تبیان، دستیار زندگی

هنوز یک هفته به سال جدید مانده است؛ عجله نکنید

یک هفته مانده به سال جدید، مجلس هنوز تصمیم خود را نگرفته و همگان در بلاتکلیفی هستند. کمیسیون اجتماعی مجلس با تصمیم عدم تغییر ساعت موافقت کرده است اما مرکز پژوهش‌های مجلس مخالف است و اعتقاد دارد که باید به روال گذشته عمل کرد و ساعت همچنان عقب و جلو کشیده شود. : باید به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی گفت که هنوز یک هفته به سال جدید مانده است، عجله نکنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
تغییر ساعت رسمی کشور ، مجلس شورای اسلامی
سال‎هاست که در ایران همچون برخی از کشورهای دیگر جهان قانون تغییر ساعت اجرا می‌شود. قانونی که باعث می‌شود ساعت در ساعت 24 روز اول فروردین یک ساعت به جلو کشیده شود و در ساعت 24 روز سی‌ام شهریور به حالت قبلی بازگردانده شود.

 این قانون یک بار در دولت نهم اجرایی نشد و ساعت‌ها بدون تغییر ماندند اما در ادامه با مخالفت مجلس، دوباره طبق روال گذشته اجرایی شد. حالا مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفته است که برای همیشه قانون تغییر ساعت را لغو کند.

این قانون همیشه مخالفان و موافقان خود را نیز داشته است. موافقان از این می‌گویند که با تغییر ساعت، می‌توان استفاده بیشتری از نور خورشید کرد و در مصرف انرژی صرفه جویی می‌شود.

اما مخالفان نظر دیگری دارند و اعتقاد دارند که این تغییر ساعت در میزان مصرف برق و انرژی تاثیر چندانی ندارد. همچنین معتقدند که تغییر ساعت به سیستم خواب و ایمنی بدن نیز آسیب می‌رساند و تاثیرات روحی و روانی منفی خواهد داشت.

نمی‌خواهیم به این بپردازیم که کدام دیدگاه بهتر است، می‌خواهیم از مجلس شورای اسلامی سوال کنیم که به نظرتان برای تصمیم‌گیری در این خصوص دیر نشده است؟

یک هفته مانده به سال جدید، مجلس هنوز تصمیم خود را نگرفته و همگان در بلاتکلیفی هستند. کمیسیون اجتماعی مجلس با تصمیم عدم تغییر ساعت موافقت کرده است اما مرکز پژوهش‌های مجلس مخالف است و اعتقاد دارد که باید به روال گذشته عمل کرد و ساعت همچنان عقب و جلو کشیده شود.

اسلاید هشتم: خلیل بهروزی‌فر، نماینده مجلس و عضو کمیسیون اجتماعی به خبرنگار تبیان گفت که احتمالا تصمیم گیری درمورد این طرح در جلسه روز سه شنبه (24 اسفند) انجام شود و ممکن هم هست که روز سه شنبه تصمیم نهایی در این خصوص گرفته نشود.

باید به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی گفت که هنوز یک هفته به سال جدید مانده است، عجله نکنید.