تبیان، دستیار زندگی

کودک آزاری با ساسی مانکن

کافیست واژه‌ها و محتوای آهنگ‌هایی که در چند سال اخیر به شدت بچه‌ها را درگیر کرده یک بررسی کوتاه کنید، می‌بینید که بچه‌ها را وارد چه دنیای ترسناکی کرده‌اید. موسیقی به شدت جذاب و خوش آب و رنگی که تمام استاندارهای کیفیت بالا برای جذب مخاطب را دارد وقتی محتوای نامناسبی ارائه می‌دهد که برای بچه‌ها خطرناک است، نباید در دسترس‌ آن‌ها قرار بگیرد و بیشتر از هر کسی والدین و معلم‌ها هستند که مسئول حفاظت از بچه‌ها در برابر این آزار هستند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 

در تمام آن لحظه‌هایی که ساسی مانکن از روحانی و برجامش یا از نرو سمیه می‌گفت و ما بزرگ‌ترها خنده‌مان می‌گرفت یا آن لحظه‌هایی که بچه‌ها چالش‌های بی‌ادبانه تتلو را اجرا می‌کردند و ما به جای وحشت کردن چشم‌مان را روی توصیه‌های بعدی آقای دکتر برای قبل خواب بچه‌ها و تبلیغ کشیدن مواد می‌بستیم به این بهانه که حالا مگه چه می‌شود؟ بگذار خودمان و بچه‌ها چند دقیقه شاد باشیم نه تنها به بچه‌ها لطف نکردیم که داشتیم کودک آزاری می‌کردیم.

وقتی حرف از کودک‌آزاری می‌شود، احتمالا ذهن اکثر ما به سمت اذیت و آزار جسمی بچه‌ها می‌رود که هر از گاهی اخبارش را می‌شود در صفحه حوادث روزنامه‌ها پیدا کرد و اتفاقا خیلی هم تکان‌دهنده و آزاردهنده است.

اما استانداردها درباره مفهوم کودک‌آزاری خیلی وسیع‌تر از این حرف‌هاست؛ استاندارد می‌گوید وقتی شما به عنوان والدین، به عنوان مربی یا حتی به عنوان قهرمان، غفلت کنید که باید از بچه‌ها در برابر محتوایی که مناسب سن‌شان نیست محافظت کنید کودک آزاری کردید!

موسیقی به شدت جذاب و خوش آب و رنگی که تمام استاندارهای کیفیت بالا برای جذب مخاطب را دارد وقتی محتوای نامناسبی ارائه می‌دهد که برای بچه‌ها خطرناک است، نباید در دسترس‌ آن‌ها قرار بگیرد و بیشتر از هر کسی والدین و معلم‌ها هستند که مسئول حفاظت از بچه‌ها در برابر این آزار هستند.

کافیست واژه‌ها و محتوای آهنگ‌هایی که در چند سال اخیر به شدت بچه‌ها را درگیر کرده یک بررسی کوتاه کنید، می‌بینید که بچه‌ها را وارد چه دنیای ترسناکی کرده‌اید.

باید از خواب بیدار شویم و با جدیت بیشتری در مقابل کمپانی‌های سودجو از بچه‌ها حفاظت کنیم؛ جای محتوای پلید در خانه و در دسترس بچه‌ها نیست!



فقط در یک فقره آهنگ آخری که ساسی مانکن منتشر کرده بود 11 بار کلمات و محتوای اروتیک شنیده می‌شود به علاوه صحبت‌هایی درباره مواد مخدر و البته ویدیویی که کاملا جنسی بود و بدون شک تماشایش می‌تواند بچه‌ها را درگیر بلوغ زودرس کند، که باعث می‌شود رشدشان نارس بماند و درگیر انحرافات جنسی شوند.

درباره تتلو هم که به جز توصیه‌های چندین و چندباره‌ش درباره روابط جنسی و مواد مخدر اساسا نمی‌شود در رسانه واژه‌هایی که استفاده می‌‎‌‌‌کند را تکرار و بررسی کرد در حالی که بچه‌ها با غفلت بزرگ‌تر به سادگی به آن دسترسی دارند و طرفدارش می‌شوند. 

و اینجاست که باید وحشت کنیم از غفلت مربی‌هایی که بچه‌ها را در محیط‌های آموزشی در معرض این آزارهای روانی قرار می‌دهند و با افتخار از این کودک آزاری ویدیو هم تهیه می‌کنند!

این ماجرا محدود به ایران نیست پدر و مادرها در تمام دنیا علیه محتوای نامناسب برای کودک و نوجوان حساس هستند.

اینکه هر کتابی برای بچه‌ها مناسب نیست بدیهی‌ترین چیزی است که هر پدر و مادری می‌داند و حتی روی آن وسواس دارد؛ بعد از آن هم فیلم و سریالی که برای والدین مهم است تا بر اساس رده‌بندی سنی در اختیار بچه‌ها باشد.  این نه به دلیل مسائل سیاسی یا حتی ایدئولوژیک بلکه برای حفاظت از سلامت روح و روان بچه‌هاست که پدر و مادرهای دنیا را علیه محتوای نامناسب متحد کرده است.

حالا در روزگاری که موسیقی حرف اول را در سبد مصرف فرهنگی می‌‎زند همه این نگرانی‌ها درباره اینکه بچه‌ها چه چیزهایی می‌توانند و باید بشنوند هم واقعا نگرانی مهمی است که باید جدی گرفته شود.

باید از خواب بیدار شویم و با جدیت بیشتری در مقابل کمپانی‌های سودجو از بچه‌ها حفاظت کنیم؛ جای محتوای پلید در خانه و در دسترس بچه‌ها نیست!