تبیان، دستیار زندگی

 معرفی انواع سیستم تهویه مطبوع

شما می‌­توانید از آپادانا کالا که خود تولید کننده انواع دریچه تهویه است، نیاز خود را به صورت اینترنتی رفع کنید و در زمان و هزینه خود صرفه‌جویی نمایید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 معرفی انواع سیستم تهویه مطبوع


سیستم تهویه مطبوع به منظور کاهش دمای محیط استفاده می ­شود. هدف از به کارگیری آن خنک سازی فضا است. وظیفه این سیستم، این است که میزان رطوبت هوای محیط را بررسی کنند و با تهویه هوا به کمک آب و هوا خنک، رطوبت آن را کنترل کند. انواع سیستم تهویه مطبوع که در صنعت استفاده می­شود باید بتوانند دمای فضا را در 75 درجه فارنهایت حفظ کنند. همچنین رطوبت باید برابر با 40 الی 60 درصد باشد. این مقدار مطابق با استانداردهای تعریف شده است. شما می ­توانید انواع دریچه تهویه را با خواندن این مقاله بشناسید.

انواع سیستم تهویه مطبوع را بشناسیم

این سیستم ­ها بر اساس مشخصه­ های گوناگونی دسته­بندی و تقسیم می­شوند. این که کدام یک از آنها برای شما مناسب است، بستگی به نیاز و انتخاب خودتان دارد. دسته بندی ­های دریچه تهویه هوا عبارتند از:

انواع سیستم تهویه مطبوع بر اساس درجه حرارت آن

سیستم تهویه هوا ممکن است باعث افزایش دما و یا کاهش آن شود تا محیط را به تعادل دمایی برساند. انواع این دستگاه ­ها بر اساس درجه حرارت آنها عبارتند از:
1- نمونه ­های سردکننده و برودتی مانند: اسپیلت، چیلر، کولرگازی و ...
2- نمونه ­های گرم کننده و حرارتی مانند: پکیج دیواری، شوفاژ و ...
3- نمونه ­های دوکاره که به نام دو فصلی نیز شناخته می­شوند و هم عمل افزایش دما و هم عمل کاهش دما را انجام می­دهند.

انواع سیستم تهویه مطبوع بر اساس نوع سیال

سیستم­ های تهویه مطبوع بر اساس عملکردی که دارند به دسته ­بندی ­های زیر تقسیم می­شوند:
مدل­ های هوا به هوا: در این مدل از سیستم تهویه مطبوع نوع سیال گاز یا همان هوا است که به واسطه کانال‌ هایی بین محیط و دستگاه در جریان است.
مدل­ های آب به آب: در این نمونه ­ها اثر سرمایشی و گرمایشی با انتقال آب سرد و گرم انجام می­شود. البته نمونه تام آب نیز دارد. به عبارت دیگر ناقل دما در این تهویه آب است.
مدل ­های آب به هوا و یا هوا به آب: در این مدل سرمایش از طریق سیال گاز یا همان هوا و گرمایش نیز توسط آب انجام می­شود.

انواع سیستم تهویه بر اساس نصب آنها

علاوه بر موارد فوق، سیستم تهویه هوا بر اساس محل نصب نیز انواع گوناگونی دارد که شامل موارد زیر می ­باشد:
1- مدل ­های محلی: این نمونه ­ها در همان فضایی که قصد کاهش و یا افزایش دما را دارید قرار میگیرند. به صورت خود کفا هستند و تمام فضا را پوشش می ­دهند.
2- مدل­ های ناحیه­ای: این نمونه از سیستم تهویه مطبوع، می ­تواند چندین منطقه از محیط را تحت پوشش خود قرار دهد و عملکرد موثری برای آن بخش­ ها داشته باشد.
3- سیستم تهویه مطبوع مرکزی: این سیستم به طور یکسان قارد به تهویه هوا چند فضا هستند و به اصطلاح به آنها سیستم تهویه مادر گفته می­شود.

خرید اینترنتی دریچه تهویه مطبوع از آپاداناکالا

آپادانا کالا یک تولید کننده با سابقه در زمینه تولید و فروش دریچه تهویه است که محصولات خود را با بهترین کیفیت ارائه می­دهد. شما می­توانید هر مدلی از دریچه تهویه هوا را که نیاز دارید را از طریق آدرس /https://apadanakala.com ثبت سفارش کنید. امکان خرید به دو صورت حضوری و غیر حضوری برایتان وجود دارد. گذشته از آن شما می­توانید در صورت نیاز خرید عمده نیز از آپادانا کالا داشته باشید و با قیمت مقرون به صرفه­ای محصولات مد نظر خود را تهیه نمایید.

دریچه هوا در سیستم تهویه مطبوع چه نقشی دارد؟

بعد از آنکه سیستم تهویه مدنظر خود را انتخاب کردید، باید به این نکته توجه کنید که شما به یک دریچه تهویه مناسب نیاز دارید. دریچه تهویه انواع بسیار متنوعی دارد که هر یک از آنها برای فضاهای مشخصی قابل استفاده هستند. این دریچه ­ها هستند که باعث پخش شدن دمای گرم و سرد در محیط می­شوند. می­توان از این دریچه­ها به عنوان اقلام ضروری سیستم ­های تهویه نام برد.

انواع دریچه تهویه کدامند؟

دریچه ­های تهویه هوا با توجه به طراحی که دارند دسته ­بندی می­شوند. برخی از آنها به شکل گرد و برخی چهارگوش هستند. علاوه بر شکل دریچه­ ها، از نظر نوع نصب نیز با یکدیگر فرق دارند. برخی به صورت سقفی طراحی شده­اند که تنها روی سقف نصب می­ شوند و برخی دیگر برای نصب روی دیوار مناسب هستند که به آنها دریچه دیواری گفته می ­شود. علاوه بر موارد فوق، دریچه­ های هوا با توجه به جنسی که دارند بسیار متنوع هستند. دریچه هوا فلزی، پلاستیکی، چوبی و ... که از بین آنها نمونه فلزی که بیشتر از استیل و آلومینیوم ساخته می­شود، طرفداران زیادی دارد. این محبوبیت به دلیل مقاومت بالای آن در برابر عوامل محیطی است.

انواع دریچه تهویه

دریچه دمپردار بخریم یا بدون دمپر؟

دریچه تهویه هوا به صورت کلی به دو نوع تقسیم می­شود:
● با دمپر
● بدون دمپر
دمپرها به منظور کنترل میزان هوای ورودی و یا انسداد آن به کارگرفته می­شوند. هیچ دریچه ­ای بدون دمپر برای کاربران، کارایی نخواهد داشت. در زمان خرید به این نکته حتما توجه کنید. فارغ از آن امروزه در مدل ­های جدید قابلیت تنظیم برای دمپرها وجود دارد که بهتر است در حین خرید از بین آنها انتخاب کنید، چرا که این امکان را برای شما فراهم می­کند تا متناسب با نیاز خود آن را تنظیم نمایید.

دریچه تهویه هوا مستقیم یا زاویه دار؟

از دیگر سوالاتی که در زمان خرید دریچه تهویه برایتان پیش خواهد آمد، این است که نمونه مستقیم آن را بخریم و یا زاویه دار؟ مدل ­های مستقیم جریان را به صورت مستقیم انتقال می ­دهند اما مدل ­های زاویه دار، با توجه به طراحی و ساختاری که دارند باعث ایجاد شکستگی در جریان می ­شوند و این امر باعث ایجاد جریان غیر مستقیم می­ شود. با توجه به فضای خود می ­توانید دریچه مد نظرتان را انتخاب کنید. البته در زمان خرید به کانال ­های تهویه نیز توجه کنید و نمونه ­ای را بگیرید که متناسب با این کانال­ ها باشد.

دریچه تهویه هوا


خرید مستقیم دریچه سیستم تهویه مطبوع از تولید کننده

اگر شما هم برای سیستم تهویه مطبوع خود به دنبال دریچه هستید ما به شما خرید از تولید کننده به دلایل زیر را پیشنهاد میکنیم:
1- از متریال درجه یک و باکیفیت استفاده می­شود.
2- به صورت اصولی طراحی شده و تمامی استانداردها در آن رعایت می­شود.
3- ضمانت دارد.
4- به دلیل حذف واسطه­ها و خرید مستقیم از قیمت مناسبی برخوردار است.

جمع بندی

شما از هر سیستم تهویه مطبوعی استفاده کنید، نیاز به دریچه متناسب با آن دارید. این دریچه در کنترل میزان رفت جریان و همچنین برگشت آن بسیار تاثیر دارد. از این رو تهیه نمونه مناسب و باکیفیت آن بسیار حائز اهمیت است.
می‌­توانید از آپادانا کالا که خود تولید کننده انواع دریچه تهویه است، نیاز خود را به صورت اینترنتی رفع کنید و در زمان و هزینه خود صرفه‌جویی نمایید.