تبیان، دستیار زندگی

آتش بازی اژدهای ایرانی در قلب اروپا

در فصلی که گذشت مهدی طارمی با 24 گل زده در رقابت‌های لیگ پرتغال به بهترین آمار گلزنی خودش در یک فصل باشگاهی در فوتبال اروپا رسید. اما در کناراین آمار جذاب طارمی 18 پاس گل هم در پورتو رقم زد تا میزان محبوبیتش بین طرفداران سر به فلک بکشد
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : رویا هاشمی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مهدی طارمی، لیگ اروپا، فوتبال، ایران،
«رویاهاتون رو جدی بگیرید» این جمله فرمول موفقیت خیلی از قهرمان‌هایی است که در برهه‌ای از زمان و در یک جایی از زندگی‌شان روی یک بلندی ایستاده اند. آدمهایی که برای خودشان رویا می‌بافند، شب‌ها با خیالش به خواب می‌روند و از همه مهمتر اگر کسی آنها را جدی نگرفت خوب بلدند که خودشان، خودشان را جدی بگیرند. مهدی طارمی یکی از همین آدمهاست پسربچه‌ای در بوشهر که احتمالا روزی کمتر کسی باور می کرد نه تنها با پرسپولیس به آقای گلی برسد که حتی به جوان اول یک لیگ اروپایی در پرتغال تبدیل شود و حالا با پرچم ایران دور قهرمانی بزند و جام قهرمانی را روی سر ببرد. به بهانه قهرمانی پورتو و محبوبیت بیش از پیش مهدی طارمی در این تیم سراغ بررسی و مرور لحظه‌های خوبی رفتیم که این بازیکن بوشهری در پورتو رقم زد، چه برای پرتغالی‌ها که در ورزشگاه برایش دست و هورا کشیدند و چه ما که از راه دور و از پشت صفحه تلویزیون به داشتنش افتخار کردیم و توی دلمان گفتیم این جوانک پا به توپ،برای ماست، برای ایران!

بازیکنی محبوب‌تر از رئیس‌جمهور پرتغال

این تیتر صحبت‌های سمیرا ایمانی است، یک از لژیونرهای ایرانی که این روزها مربی والیبال بانوان پرتغال است که می‌گوید مهدی طارمی بیشتر از چیزی که فکر می کنیم در این کشور محبوب است انقدر که می گوید مربیان والیبال این کشور هم از او خواسته‌اند تا پیراهن طارمی برایش بگیرند. او در جایی از مصاحبه خودش می‌گوید:« مردم پورتو، طارمی را حتی از رئیس جمهورشان هم بیشتر دوست دارند؛ در اکثر پاساژها و کافه‌های شهر، پوستر ملی‌پوش کشورمان نصب شده است».

اما فارغ از همه موفقیت‌های فوتبالی طارمی در مدت حضورش در پورتو او در برخورد و رفتارهایش هم حسابی دل هواداران ایرانی و اروپایی‌اش را برده و این بازیکن را دوباره سر زبان‌ها انداخته است.



نمره 20 طارمی در فصلی که گذشت

در فصلی که گذشت مهدی طارمی با 24 گل زده در رقابت‌های لیگ پرتغال به بهترین آمار گلزنی خودش در یک فصل باشگاهی در فوتبال اروپا رسید. اما در کناراین آمار جذاب طارمی 18 پاس گل هم در پورتو رقم زد تا میزان محبوبیتش بین طرفداران سر به فلک بکشد. حتی شهریور سال گذشته در خبرها اعلام شد که طارمی در لیگ اروپا از کریس رونالدو هم تاثیرگذارتر بوده تا جایی که  این پسر بوشهری پنجمین بازیکن تاثیر گذار فوتبال اروپا در سال 2021 لقب گرفت و در جایگاهی بالاتر از رونالدو و برونو‌فرناندز قرار گرفته است. روزنامه پرتغالی «اوجوگو» درباره طارمی نوشت:« حتی علی دایی اسطوره‌ای هم به این اندازه گلزنی نکرده است.»

طارمی یک اژدهای واقعی است!

این بازیکن ایرانی طی مدت لژیونر بودنش در باشگاه‌های اروپا لحظات فوق العاده‌ای را رقم زده، قاب‌هایی که چه ایرانی‌ها و چه طرفدارانش در پورتو با دیدن آنها نفس در سینه حبس کرده‌اند و آدرنالین خونشان جا به جا شده است. فقط کافی است سوپر گلش را با آن قیچی برگردان بی‌نظیر مقابل تیم چلسی به یاد بیاوید. همین‌ها هم باعث شده تا تحلیلگران و رسانه‌های فوتبالی دنیا در تعریف او جملات به یاد ماندنی زیادی بنویسند. به عنوان مثال باشگاه پورتو در یکی از بازی‌ها درباره ستاره ایرانی‌اش نوشت که او حریف را به آتش می‌کشد و یک اژدهای واقعی است. حتی سایت observador در یکی از مطالبش درباره طارمی از او به عنوان نمایشنامه نویسی یاد کرد که برای تغییر متن دنیای فوتبال متولد شده است.

حرکت‌های غیرفوتبالی آقای فوتبالیست

اما فارغ از همه موفقیت‌های فوتبالی طارمی در مدت حضورش در پورتو او در برخورد و رفتارهایش هم حسابی دل هواداران ایرانی و اروپایی‌اش را برده و این بازیکن را دوباره سر زبان‌ها انداخته است. از دادن پیراهنش که اشک طرفدارانش در ورزشگاه را در آورد تا همین اواخر که لحظه افطار کردنش در دقیقه 20 در دیدار با اسپورتینگ با واکنش‌های جالبی در رسانه‌های جهان و ایران همراه شد.