تبیان، دستیار زندگی

چگونه از طریق کاریابی های مجازی شغل خود را بیابیم؟

ایران استخدام، برای تمام نیازهای جستجوی شغل آنلاین شما اینجاست. شما با عضویت در این سایت می‌توانید از آخرین اخبار مربوط به استخدام ها مطلع شوید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
چگونه از طریق کاریابی های مجاری شغل خود را بیابیم؟



جستجوی شغل، حتی در بهترین زمان‌ها، آسان نیست، اما تمرکز و انگیزه در جستجوی شما، کلید آماده‌سازی خود برای موفقیت است. برخلاف تصور ما که فکر می‌کنیم فرصت‌های شغلی محدود است، واقعیت این است که فرصت‌های شغلی وجود دارد؛ اما راه‌های جستجوی مشاغل مهم است. به عنوان مثال، اگر به تازگی فارغ‌التحصیل شده و در جست و جوی شغل هستید، کافیست بدانید که در سایت ایران استخدام هزاران فرصت شغلی وجود دارد.
اگر شما نتوانید با روش‌های مختلف جستجوی شغلی آشنا باشید، قطعا در جستجوی شغل نیز با شکست مواجه خواهید شد. پس لازم است ابتدا با راه‌ها و نکات جستجوی مشاغل آشنا شوید، سپس با مراجعه به سایت ایران استخدام، به راحتی شغل مورد نظر خود را جستجو کنید.

راه‌های جستجوی مجازی مشاغل

● سعی کنید همیشه اولین درخواست دهنده باشید
وقتی یک آگهی شغلی را دیدید که برای شما عالی به نظر می رسد، زودتر درخواست دهید. به احتمال زیاد اگر نظر شما را جلب کرد، توجه سایر جویندگان کار را نیز جلب خواهد کرد.
اما ابتدا برای شخصی سازی رزومه خود وقت بگذارید. بعید است که ارسال یک برنامه عمومی به شانس شما برای مصاحبه کمک کند. حتی اگر اولین نفری باشید که اقدام به ارسال رزومه می‌کنید. بهتر است رزومه‌ای ایجاد کنید که ضمن رسمی بودن، تمام نکات لازم را در بر داشته باشد. البته اگر طریقه رزومه نوشتن را به خوبی نمی‌دانید جای نگرانی نیست، زیرا ایران استخدام روش نوشتن رزومه را به فرمت‌های مختلف و برای هر رشته تحصیلی در اختیار شما قرار داده است.

● بر روی سایت‌های مهم کاریابی تمرکز کنید
حتی اگر همه این کار را انجام دهند، جستجوی کار یک تجربه بسیار شخصی است. به این ترتیب، منطقی است که جستجوی خود را تا حد امکان خاص کنید. اگر بر سایت خاصی متمرکز نباشید، مجبورید ساعت‌ها زمان و انرژی خود را صرف بررسی همه آگهی‌های شغلی کنید و در انتها بدون آنکه نتیجه‌ای به دست آورید، خسته و ناامید شوید. اما استفاده از سایت‌های شغلی خاص - مانند ایران استخدام می‌تواند تضمین کند که جستجوی سریع‌تر و آسان‌تری داشته باشید.

● انتخابگر باشید
جستجوی کار آنلاین به این معنی است که جویندگان کار می‌توانند بیشتر از همیشه آگهی‌های شغلی را جستجو کرده و مطالعه کنند.  از آنجایی که بسیاری از شرکت‌ها متقاضیانی را دارند که رزومه خود را در یک سیستم ردیابی متقاضی آپلود می‌کنند، اکنون درخواست برای مشاغلی که فقط به آنها علاقه‌مند هستید آسان‌تر از همیشه است.
در حالی که حتی زمانی که 100٪ شرایط شغلی را ندارید باید برای مشاغل درخواست دهید، درخواست برای هر شغلی به احتمال زیاد نتایج بیشتر یا بهتری به همراه نخواهد داشت. اگر برای این موقعیت مناسب نیستید، یا رزومه شما نشان نمی‌دهد، پس چرا مدیر استخدام باید با شما مصاحبه کند، احتمالاً درخواست شما در انبوه "نه" قرار می‌گیرد.

● رزومه خود را بهینه کنید
در مورد سیستم‌های کاریابی متقاضی، علاوه بر ایجاد رزومه متناسب با موقعیت شغلی، شما همچنین باید رزومه خود را همیشه آپدیت و بهینه سازی کنید. اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی از شرح شغل را در رزومه خود قرار داده‌اید تا درخواست شما در دستان استخدام کننده قرار گیرد.

● جستجوی خود را بر جایی که می‌خواهید استخدام شوید، متمرکز کنید
می‌دانید که می خواهید یک کار تمام وقت و یا از راه دور داشته باشید. اما به جای جستجوی مشاغل تمام وقت یا دورکاری، جستجوی شغل خود را بر روی شرکتی که می‌خواهید در آن کار کنید متمرکز کنید.
تغییر در روند جستجوی کار و تمرکز آن بر شرکت‌ها یا جایی که دوست دارید در آن استخدام شوید، می‌تواند به تسریع در جستجوی شغل شما کمک کند و به شما امکان می‌دهد موقعیتی را پیدا کنید که هنوز در تابلوهای شغلی پست نشده است. به احتمال زیاد در شغلی که به دست می‌آورید خوشحال‌تر خواهید بود زیرا فقط در شرکت‌هایی درخواست داده‌اید که با اهداف، ارزش‌ها و علایق شغلی شما مطابقت دارند.

● به اعلان‌های شغلی «بله» بگویید
حتما ارسال اعلان‌های شغلی سایت‌های جستجوی مشاغل را تایید کنید تا به محض ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب با شغل شما، از آن آگاه شوید.

● نام تجاری شخصی خود را بسازید
ساختن یک برند می‌تواند به شما کمک کند نسبت به سایر نامزدها برتری پیدا کنید. البته می‌دانیم این کار به هیچ وجه آسان نیست، اما می‌تواند به روند سریع استخدام شما کمک زیادی نماید.
می‌توانید یک وب‌سایت شخصی یا وبلاگ ایجاد کنید که نشان دهد شما چه کسی هستید، چه می‌کنید و چرا این کار را انجام می‌دهید. نمونه‌های کار را برای نشان دادن توانایی‌های خود بگنجانید. حتی چیزی به سادگی به اشتراک گذاری یا اظهار نظر در مورد پست‌های رسانه‌های اجتماعی مرتبط با حوزه کاری شما می‌تواند به تقویت و تقویت برند شما کمک کند.

● نمایه‌های رسانه‌های اجتماعی خود را تمیز نگه دارید
یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای ایجاد برند شخصی، استفاده از شبکه‌های اجتماعی است. با این حال، وقتی صحبت از رسانه‌های اجتماعی و جستجوی شغل آنلاین می‌شود، در مورد آنچه به اشتراک می‌گذارید محتاط باشید.
بنابراین، بهتر است قبل از شروع جستجوی شغلی، پروفایل های رسانه‌های اجتماعی خود را پاکسازی کنید. نمایه‌های موجود خود را به صورت خصوصی تنظیم کنید و در صورت امکان عکس‌ها یا نظرات نامطلوب را حذف کنید. سپس، حساب‌های رسانه‌های اجتماعی جدیدی راه‌اندازی کنید که جنبه حرفه‌ای شما را نشان می‌دهند و اغلب آنها را به‌روزرسانی کنید. از این گذشته، مدیران استخدام، جویندگان کار را به صورت آنلاین بررسی می کنند، بنابراین اگر می‌خواهید مطمئن شوید که همیشه در کار خود بهترین هستید، چه در زندگی واقعی و چه آنلاین، به این اصل توجه داشته باشید.

● مشاغل آفلاین را جستجو کنید
اگرچه جستجوی آنلاین کار به شما امکان می‌دهد با شرکت‌ها و استخدام کنندگان در سراسر جهان ارتباط برقرار کنید، از روش‌های قدیمی غافل نشوید. جستجوی کار خود را به صورت آفلاین نیز انجام دهید.

● با مدیران استخدام تماس بگیرید و پیگیری کنید
اگر شرکتی وجود دارد که واقعاً می‌خواهید در آن کار کنید، اما موقعیتی را که برای آن واجد شرایط هستید ارسال نکرده است، چرا با مدیر استخدام تماس نگیرید؟
از روشی هدفمند استفاده کنید که توضیح دهد چه چیزی را در شرکت دوست دارید، چرا می‌خواهید در آنجا کار کنید و چه چیزی را می‌توانید به شرکت بیاورید. شما هرگز نمی‌دانید که گیرنده ممکن است چه بگوید. در پایان، بدترین چیزی که می‌توانند بگویند «نه» است.
حالا که با روش‌ها و نکات مربوط به نحوه جستجوی اینترنتی آشنا شدید بد نیست با مزایای این نوع جستجو نیز آشنا شوید.

مزایای کاریابی مجازی ایران استخدام

مزایای استخدام آنلاین یا کاریابی مجازی ایران استخدام بسیار زیاد است. برخی از بزرگترین نقاط مثبت به شرح زیر است.

● مقرون به صرفه است
بسیاری از سایت‌های جستجوی کار یا کاریابی، آگهی‌های خود را به صورت رایگان بر روی سایت قرار می‌دهند. از این رو دسترسی به آنها هیچ هزینه‌ای ندارد و کاملا مقرون به صرفه است.

● فوری است
اکثر پست‌های شغلی و پاسخ‌ها در زمان واقعی ظاهر می‌شوند. یعنی اگر شرکت یا کسب و کاری نیاز به نیروی کار داشته باشد، شما می‌توانید سریعا به آن دسترسی پیدا کنید.

● می‌توانید به مخاطبان بیشتری دست پیدا کنید
اینترنت یک پدیده جهانی است و هر روز تعداد بیشتری از کاربران به آن دسترسی پیدا می‌کنند، از این رو پست‌ها و سایت‌های اینترنتی، در معرض دید تعداد زیادی از متقاضیان بالقوه قرار می‌گیرد. این موضوع در مورد کارفرماها نیز صادق است. یعنی اگر به طور خاص به دنبال نیروهای جوان‌‌تر هستید، احتمالاً استخدام الکترونیکی تنها مؤثرترین و کارآمدترین استراتژی ممکن است.

● آسان است
تقریباً هر کسی می‌تواند یک آگهی شغلی را به صورت آنلاین ارسال کند این فرآیند هم برای متقاضی و هم کارفرما بسیار ساده است. یعنی شما به راحتی می‌توانید با درج آگهی استخدام، بهترین و شایسته‌ترین نیروها را در کسب و کار خود به کار گیرید.

● می‌توانید آگهی شغلی خود را پویاتر کنید
ارسال یک شغل به صورت آنلاین یا از طریق پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به شما این فرصت را می‌دهد که در تبلیغات خود خلاق‌تر باشید.
در واقع، استفاده شما از فناوری می‌تواند چیزهای زیادی در مورد فرهنگ شرکت شما بگوید و به جذب انواع خاصی از نامزدها در این فرآیند کمک کند. کسب‌وکارهایی که از فناوری استفاده می‌کنند ثابت می‌کنند که از نوآوری نمی‌ترسند و راه‌های جدید و جالبی برای انجام کارها دارند.

● انعطاف‌پذیر است
اینترنت در مورد کنترل پست‌ها و برنامه‌هایی که دریافت می‌کنید، انعطاف‌پذیری زیادی به شما می‌دهد. اگر در روزنامه پست می‌کنید و می خواهید آگهی کار را اصلاح کنید، احتمالاً باید برای یک آگهی کاملاً جدید هزینه کنید. با پست‌های آنلاین، اکثر پلتفرم‌ها به شما این امکان را می‌دهند که هر زمان که مایلید، پست شغلی خود را ویرایش، به‌روزرسانی یا حذف کنید.

● بادوام است
روزنامه‌ها و سایر اشکال رسانه‌های چاپی، بسته به چرخه انتشار آنها، عمر بسیار محدودی دارند. اکثر نشریات طبقه بندی شده دارای چرخه انتشار دو هفته‌ای هستند، به این معنی که آگهی شما فقط برای مدت زمان نسبتا کمی دیده می‌شود. از سوی دیگر، پست‌های شغلی آنلاین تا زمانی که نویسنده یا وب‌سایت میزبان آن‌ها را حذف نکنند، فعال خواهند ماند.

● در دسترس است
مهم نیست در کجای دنیا هستید، اگر یک دستگاه و اتصال به اینترنت فعال دارید، می‌توانید تمام آن وظایف مدیریتی که در بالا توضیح داده شد را انجام دهید. می‌توانید آگهی شغلی خود را تغییر دهید، ببینید چه تعداد پاسخ دارید و حتی مستقیماً با نامزدها ارتباط برقرار کنید.

● فرآیند استخدام را تسریع می‌کند
همه این مزایا مستقیماً به بزرگترین مزیت منتهی می‌شوند: فرآیند استخدام کوتاه‌تر و سریع‌تر

● اجازه محرمانه بودن را می‌دهد
برخی از کارفرمایان ترجیح می دهند نام یا شرکت خود را خصوصی نگه دارند. این امر به ویژه زمانی صادق است که یک نقش شغلی یا سازمانی آنقدر حساس یا بحث برانگیز باشد که بتوان آن را به صورت آنلاین تبلیغ کرد. با استخدام آنلاین، کارفرمایان می‌توانند نام شرکت خود را پنهان کنند یا یا حتی بدون نیاز به ارسال آگهی استخدام مستقیماً با نامزدها تماس بگیرند.

● می‌توانید بسیاری از اقدامات استخدام را بیابید
در ایران استخدام، شما می‌توانید به راحتی از آخرین اخبار مربوط به استخدام سازمان‌های دولتی مانند استخدام آموزش و پرورش، استخدام شرکت‌های خصوصی، استخدام امریه سربازی، استخدام دانشجو، استخدام بازنشسته، استخدام دورکار، استخدام بانک‌ها، استخدام مشاغل تمام وقت و پاره وقت، استخدام سراسری و در کل استخدام‌های جدید آشنا شوید.
علاوه بر این می‌توانید از امکاناتی چون کتاب‌های استخدامی، اپلیکیشن ایران استخدام، نمونه رزومه خام، نمونه نامه درخواست کار و نحوه ساخت رزومه استفاده کنید.
حالا که با مزیت‌های جستجوی شغل در کاریابی مجازی آشنا شدید، می توانید برای جستجوی شغل مورد نظر خود به سایت ایران استخدام مراجعه کنید. برای مثال اگر به دنبال آگهی های استخدام برنامه نویس در استان تهران یا سایر استانها هستید، پس از ورود به سایت ایران استخدام از قسمت جستجوی شغل، در فیلد انتخاب استان، استان مورد نظر و در فیلد انتخاب رشته شغلی، شغل برنامه نویس را وارد و آگهی های مربوطه را بررسی نمایید.

ایران استخدام در کنار کارفرماها و کارجویان

اجازه دهید تا ما راهنمای شما در مورد عناصر پنهان جستجوی شغل، مهارت‌های مصاحبه و استراتژی‌هایی باشیم که سایر کاندیداها از آنها اطلاعی ندارند. ما می‌توانیم:
● شما را در مسیری موفق برای یافتن شغل رویایی خود قرار دهیم
● به شما کمک می‌کنیم تا بهترین قدم خود را رو به جلو بردارید
● رزومه خود را مورد توجه قرار دهید
● به شما یاد می‌دهیم که چگونه از رقبا پیشی بگیرید
● به شما کمک می‌کنیم تا برای موقعیت بعدی خود پیشنهادهای کاری دریافت کنید
● اعتماد به نفس خود را در مصاحبه‌های خود تقویت کنید
● به شما آموزش می‌دهیم که چگونه در مورد حقوقی که شایسته آن هستید مذاکره کنید

سخن نهایی

جستجوی آنلاین کار می‌تواند بسیار زیاد باشد، زیرا امروزه سایت‌ها و شبکه‌های زیادی با اهداف غیر واقعی در کار معرفی مشاغل فعالند. اما توصیه ما این است که جهت جستجوی مشاغل و یا نیروهای کار خود به سایت‌های معتبر مراجعه کنید. ایران استخدام از سایت‌های معتبری است که می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند.
ایران استخدام، برای تمام نیازهای جستجوی شغل آنلاین شما اینجاست. شما با عضویت در این سایت می‌توانید از آخرین اخبار مربوط به استخدام ها مطلع شوید. عضویت در ایران استخدام می‌تواند به روش‌های بیشتری از آنچه تاکنون فکر می‌کردید به جستجوی شغل شما کمک کند. پس با ایران استخدام همراه شوید.