تبیان، دستیار زندگی

آموزش آیلتس در خانه

در مطلب زیر، نکات مفیدی را به شما ارائه می‌دهیم تا آمادگی خود را با مطالعه در خانه، برای آزمون آیلتس چند درجه بالاتر ببرید. لطفا تا آخر مطلب با ما همراه باشید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آموزش آیلتس در خانه

آمادگی برای آزمون آیلتس مستلزم فداکاری، همراه با استفاده از استراتژی‌های مناسب است. در بیشتر موارد، داوطلبانی که برای آزمون آیلتس ثبت‌نام می‌کنند، حرفه‌‌ای هستند و در تمام دوره‌های آموزش آیلتس در آموزشگاه‌ها شرکت کردند، اما اگر شما وقت کافی برای شرکت در کلاس‌های حضوری را ندارید، آموزش آیلتس در خانه را تجربه کنید. این مقاله نکات مفیدی را به شما ارائه می‌دهد تا آمادگی خود را با مطالعه در خانه، برای آزمون آیلتس چند درجه بالاتر ببرید.

قبولی در آزمون آیلتس با کمترین هزینه

شما چشم خود را به یک دانشگاه رویایی دوخته‌‌اید، اکنون این سوال بزرگ پیش می‌آید که چگونه باید برای ورود به این دانشگاه آماده شوید، با قبولی در آزمون آیلتس یک گام به جلوتر رفته‌اید. حالا نکته مهم کسب آمادگی لازم برای شرکت در آزمون است. شما می‌توانید در یک موسسه زبان ثبت‌نام کرده و آمادگی خود را افزایش دهید. موسسه زبان سفیر گفتمان، با برنامه‌های مدون و برگزاری کلاس‌های حضوری و آنلاین می‌تواند یک انتخاب مناسب برای بالا بردن سطح آمادگی شما باشد. اگر وقت کافی و اراده قوی دارید، می‌توانید با برنامه‌ریزی منظم و سیستماتیک و با درک عمیق از ساختار آزمون، مطالب لازم جهت شرکت در آزمون آیلتس را با آموزش آیلتس در خانه و با کمترین هزینه یاد بگیرید.

چگونه برای آیلتس در خانه آماده شویم؟

داوطلبانی که می‌خواهند در خانه آمادگی خود را بالا ببرند، می‌توانند به راهنمای آماده‌سازی آیلتس که حاوی نمونه مقاله‌ها و استراتژی‌های آیلتس است، مراجعه کنند. موسسه زبان سفیر گفتمان، بخشی از فعالیت‌های خود را برای جمع‌آوری و تهیه یک برنامه کامل جهت مطالعه در خانه اختصاص داده است. معرفی کتاب‌ها و منابع مهم آیلتس همراه با دستورالعمل‌ها و نکات کلیدی، کمک می‌کنند تا خود را برای آموزش آیلتس در خانه آماده کنید. کتاب‌های Mindset 1 ،  Mindset 2 و Mindset 3 ، به‌همراه کتاب Grammar for IELTS و Vocabulary for IELTS از جمله منابع مهم جهت آمادگی در آزمون آیلتس هستند. این آزمون به چهار بخش تقسیم می‌شود که برای قبولی باید در هر چهار بخش شنیداری، گفتاری، نوشتاری و خواندن یک رویکرد منحصر‌به‌فرد داشته باشید.

کلاس آنلاین آیلتس

تعهد به تمرینات در خانه

مهمترین جنبه آموزش آیلتس در خانه، پایبندی به برنامه‌ریزی است. انجام برخی از کارهای ساده می‌توانند شما را در خانه برای آمادگی آیلتس یک قدم جلوتر ببرند و نقاط ضعف شما را در زبان انگلیسی بهبود بخشند. صحبت کردن به زبان انگلیسی با دوستان یا در مقابل آینه، تماشای فیلم‌های انگلیسی با لهجه‌های مختلف، خواندن روزنامه، وبلاگ‌ها و کتاب‌ها برای بهبود دایره لغات و گوش دادن به پادکست‌ها بسیار موثر هستند.

چند نکته کلیدی برای بخش شنیداری (Listening)

در آزمون شنیداری، داوطلب باید در مدت زمان ۳۰ دقیقه، در ۴ بخش، به ۴۰ سوال پاسخ دهد. در این بخش تنها مهارت زبان انگلیسی مهم نیست، شما باید از سرعت عمل بالایی نیز برخوردار باشید. بنابراین برای دستیابی به این مهارت لازم است آموزش آیلتس در خانه را با برخی از تکنیک‌ها انجام دهید.
• تمرین، تمرین و تمرین، تا حد امکان قبل از شرکت در آزمون، تمرین‌ها را ادامه دهید.
• تمرکز کلید اصلی در قبولی این آزمون است. به تک تک جزئیات مکالمه در حال پخش گوش دهید. اغلب اوقات، از دست دادن تمرکز برای چند ثانیه، شما را در پاسخ به یک یا دو سوال ناکام می‌کند، اینجاست که امتیاز شما پایین خواهد آمد.
• سعی کنید به لهجه‌های مختلف انگلیسی تسلط داشته باشید.
• علاوه بر اینکه در آزمون‌های مختلف آنلاین، شرکت می‌کنید، به پادکست‌ها گوش دهید، کانال‌های خبری انگلیسی را دنبال کنید و از دیدن نمایش و فیلم‌های انگلیسی لذت ببرید. این نوع گوش دادن به زبان انگلیسی به‌طور بداهه، توانایی‌های شما را در بخش شنیداری تقویت می‌کند و همچنین درک بهتری از لهجه‌های مختلف زبان انگلیسی به‌دست خواهید آورد.

چند نکته کلیدی برای بخش خواندن (Reading)

داوطلب باید در بخش خواندن، در مدت زمان ۶۰ دقیقه، در ۳ بخش به ۴۰ سوال پاسخ دهد. سرعت عمل در این بخش نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. با آموزش آیلتس در خانه، می‌توانید در این بخش هم نمره قابل قبولی را دریافت کنید.
• هنگام تمرین بخش‌های خواندن، به زمان‌بندی توجه ویژه‌‌ای داشته باشید.
• بخش سوم در مقایسه با بخش‌های اول و دوم نسبتاً سخت‌تر است. بنابراین باید بخش اول و دوم را در زمان کوتاه‌تری تمام کنید تا وقت کافی برای بخش سوم داشته باشید.
• مهارت‌های واژگانی خود را تقویت کنید. از آنجایی که زمان در اینجا عامل تعیین‌کننده است، باید معنی کلمات پیچیده را بدانید تا با سرعت بالا آزمون را ادامه دهید.
• قبل از خواندن متن، نگاهی به سوالات بیندازید. هنگام مطالعه، کلمات کلیدی را یادداشت کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا بهتر پاسخ دهید.
• در حین خواندن متن، خلاصه‌‌ای از پاراگراف را در ذهن خود بسازید.

چند نکته کلیدی برای بخش نوشتاری (Writing)

بخش نوشتاری از دو بخش تشکیل شده است. بخش اول شامل تجزیه و تحلیل یک موقعیت یا یک نمودار است و در بخش دوم از شما خواسته می‌شود که یک مقاله طولانی در مورد یک موضوع خاص بنویسید. مدت زمان در نظر گرفته شده برای هر دو بخش ۶۰ دقیقه است. برای دستیابی به این مهارت می‌توانید در کلاس‌های آنلاین آیلتس موسسه زبان سفیر گفتمان، شرکت و مهارت‌های زیر را در خانه تمرین کنید.
• بخش نوشتاری، مهارت‌های زبان انگلیسی شما را به‌معنای واقعی مورد بررسی قرار می‌دهد. شما باید به‌طور ذهنی یک ترکیبی را خلق و قبل از قرار دادن روی کاغذ به ساختار آن نیز فکر کنید.
• محتوای خود را به ۴ تا ۵ پاراگراف کوتاه تقسیم کنید.
• با یک مقدمه جذاب شروع کنید و با نتیجه‌گیری معنادار پایان دهید.
• کلمات را تکرار نکنید؛ از مترادف‌های زیادی استفاده کنید.

چند نکته کلیدی برای بخش گفتاری (Speaking)

آزمون گفتاری، معمولا چند روز قبل یا بعد از آزمون‌های شنیداری، نوشتاری و خواندن انجام می‌شود. این آزمون از شما می‌خواهد که اعتماد‌به‌نفس خود را به نمایش بگذارید. کل این آزمون حدود ۱۵ دقیقه طول می‌کشد و شامل سه بخش، بخش اول مقدمه و معرفی، بخش دوم مونولوگ و صحبت در مورد یک موضوع خاص و بخش سوم گفتگو با ممتحن است. برای اینکه مهارت خود را در این زمینه بالا ببرید نکات زیر را با آموزش آیلتس در خانه و حضور در کلاس آنلاین زبان انگلیسی، تمرین کنید.
• با جملات مناسب شروع و به پایان برسانید.
• کلمات یا جملات را تکرار نکنید.
• با دوستان خود در مورد موضوعات مختلف صحبت کنید و از آن‌ها بخواهید بازخورد بدهند.
• جملات ساده و بدون خطا بسازید.
• تلفظ کلمات را درست ادا کنید.

آموزش آیلتس

سخن پایانی

اگرچه بهبود مهارت زبان انگلیسی شما در ابتدا ممکن است مشکل و کمی زمان‌بر باشد، اما تمرین مداوم نقش کلیدی در آمادگی آیلتس شما دارد. موسسه زبان سفیر گفتمان، شرایطی را فراهم کرده است تا با حضور در کلاس‌های آیلتس مهارت‌های خود را در تمام زمینه‌ها بالا ببرید، با گذشت زمان و تغییر شیوه زندگی افراد، کلاس‌های آنلاین آیلتس نیز در این مجموعه با هدف صرفه‌جویی در زمان، برگزار می‌شود. می‌توانید با آموزش آیلتس در خانه، تمرینات را طبق برنامه تنظیم شده، انجام و مهارت‌های خود را افزایش دهید.