تبیان، دستیار زندگی

جیران؛ یک سریال تجاری!

جیران، سریال جدید حسن فتحی بعد از شهرزاد است که این بار قصه‌ای عاشقانه را در برهه تاریخی قاجار و دربار ناصرالدین شاه روایت می‌کند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
سریال جیران، سریال تجاری،
قصه این سریال ماجرای ازدواج اجباری خدیجه تجریشی با ناصرالدین شاه است که حوادث زیادی در حرمسرای قاجاری را برای این سوگلی معروف در پی دارد.

این سریال خوش آب و رنگ که آرایش غلیظ بازیگرانش هم مورد انتقاد مخاطبان قرار گرفته احتمالا تلاشی برای رقابت با سریال ترکیه‌ای حریم سلطان است. سریالی درباره دربار پادشاه عثمانی که با چاشنی روابط مثلثی و سکانس‌های اروتیک فروش قابل توجهی داشت.

جیران در مقایسه با شهرزاد و با توجه به چهره‌های شاخصی که در تیتراژش هستند، اثری ضعیف قلمداد می‌شود اما با توجه به رنگ و لعابی که دارد به احتمال زیاد می‌تواند فروش قابل توجهی داشته باشد. هر چند باید توجه داشت که جیران سریالی بلند و احتمالا 60 قسمتی است؛ بنابراین می‌توان در انتخابی اقتصادی هر 20 قسمت یک‌بار خریداری و تماشا شود.

جیران با توجه به مضامین مربوط به عشق، فراق، حرمسرای سلطانی و خشونت بی‌پروا یک سریال بزرگسالانه است؛ هر چند که اساسا مضمون عاشقانه برای نوجوانان جذابیت ذاتی دارد و کارشناسان سایت کدومو هم معتقدند تماشای جیران می‌تواند برای نوجوان‎های بالای 15 سال مناسب باشد.

با توجه به تاریخی بودن اتمسفر سریال، جیران می‌تواند بستری مناسب برای آشنایی با چهره‌ها و رویدادهای تاریخی باشد و از این جهت ارزشمند است.
بیشتر بخوانید

افسون Encanto