تبیان، دستیار زندگی

 چطور از سرقت خودرویمان جلوگیری کنیم؟

در این مقاله سعی شده راه‌کاری قابل اتکا جهت پیشگیری از سرقت ماشین به شما ارائه شود پس با ما تا پایان همراه باشید!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
جلوگیری از سرقت خودرو

سرقت خودرو معضلی بزرگ در زندگی اجتماعی امروز است. با خرید و نصب ردیاب رادار به پیشگیری از سرقت ماشینتان کمک می‌کنید.
سرقت خودرو مسئله‌ایست که این روزها به دغدغه اغلب مالکان ماشین تبدیل شده است. به خصوص افرادی که به سبب شغلشان در طی روز مدام از خودرویشان استفاده می‌کنند. این اشخاص زمانی که قصد پارک ماشین در خیابان را دارند، دچار سردرگمی و نگرانی زیادی می‌شوند. زیرا از ایمنی خودرو مطمئن نبوده و مدام از دزدیده شدن آن می‌ترسند. در این مقاله تلاش ما بر این است که راه‌کاری قابل اتکا جهت پیشگیری از سرقت ماشین بیابیم. با رادار همراه باشید!

سرقت خودرو چه سودی برای سارقان دارد؟

سرقت خودرو برای سارقان سودهای زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:
اوراق کردن ماشین و فروش قطعات آن به صورت جداگانه
-  استفاده از خودرو مسروقه برای ارتکاب جرم‌های دیگر
-  سرقت بخشی از قطعات ارزشمند و گران‌قیمت ماشین سرقتی
-  خارج کردن خودرو سرقتی از مرزهای افغانستان و پاکستان و فروش آن‌ها
قطعا می‌دانید پیدا کردن ماشین سرقتی کار بسیار سختی است و تنها بخشی از آن‌ها پیدا می‌شوند. اغلب خودروهای پیدا شده نیز دیگر شبیه سابق نبوده و بیشتر قطعات مهم و گران‌قیمتشان دزدیده شده است. بنابراین لازم است راهی برای جلوگیری از بروز این اتفاقات یافت.
برخی از رانندگان استفاده از دزدگیر، قفل فرمان و قفل پدال را برای جلوگیری از سرقت ماشینشان انتخاب می‌کنند. اما سوال اینجاست که این وسایل تا چه حد ایمنی لازم را برای خودرو فراهم می‌‌آورند؟
پیشنهاد ما برای حل این مشکل، استفاده از ردیاب خودرو است. این دستگاه هوشمند درون ماشین نصب شده و در هر لحظه موقعیت وسیله نقلیه را به مالک نشان می‌دهد. نظارت جامع و تمام وقت جی پی اس بر خودرو، اطمینان خاطر را برای رانندگان ایجاد می‌کند.

کدام خودروها بیشتر در معرض سرقت هستند؟

واقعیت این است که سیستم ایمنی ضعیف عامل اصلی سرقت خودرو است. از این رو سارقان بیشتر به سرقت ماشین‌های داخلی توجه نشان می‌دهند. این خودروها علاوه بر دسترسی راحت و بازار خوب فروش قطعات، ایمنی کمتری نیز نسبت به مدل‌های خارجی دارند. به همین منظور آمار سرقتشان بالاتر از دیگر ماشین‌هاست.
اگر بخواهیم لیستی از ماشین‌هایی با بیشترین آمار دزدی در ایران را نام ببریم، موارد زیر در صدر لیست هستند:
خودروهای پراید ساخت قبل از 86
گروه پژو 405
-  گروه پژو پارس
در میان خودروهای خارجی نیز نمونه‌های ساخت ژاپن به سبب کمترین میزان ایمنی، بیشتر در معرض سرقت هستند. در این میان گروه مزدا بالاترین آمار سرقت خودروهای خارجی در ایران را به خود اختصاص داده است.

پیشگیری از سرقت خودرو

بهترین روش برای جلوگیری از سرقت خودرو چیست؟

این روزها مالکان از روش‌های نوین برای جلوگیری از سرقت خودرو کمک می‌گیرند. دزدگیر و ردیاب ماشین دو راه نسبتا کارآمد در حفظ امنیت خودروهاست. این دستگاه‌ها نسبت به قیمتشان، امکانات متعددی در اختیار رانندگان می‌گذارند. طوری که با نصب آن‌ها، امنیت ماشین تا حد زیادی تامین شده و دست سارقان رو خواهد شد. اما سوال اینجاست که بهترین روش برای جلوگیری از دزدیده شدن خودرو کدام است؟
تا چند سال پیش دزدگیر ماشین محبوب‌ترین راه‌کار در پیشگیری از سرقت خودرو بود. اما امروزه سارقان راه‌کارهای زیادی برای از کار انداختن سنسور آژیر دزدگیر یافته‌اند. طوری که بدون هیچ صدایی، درب ماشین را باز کرده و آن را به سرقت می‌برند. در این میان جی پی اس ماشین به عنوان یک سیستم پیشرفته، کار را برای سارقان سخت کرده است. این دستگاه ابعاد کوچکی داشته و در محلی دور از دسترس سارق درون ماشین پنهان می‌شود. سپس با استفاده از سنسور موقعیت‌یاب خود، وضعیت خودرو را در هر لحظه به مالک نشان می‌دهد. در نتیجه مالک می‌تواند از هر نقطه‌ای در جهان از موقعیت ماشین و شرایط آن مطلع باشد. طوری که اگر سارقی قصد نفوذ به آن را داشته باشد، مالک سریعا با خبر شده و می‌تواند جلوی آن را بگیرد. اینجاست که می‌توان نصب ردیاب خودرو را بهترین و با صرفه‌ترین راه برای محافظت از ماشین دانست.

امکانات ردیاب خودرو برای پیشگیری از سرقت ماشین

احتمالا از خود می‌پرسید که ردیاب خودرو چطور می‌تواند امنیت را برای ماشینتان تامین کند؟ این دستگاه چه قابلیت‌ها و امکاناتی دارد که به پیشگیری از سرقت ماشین منجر می‌شود؟

پاسخ این سوالات را در ادامه این مقاله بخوانید:
1- امکان خاموش کردن خودرو از راه دور
یکی از جذاب‌ترین امکانات ردیاب ماشین ، امکان خاموش کردن خودرو از راه دور است. این قابلیت به کمک قطعه‌ای به نام رله قطع کن صورت می‌گیرد. طوری که GPS با دریافت فرمان از سوی کاربر، دستور قطع شدن ارتباط برق خودرو را به رله قطع کن می‌دهد. در نتیجه ماشین خاموش شده و دیگر امکان روشن کردن آن وجود ندارد. بنابراین سارق قادر به روشن کردن خودرو و ادامه مسیر نخواهد بود.
این ویژگی به مالک کمک می‌کند در زمان سرقت ماشین، سریعا آن را خاموش کرده و مانع از حرکت سارق شود. سپس با ارسال فرمان قفل شدن درب‌ها، سارق را در ماشین زندانی کند تا نیروهای پلیس از راه برسند.

2- مجهز به سنسور حرکت و تکان‌دهنده
یکی از روش‌های سرقت ماشین، حمل آن با جرثقیل است. در نتیجه بدون نیاز به باز کردن درب‌ها و روشن کردن خودرو می‌توان آن را دزدید. وجود سنسور حرکت و تکان‌دهنده در ردیاب خودرو راهی برای پیشگیری از این شیوه سرقت است. این حسگر با کوچکترین حرکت ماشین پارک شده، هشداری برای تلفن همراه کاربر ارسال می‌کند. از این رو فرد مطلع شده و می‌تواند واکنش مناسب را در سریع‌ترین زمان ممکن داشته باشد.

ردیاب خودرو

۳- موقعیت‌یابی آنلاین و لحظه‌ای خودرو
مهم‌ترین ویژگی ردیاب ماشین ، امکان موقعیت‌یابی آنلاین و لحظه‌ای خودرو است. ردیاب‌ها از طریق برقراری ارتباط با ماهواره‌ها، موقعیت وسیله نقلیه را شناسایی می‌کنند. سپس توسط شبکه‌های مخابراتی این موقعیت به دست آمده را به تلفن همراه کاربر ارسال می‌کنند.  این قابلیت کمک می‌کند در هر زمان و از هر نقطه‌ای در جهان بدانید ماشینتان کجاست و در چه وضعیتی به سر می‌برد. بنابراین حتی در صورت به سرقت رفتن ماشین هم از موقعیت آن مطلع بوده و می‌دانید آن را کجا برده‌اند. سپس با همراهی نیروی پلیس به محل مورد نظر مراجعه کرده و خودرویتان را پس خواهید گرفت.
با در نظر گرفتن این موارد در می‌یابیم بهترین ردیاب ماشین باید امکانات متعددی در اختیار رانندگان بگذارد. طوری که فرد با استفاده از آن بر روی خودرو، خیالی آسوده و راحت داشته باشد.

ردیاب رادار؛ ابزاری قدرتمند در محافظت از خودروی شما

امروزه ردیاب خودرو ابزاری سودمند و مفید است که نصب آن روی هر خودرویی ضروری به نظر می‌رسد. چرا که تکنولوژی به کار رفته در ساخت آن‌ها، زندگی فارق از استرس و دغدغه را برای مالکان به همراه می‌آورد. شرکت رادار جی پی اس با استفاده از فناوری‌های نوین، محصولاتی کارآمد در پیشگیری از سرقت ماشین طراحی و تولید کرده است.
برند رادار در سال‌های اخیر به سبب ارائه امکانات کاربردی و خدمات پس از فروش جامع و کامل، به عنوان بهترین ردیاب ماشین از نگاه مشتریان شناخته شده است. با این حال شما به عنوان مشتری تنها کسی هستید که با در نظر گرفتن نیازها و اهدافتان می‌توانید بهترین گزینه را برای خرید جی پی اس انتخاب نمایید. توصیه می کنیم در زمان خرید، حتما به گارانتی و خدمات پس از فروش نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید.
برای خرید ردیاب رادار و یا ارتباط با مشاوران می‌توانید از طریق وب سایت و یا شماره تماس با ما در ارتباط باشید.
آدرس وب سایت : https://radargps.org
شماره تلفن دفتر مرکزی رادار: ۰۵۱-۳۷۱۷۷
تلفن تماس دفتر تهران: 91012727-021