالیت شرکت، حجم معاملات، نوسان قیمتی، ورود و خروج نقدینگی به سهام و ... در بررسی و تحلیل شرکت‌ها با اهمیت است. اما با توجه به وسعت بازار سرمایه برای فعالان بازار امکان پذیر نیست که تمام موارد لازم برای شناسایی سهام مناسب برای سرمایه گذاری را بررسی کنیم.
بنابراین فیلترنویسی سهام در بورس فراهم شده است تا افراد بتوانند با سرعت بیشتری سهام دارای ویژگی‌های مدنظر خود را پیدا کنند. از این رو آموزش فیلترنویسی بورس یکی از مهارت‌های لازم برای موفقیت در این بازار مالی بزرگ است. برای یادگیری این مهارت، می‌توانید به مقاله آموزش رایگان فیلتر نویسی بورس مراجعه کنید.
فیلترنویسی یکی از امکانات مهم و کاربردی سایت  tsetmc.com است که این آیتم را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد. فیلترها در قالب کدهای ریاضیاتی و دستوری نوشته می‌شوند و اطلاعات را پایش می‌کنند. برای نوشتن فیلتر، شما باید نحوه استفاده از دستورات خاص فیلترنویسی را بیاموزید.

اهمیت آموزش فیلترنویسی بورس

گاهی با مشاهده صف خرید سهمی، دیگر زمان برای خرید از بین رفته است. به عبارتی برای ورود به یک معامله بهتر است قبل از شروع روند صعودی از آن مطلع شده و سهم را خریداری کنید. همانطور که اشاره کردیم تعداد نمادهای بازار سرمایه محدود به چند عدد نیست و به همین دلیل بررسی تمام ویژگی‌ها برای انتخاب سهم مناسب زمانبر و دشوار خواهد بود. حجم اطلاعاتی که از بازار ارائه می‌شود، به حدی زیاد است که بررسی و تحلیل همه آن‌ها شدنی نیست.
آموزش فیلترنویسی بورس ابزاری را در اختیارتان می‌گذارد که با کمک آن می‌توان حجم زیادی از اطلاعات را طبقه‌بندی و موارد مد نظر را از آن استخراج کرد. سایت شرکت مدیریت فناوری بورس تهران این ابزار را به صورت رایگان در اختیار سهامداران قرار داده است. فیلترنویسی ابزاری برای متمرکز شدن بر بازار است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن اطلاعات را با ویژگی مد نظر معامله‌گر طبقه‌بندی می‌کند.
برای استفاده از ابزار فیلترنویسی، نیاز به نصب نرم‌افزار خاص وجود ندارد. این امکان در محیط کاربری بسیار ساده در اختیار تمام افراد قرار گرفته است. سایت رسمی سازمان بورس و اوراق بهادار صحت اطلاعات مورد بررسی را که در مشخص شدن نتایج به کار گرفته می‌شوند، تضمین می‌کند.
با تکنیک فیلترنویسی می‌توان بدون نیاز به رصد کل بازار سهام مناسب را شناسایی کرد. سرعت دسترسی به اطلاعات در بازار سرمایه اهمیت زیادی دارد. فیلتر می‌تواند سرعت پایش اطلاعات را چندین برابر کند. با آموزش فیلترنویسی بورس شناسایی تحرکات معاملاتی در سهم امکان پذیر می‌شود.

چگونه از فیلتر بورس استفاده کنیم؟

قبل از هر چیز باید مکان استفاده از فیلتر بورس را بشناسید. برای استفاده از فیلتر بورس باید وارد سایت tsetmc  شوید. با انتخاب گزینه دیده‌بان بازار می‌توانید بخش‌های مختلفی از بازار را مشاهده کنید. سهم‌ها و نمادهای مختلف را جست‌وجو کنید و اطلاعات آن‌ها را بررسی کنید. در این بخش می‌توانید بر اساس فاکتورهای مختلف نمادها را دسته‌بندی کنید. نحوه استفاده از فیلتر در بورس به این‌گونه است که شما باید در قسمت بالای صفحه شکل مربعی را انتخاب کنید تا وارد صفحه نگارش کدها و فیلتر بورس شوید. در این بخش با کلیک روی  فیلتر جدید محل نگارش فیلتر برای شما باز می‌شود.
پس از نوشتن فیلتر بورس شما می‌توانید با گزینه اعتبارسنجی آن را تصحیح کنید و در نهایت فیلتر را ثبت کنید. پس از ثبت فیلتر شما می‌توانید آن را اعمال کنید. پس از اعمال فیلتر روی نمادهای موجود در بازار تعدادی نماد گلچین شده به شما نمایش داده می‌شود. تعداد نماد کمتر به خصوص در شرایط نوسانگیری اهمیت بسیاری برای معامله‌گران دارد. به این دلیل که نوسانگیران زمان کمی برای انتخاب سهم و ورود به معاملات دارند. بیش از 600 شرکت با نمادهای مختلف در بورس فعالیت دارند که روز به روز به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. جست‌وجو بین صدها نماد با توجه به زمان کمی که یک نوسانگیر در اختیار دارد، عملا فرصت‌های معاملاتی را از بین خواهد برد.

سخن پایانی
فیلترها ابزاری هستند که به فعالین بازار کمک می‌کنند تا حجم بسیار زیادی از اطلاعات را در زمان بسیار کوتاهی پایش کنند. به عبارتی فیلترنویسی ابزاری است که با استفاده از آن می‌توان حجم زیادی از اطلاعات را با توجه به شرایط مد نظر خود، طبقه‌بندی و موارد مناسب را از آن استخراج کرد. برای استفاده از ابزار فیلترنویسی، نیاز به نصب نرم‌افزار خاص وجود ندارد. سایت شرکت مدیریت فناوری بورس تهران این ابزار را به صورت رایگان در اختیار سهامداران قرار داده است.
این امکان در محیط کاربری بسیار ساده در اختیار تمام افراد قرار گرفته است. فیلترنویسی ابزاری برای متمرکز شدن بر بازار است. با توجه به مزایایی که استفاده این تکنیک در اختیار افراد می‌گذارد، قبل از هر چیز آموزش فیلترنویسی بورس ضروری است. فیلتر بورس در کوتاه‌ترین زمان ممکن اطلاعات را برای معامله‌گر طبقه‌بندی می‌کند.