تبیان، دستیار زندگی

فتوای متفاوت محیط زیستی رهبری

رهبر انقلاب از سال ۱۳۹۵ و پس از دریافت نامه مردمی با مضمون پیشنهاد کاشت درخت میوه، به جای درخت کاج و سرو و چنار، درخت میوه میکارند و امسال هم یک نهال خرمالو و یک نهال نارنج کاشتند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : صادق وفایی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
فتوای متفاوت محیط زیستی رهبری، درختکاری
15 اسفند 1400، رهبر انقلاب همچون سال‌های گذشته به مناسبت روز درختکاری، دو اصله نهال میوه کاشتند. ایشان همچنین یک سخنرانی کوتاه و مهم در باب اهمیت به محیط زیست ایراد کردند.

آیت الله خامنه‌ای درخصوص اهمیت حیات وحش گفتند: در اسلام، شکار فقط در صورت نیاز به تغذیه مجاز است و در غیر این صورت، غیرمجاز و خلاف است و حتی سفر شکار سفر حرام شمرده شده است، بنابراین باید جلوگیری از شکار غیرقانونی را جدی گرفت و به موضوع حفظ حیات وحش اهتمام داشت.

فتوایی که امروز گفته شد، به منظور توجه به محیط زیست و حیات وحش بسیار مهم است. حکمی که نسبتا جدید است و در میان مراجع نیز محل اختلاف است.

امروزه صید و شکار همچون دوران صدر اسلام نیست. عرضه گوشت به صورت عمومی انجام می‌شود و نیازی نیست که افراد برای تامین گوشت خودشان وارد عمل شوند و به سراغ گزینه‌هایی مثل شکار بروند.

در سال های اخیر شاهد کاهش گونه های زیادی از حیوانات مختلف بودیم که دلیل بسیاری از آن ها شکار بی رویه بوده است. سازمان محیط زیست باید برخورد جدی‌تری با شکارچیان داشته باشد. با شکار، حیات وحش ایران به سوی نابودی خواهد رفت.