تبیان، دستیار زندگی

معبد آرون کجاست؟

اگر شما هم به بازدید از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی تایلند و حضور در مناطق بکر و جنگلی این کشور سرسبز علاقه‌مند هستید، با ما در این مقاله همراه باشید تا معبد وات آرون را بهتر بشناسید و از آن دیدن کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
معبد آرون کجاست؟
معبد آرون از جمله جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و فرهنگی تایلند است. در تور تایلند همیشه برنامه بازدید از این معبد را قرار می‌دهند. اگر شما هم به بازدید از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی تایلند و حضور در مناطق بکر و جنگلی این کشور سرسبز علاقه‌مند هستید، با ما در این مقاله همراه باشید تا معبد وات آرون را بهتر بشناسید و از آن دیدن کنید.

معبد وات آرون کجاست؟
معبد وات آرون از جمله مهم‌ترین جاهای دیدنی بانکوک به حساب می‌آید. این معبد زیبا در محله وات چانگ بانکوک و درست در غرب رودخانه معروف چائو پرایا قرار دارد. محل قرارگیری این معبد باعث شهرت هرچه بیشتر آن شده است. معبد درست در کنار رودخانه قرار دارد. به همین خاطر مسیر دسترسی به آن از طریق قایق امکان‌پذیر است. سواری قایق و بعد هم بازدید از یک معبد تاریخی می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد.

آشنایی با معبد وات آرون


وات آرون از جمله قدیمی‌ترین معابد در تایلند به حساب می‌اید. این معبد را با نام معبد Temple of the dawn یا همان معبد سپیده‌دم نیز می‌شناسند. معبد وات آرون از نظر ظاهری شباهت بسیاری به یک قلعه مستحکم قدیمی و باشکوه دارد. این معبد درست رو‌به‌روی مبعد وات پو قرار دارد. پس می‌توانید یک تیر و دو نشان بزنید از هر دو در یک روز دیدن کنید.

البته برای این کار باید از رودخانه معروف Chao Phraya  عبور کرده و خودتان را به آن سمت رودخانه برسانید. برای این کار می‌توانید از تاکسی‌های قایق اسکله سافان تاکسین استفاده کنید. سپس باید در اسکله 8 پیاده شوید. هزینه سواری در این قایق‌ها به ازای هر نفر 3 با تخواهد بود. همچنین برای ورود به معبد باید 100 بات بپردازید. توجه داشته باشید که هزینه‌های بازدید به عهده تور تایلند نیست و باید خود مسافر این هزینه‌ها را بپردازد.
معبد آرون کجاست؟
ارتفاع معبد وات آرون به بیش از 70 متر می‌رسد. به همین خاطر حتی از دوردست هم می‌توانید شاهد عظمت این معبد باشید. با قیاسی ساده می‌توان متوجه شد که ارتفاع این معبد حدوداً معادل یک برج 23 طبقه است! وقتی که وارد محوطه معبد می‌شوید و سرتان را بالا می‌گیرید، به‌معنای واقعی کلمه متوجه اوج زیبایی آن خواهید شد. در ساخت و طراحی این معبد از تزئینات بسیار زیبا همانند شیشه‌های رنگی و کاشی استفاده کرده‌اند. در ساخت و معماری معبد وات آرون از معماری سبک جنوب‌شرقی آسیا به‌خوبی استفاده کرده‌اند. با کمی دقت می‌توان متوجه المان‌های مخصوص معماری این منطقه شد.

تاریخچه معبد وات آرون


در سال 1768 میلادی، پادشاه تاکسین، بعد مبارزه با آیوتایا و پس از پایان طلوع خورشید، به این معبد آمد. وات چانگ در زبان تایلندی به‌معنای سپیده دم است. به‌خاطر آنکه پادشاه تاکسین بعد به پایان رسیدن طلوع آفتاب به این معبد آمد، آن را به نام وات چانگ نامگذاری کردند. پس در حقیقت نام ابتدایی این معبد، وات چانگ است. چندین سال بعد، پایتخت تایلند را تغییر دادند. تا پیش از تغییر پایتخت و انتقال کاخ بزرگ، در این معبد مجسمه‌های بزرگ بودا و مسجمه‌‌های زمردین قرار می‌دادند.

در زمان سلطنت رامای سوم و بین سال‌های 1824 و 1851، فضای داخل معبد وات آرون را گسترش دادند. همچنین با کمک چینی، مناره‌های آن را باسازی کردند. در آن دوران بسیاری برای عبادت از صبح تا شب به این معبد می‌آمدند. در حال حاضر نیز این معبد یکی از جاهای دیدنی و توریستی بانکوک به حساب می‌اید که همه‌ساله گردشگران بسیاری را به‌سمت خود جذب می‌کند.

اطلاعات بازدید
آدرس: بانکوک، غرب رودخانه چائو پرایا

هزینه بازدید: 100 بات به ازای هر نفر  

ساعت بازدید: همه‌روزه از ساعت 8 صبح الی 17:30 عصر

نحوه دسترسی به معبد وات آرون


برای دسترسی به این معبد می‌توانید از مونو ریل و همچنین تکسی استفاده کنید. زمانی که به رودخانه برسید، باید سوار قایق شوید. بخشی از مسیر را همراه قایق‌های سنتی تا خود معبد وات آرون ادامه می‌دهید. نهایتاً در اسکله Tha Thein از قایق پیدا می‌شوید.

معبد آرون کجاست؟
نکاتی که باید هنگام بازدید در نظر داشته باشید
اگر همراه تور تایلند سفر کنید، قطعاً تور لیدر این نکات را به شما خاطر نشان می‌کند؛ اما اگر در تورهای انفرادی شرکت کرده‌اید و تور لیدر ندارید، بهتر است این نکات را در نظر داشته باشید:

·         بهتر است نهایتاً چهار نفر سوار قایق شوید و در صورتی که همراه گروهی با تعداد نفرات بیشتر هستید، بهتر است دو یا چند قایق کرایه کنید؛

·         هزینه ورودی به معبد به ازای هر نفر، 100 بات خواهد بود؛

·         معبد وات آرون از جمله معابد مهم و مقدس برای مردم تایلند به حساب می‌آید. پس باید حین بازدید، آداب زیارت را به جای بیاورید و به آیین آن‌ها احترام بگذارید؛

·         به‌هیچ‌وجه زباله در محیط معبد نریزید.


به‌صورت کلی می‌توان گفت که معبد وات آرون از جمله مهم‌ترین جاهای دیدنی بانکوک به حساب می‌آید. البته مسیر دسترسی به این معبد زیبا از خود معبد نیز می‌تواند زیباتر باشد. پس در صورتی که به حضور در مناطق بکر و طبیعی تایلند علاقه‌مند هستید، حتماً سری به معبد وات آرون بزنید.