تبیان، دستیار زندگی

اگر در حال لاغری هستید این 8 غذا را اصلا نخورید

در هر صورت شما به هر روشی و با پیروی از هر نوع رژیم لاغری می بایست برخی غذاها را بیشتر میل کنید و برخی دیگر را به اندازه یا بسیار کم. آنچه در این مقاله به آن پرداخته شده معرفی 8 ماده غذایی یا خوراکی است که افراد نباید در حین اقدام برای لاغری آن ها را مصرف کنند و دست کم باید مصرفشان را کم کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
اگر در حال لاغری هستید این 8 غذا را اصلا نخورید
بیشتر افرادی که تمایل به کاهش وزن دارند به صورت اصولی گام های لاغری را بر نمی دارند. صرفا گرسنگی دادن به خود و یا کم کردن مصرف همه چیز منجر به لاغری سالم نخواهد شد. افراد بهتر است ابتدا با محاسبه bmi خود بدانند در چه محدوده وزنی هستند و بر اساس آن اقدام به کاهش وزن کنند.

1. سیب زمینی سرخ کرده و چیپس سیب زمینی

سیب زمینی های کامل سالم و سیر کننده هستند، اما سیب زمینی سرخ کرده و چیپس سیب زمینی اینطور نیستند. آنها کالری بسیار بالایی دارند و خوردن بیش از حد آنها آسان و وسوسه کننده است. در مطالعات مشاهده ای، مصرف سیب زمینی سرخ کرده و چیپس سیب زمینی با افزایش وزن مرتبط گزارش شده.

حتی یک مطالعه نشان داده که چیپس سیب زمینی ممکن است به افزایش وزن در هر وعده بیشتر از هر غذای دیگری کمک کند. بنابراین افردی که مایل به کاهش وزن هستند و سیب زمینی سرخ کرده یا چیپس میل می کنند کمتر در رسیدن به وزن ایده آل موفقیت کسب می کنند.

2. نوشیدنی های قندی و بسیار شیرین

نوشیدنی های شیرین شده با شکر، مانند نوشابه، یکی از ناسالم ترین مواد غذایی روی کره زمین هستند. آنها به شدت با افزایش وزن مرتبط هستند و در صورت مصرف بیش از حد می توانند اثرات فاجعه باری برای سلامتی داشته باشند.

متاسفانه کالری ایجاد شده توسط نوشیدنی های شیرین شده با شکر به شما احساس سیری نمی دهد و برای سیر شدن لاجرم شما وادار به خوردن بیشتر می شوید. بنابراین تا آنجا که ممکن است حین دنبال کردن رژیم لاغری خود، از مصرف نوشیدنی های شیرین شده با شکر خودداری کنید.

نان سفید


نان سفید بسیار تصفیه شده است و اغلب حاوی مقدار زیادی شکر است. به طور کلی نان های سفید دارای شاخص گلیسمی بالایی هستند. به این معنی که دیر هضم ودیر جذبند و می تواند سطح قند خون شما را به طرز چشمگیری بلا ببرند. یک مطالعه روی 9267 نفر نشان داد که خوردن دو برش (120 گرم) نان سفید در روز با 40 درصد بیشتر خطر افزایش وزن و چاقی مرتبط است. بنابراین نان سفید به هیچ عنوان گزینه مناسبی برای افرادی که به فکر کاهش وزن هستند نیست.
اگر در حال لاغری هستید این 8 غذا را اصلا نخورید

شیرینی، کلوچه و کیک


شیرینی ها، کلوچه ها و کیک ها با مواد ناسالم مانند شکر اضافه شده و آرد تصفیه شده بسته بندی شده اند. آنها همچنین ممکن است حاوی چربی های ترانس مصنوعی باشند که بسیار مضر هستند و با بسیاری از بیماری ها مرتبط هستند.

شیرینی ها، کلوچه ها و کیک ها چندان سیر کننده نیستند و احتمالاً پس از خوردن این غذاهای پرکالری و کم مغذی، خیلی سریع گرسنه خواهید شد. اگر میل به شیرینی دارید، به جای آن یک تکه شکلات تلخ بخورید بهتر است. برای کمک به کاهش وزن یا لاغری بهتر خود تلاش کنید که مقدار مصرف این موارد را تا آنجا که مقدور است کاهش دهید.

5. نوشیدنی های الکلی

الکل کالری بیشتری نسبت به کربوهیدرات ها و پروتئین دارد (حدود 7 کالری در هر گرم).این یعنی خود الکل می تواند موجب افزایش وزن شود و به جز کسالت و خمودی که ایجاد می کند وزن را بالا می برد. نوع الکل نیز مهم نیست در هر صورت مصرف آن برای افرادی که قصد کاهش وزن و لاغری دارند نه تنها مضر است، بلکه به شدت مانع از کاهش وزن و لاغری می شود.

بستنی ها


بستنی فوق العاده خوشمزه است، اما در عین حال برای تناسب اندام می تواند بسیار ناسالم باشد. انواع بستنی ها کالری بالایی دارند و بیشتر از هرچیزی مملوء از شکر و قند هستند. هر چند وقت یکبار مصرف مقدار کمی بستنی خوب است، اما مشکل اینجاست که مصرف مقدار زیادی بستنی در یک وعده بسیار آسان است و احتمالا اگر به همه ما به هر مقدار بستنی بدهند به آن نه نمیگوییم.

اگر در حال کاهش وزن هستید سعی کنید بستنی کمتری میل کنید. همچنین بستنی خود را با استفاده از شکر کمتر و مواد سالم تر مانند ماست پرچرب و میوه تازه درست کنید. از مصرف بیش از حد بستنی نیز خودداری کنید.

اگر در حال لاغری هستید این 8 غذا را اصلا نخورید

پیتزا (مخصوصا پیتزاهای بسته بندی شده در فروشگاه ها)


پیتزا یک غذای فست فودی بسیار محبوب است و به فراوانی مصرف می شود. هرچند که مصرف پیزاهای گرم و خوشمزه بلافاصله پس از پخت نیز می تواند در چاقی افراد تاثیر داشته باشد با این حال، پیتزاهای تجاری که به صورت بسته بندی در فروشگاه ها و سوپر مارکت ها به فروش می رسد ناسالم بوده و به شدت مانع از لاغری شما می شود.

این ها کالری بسیار بالایی دارند و اغلب حاوی مواد ناسالم مانند آرد تصفیه شده و گوشت فرآوری شده هستند. اگر می خواهید از یک تکه پیتزا لذت ببرید، سعی کنید یکی از آن ها را در خانه با استفاده از مواد سالم تر درست کنید. سس پیتزای خانگی نیز سالم‌تر است، زیرا انواع سس های سوپرمارکتی می‌تواند حاوی مقدار زیادی شکر باشند.

8. خوراکی های سرشار از شکر

استفاده بیش از حد از شکر احتمالاً بدترین نکته در رژیم های غذایی مدرن است. مقادیر بیش از حد شکر با احتمال ابتلاء به برخی از جدی ترین بیماری ها در جهان امروز مرتبط است. غذاهای سرشار از قند و شکر اصطلاحاً حاوی کالری خالی هستند و روی سیری تاثیر چندانی نمی گذارند. در واقع شخص با آن ها چندان احساس سیری نمی کند.

نمونه‌هایی از غذاهایی که ممکن است حاوی مقادیر زیادی شکر اضافه باشند عبارتند از غلات صبحانه شیرین، گرانولا و ماست های طعم دار و .... هنگام انتخاب غذاهای «کم چرب» یا «بدون چربی» باید به ویژه مراقب باشید، زیرا تولیدکنندگان، اغلب، شکر زیادی به این گونه مواد اضافه می‌کنند تا طعمی را که با حذف چربی از بین رفته است، جبران کنند.