تبیان، دستیار زندگی

چگونه خرید و فروش ارز دیجیتال کنیم؟

چنانچه قصد استفاده از یک صرافی معتبر و کاملاً مطمئن را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که به وب‌سایت صرافی کوین کده مراجعه کنید. در این مقاله به مهم‌ترین امکانات و قابلیت‌های یک صرافی اشاره می کنیم که تقریباً اکثر آن‌ها در صرافی کوین کده برای کاربران و تریدرهای حرفه‌ای مهیا شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
چگونه خرید و فروش ارز دیجیتال کنیم؟

این روزها اکثر افراد در بازارهای مالی فعالیت می‌کنند که خرید و فروش ارز دیجیتال از جمله مواردی است که بیشترین تقاضا را دارد. ضمن اینکه سودهای قابل توجهی که از گوشه و کنار بازار ارز به گوش می‌رسد، ذهن و فکرها را برای ترید وسوسه می‌کند؛ البته بدیهی است که برای این منظور داشتن تجربه و البته سواد کافی نیز ضروری به نظر می‌رسد.

در کنار این موارد انتخاب یک صرافی مناسب که خرید و فروش ارز دیجیتال مانند  را برای کاربران راحت‌تر می‌کند نیز حائز اهمیت است. حال این موضوع سبب شده تا در این مقاله به ویژگی‌های اساسی یک صرافی ارز دیجیتال بپردازیم و در انتها نیز به یک مرکز معتبر برای خرید و فروش انواع ارز اشاره خواهیم کرد.

رابط کاربری ساده

برای خرید و فروش ارز دیجیتال باید از یک صرافی استفاده کرد که رابط کاربری ساده‌ای داشته باشد. در واقع معمولاً تریدرها از صرافی‌هایی که از پیچیدگی‌های خاصی برخوردار هستند، استفاده نمی‌کنند، چرا که ممکن است در روال خرید و فروش ارز اختلال ایجاد شود و یا اینکه سرعت عمل تریدرها گرفته شود.؛ بنابراین برای اینکه یک صرافی مطمئن به جهت استفاده انتخاب کنید، حتماً به این موضوع حساس دقت کنید.

امنیت قابل قبول

یک صرافی ارز دیجیتال باید از امنیت مناسبی برخوردار باشد. به طور کلی صرافی‌ها مانند یک بانک هستند و افرادی که قصد خرید و فروش ارز دیجیتال را دارند، باید وجوه مدنظرشان را به صرافی واریز کنند و اینجاست که باید تمام موارد امنیتی برای حفظ مبالغ واریزی تریدرها در نظر گرفته شده باشد. به طور کلی محبوبیت یک صرافی می‌تواند نشان از قابل اعتماد بودن آن داشته باشد. به هر حال قبل از استفاده از صرافی‌ها امنیت آن را مدنظر قرار دهید.

حجم معاملات بالا

یکی از ویژگی‌هایی که باید هر صرافی داشته باشد، حجم معاملات بالا است. در واقع صرافی که نقدشوندگی مناسبی دارد، در اولویت استفاده‌ کاربران خواهد بود. لذا در انتخاب یک صرافی ایده‌آل حتماً این مورد را مدنظر قرار دهید تا در زمان نیاز به فروش ارز دیجیتال دچار مشکل یا وقفه نشوید.

حجم معاملات بالا

میزان کارمزد

همان‌طور که می‌دانید برای خرید و فروش ارز دیجیتال باید مبالغی را به عنوان کارمزد به حساب صرافی واریز کنید. (که البته این عمل به صورت خودکار در زمان خرید و فروش ارز انجام می‌شود) حال مسئله‌ اصلی اینجاست که تعیین میزان کارمزد در هر صرافی متفاوت است و به طور کلی سلیقه‌ای در نظر گرفته می‌شود و صرافی بیشترین توجهات را به خود جلب می‌کند که برای اکثر ارزها خصوصاً شت‌کوین‌ها کارمزد معقولی را تعیین کرده باشد؛ بنابراین صرافی‌هایی که در این بخش ضعیف عمل می‌کنند، کمتر مورد استفاده تریدرها خواهند بود.

نحوه تسویه حساب وجه

از مهم‌ترین دغدغه‌های کاربران در سایت‌های صرافی، نحوه‌ تسویه حساب مالی است. در واقع هر صرافی که در این بخش بهتر عمل کند، می‌تواند طرفداران بیشتری را جذب نماید. در واقع تأخیر در تسویه حساب، مخصوصاً برای تریدرهایی که حجم پول بالا را درخواست می‌کنند، بسیار آزاردهنده خواهد بود. به طور کلی مطالعه‌ قوانین پرداخت وجه (تسویه حساب)، قبل از عضویت یا احراز هویت در صرافی‌ها حائز اهمیت خواهد بود.

احراز هویت آسان

همیشه احراز هویت در صرافی‌ها یکی از دغدغه‌های اصلی کاربران است که حتی ممکن است به این خاطر قید استفاده از یک صرافی نیز زده شود. در واقع صرافی‌هایی که برای این منظور عملکرد بهتری دارند و در روند احراز وقفه‌ای ایجاد نمی‌کنند و حتی شرایط را ساده‌تر پیش می‌برند، موفق‌تر خواهند بود. اگر چه برای خرید و فروش ارز دیجیتال احراز هویت لازم است، اما می‌توان با در نظر گرفتن تهمیداتی شرایط را بهتر مدیریت کرد. ضمناً استفاده از صرافی که احراز هویت را الزامی نمی‌داند باید با احتیاط انجام شود.

قیمت‌های واقعی

در بعضی از صرافی‌ها دیده شده است که قیمت لحظه ای ارز دیجیتال با آنچه که در سایت‌های معتبر درج شده، متفاوت است. پر واضح است که این امر می‌تواند منجر به ضرر و زیان کاربران شود. بنابراین حتماً باید در انتخاب یک صرافی مناسب به جهت خرید و فروش ارز دیجیتال به مقایسه قیمت‌های ارزها با سایت‌های معتبر بپردازید تا در صورت اختلاف فاحش از معامله خودداری کنید.

داشتن کیف پول اختصاصی

اگر یک صرافی دارای کیف پول اختصاصی باشد، انجام معاملات و حتی نگهداری ارزها را برای تریدرها راحت‌تر می‌کند. درواقع این قابلیت افراد را به کیف پول‌هایی که احتمالاً کشور عزیزمان را تحریم کرده‌اند، بی‌نیاز خواهد کرد. ضمناً همان‌طور که می‌دانید جابجایی ارز به کیف پول مشمول پرداخت کارمزد خواهد شد که طبیعتاً هزینه‌های سنگینی را برای کاربران برجای خواهد گذشت.

پشتیبانی از ارزهای مختلف

از دیگر ویژگی‌های یک صرافی که آن را برای خرید و فروش ارز دیجیتال دارای صلاحیت می‌کند، پشتیبانی از ارزهای مختلف است. در واقع هر چه یک صرافی تنوع تعداد ارزهای دیجیتال را افزایش دهد، بیشتر در معرض انتخاب تریدرها خواهد بود. بنابراین اگر قصد به‌کارگیری از یک صرافی جدید را دارید، حتماً این موضوع را در نظر داشته باشید. پر واضح است که این روزها تریدرها به خرید و فروش انواع ارز مانند بایننس کوین علاقه‌مند شده‌اند و پشتیبانی از این‌گونه ارزها صرافی‌ها را محبوب خواهد کرد.

پشتیبانی 24 ساعته

آنلاین بودن مشاوران یک صرافی به صورت چت، تلفنی و... از مهم‌ترین مواردی است که باید برای هر صرافی در نظر گرفته شود. در واقع ممکن است کاربران صرافی به هر دلیل با مشکلاتی مواجه شوند که تیم پشتیبانی باید پاسخگو باشد. به طور کلی اگر یک سایت صرافی از چنین ویژگی برخوردار نبوده است، استفاده از آن برای خرید و فروش ارز دیجیتال جایز نخواهد بود.

خرید و فروش ارز دیجیتال با صرافی کوین کده

خرید و فروش ارز دیجیتال با صرافی کوین کده

حال با توجه به موارد عنوان شده در این مقاله، چنانچه قصد استفاده از یک صرافی معتبر و کاملاً مطمئن را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که به وب‌سایت صرافی کوین کده مراجعه کنید. در این مقاله به مهم‌ترین امکانات و قابلیت‌های یک صرافی اشاره کردیم که تقریباً اکثر آن‌ها در صرافی کوین کده برای کاربران و تریدرهای حرفه‌ای مهیا شده است. به طور کلی تجربه‌ استفاده از یک صرافی ایده‌آل، از جمله دغدغه‌های کاربران است که توسط تیم تخصصی کوین کده با بهترین شرایط در نظر گرفته شده است. حال برای اینکه بتوانید از تمام امکانات این صرافی استفاده کنید، کافی است که از راه‌های ارتباطی در نظر گرفته شده به وب‌سایت کوین کده مراجعه کنید.