تبیان، دستیار زندگی

 افسون Encanto

«انکانتو» یا افسون انیمیشن خوش آب و رنگ دیزنی درباره یک خانواده کلمبیایی است که همه اعضای آن به جز دختر نوجوان‌شان قدرت‌های جادویی دارند. فیلم تلاش می‌کند بگوید همه استعدادها و اعضای خانواده بدون در نظر گرفتن نقص‌ها و کمبودهای‌شان مهم و با ارزش هستند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 انیمیشن افسون
در میان استعدادهای جادویی متنوع اعضای خانواده، میرابل دختر معمولی قصه آنطور که باید مورد توجه قرار نمی‌گیرد؛ این ماجرا موجب آزار او می‎شود در حالی که میرابل دختری خوش قلب است و تنها اوست که می‌تواند در نهایت خانواده‌اش را نجات بدهد.

بر خلاف بسیاری از فیلم‌های دیزنی که روی عشق میان دختر و پسر تمرکز دارند، انکانتو قصه‌ای درباره عشق به خانواده و سنت‌های فرهنگی ملی است. این قصه با توجه به نکات مهم آموزشی که برای والدین در برخورد با توانمندی‌های مختلف فرزندان‌شان دارد، می‌تواند برای همه اعضای خانواده جذاب و آموزنده باشد.

کاراکترها بر اساس فضای فرهنگی کلمبیا و با پوشش‌های کاملا سنتی طراحی شده‌اند که می‌تواند اهمیت توجه به فرهنگ‌های اقلیمی خودشان را آموزش بدهد. بر اساس همین فرهنگ هم رقص‌ بومی، بخش قابل توجهی از این فیلم موزیکال را به خودش اختصاص داده‌ است.

انیمیشن انکانتو یا افسون، در سایت ارزیابی کدومو هم برای کودکان 9 سال بالا به عنوان اثری مناسب معرفی شده است.

این اثر بر اساس نسخه‌ پلتفرم‌های ایرانی ارزیابی شده است!