تبیان، دستیار زندگی

مادران باید حذف شوند

انجمن پزشکی بریتانیا دستور داده است تا واژه «مادر» از دایره الغات پزشکی حذف شود، آنها می‌گویند بجای واژه مادر باید از اصطلاح «فرد باردار» یا «فرد زاینده» استفاده شود.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 

بریتانیا معتقد است که استفاده از واژه مادر، افراد تراجنسیتی را ناراحت می‌کند و تبعیض جنسیتی است.

این قانون در آمریکا نیز به اجرا درآمده و پزشکان آمریکایی نباید از واژه مادر استفاده کنند.

در نیویورک استفاده تبعیض آمیز از واژه‌های زن و مرد که باعث آزار افراد تراجنسیتی می‌شود ممنوع است.

آنها واژه مادر را چون تنها به زنان گفته می‌شود، کلیشه‌ای جنسیتی می‌دانند که باید آن را حذف کرد.

به همین دلیل ماماها نباید با مادران باردار از واژه‌هایی استفاده کنند که برگرفته از تفاوت جنسیتی است. انجمن‌ پزشکی بریتانیا تمام ماماهای مخالف این قانون را اخراج کرده است.سیاست‌های جدید می‌گویند به دنیا آوردن فرزند و مادر شدن هیچ ربطی به جنسیت زن ندارد، به اعتقاد آنها حتی مردان نیز می‌توانند مادر شوند و فردی را بزایند.

سیاست‌های جدید می‌گویند به دنیا آوردن فرزند و مادر شدن هیچ ربطی به جنسیت زن ندارد، به اعتقاد آنها حتی مردان نیز می‌توانند مادر شوند و فردی را بزایند.



سیاست حذف واژه «مادر» صراحتا به کاخ سفید و بودجه 2022 آمریکا نیز رسیده است. در بودجه سال 2022 کاخ سفید، واژه مادر حذف شده و به جای آن نوشته شده است: «فرد زاینده»! نوشتن این اصطلاح در بودجه کاخ سفید توسط بسیاری از جمله مخالفان جمهوری‌خواه مورد تمسخر قرار گرفت.
 
استفاده از این واژه «فرد زاینده» توسط افراد و مؤسسات برجسته‌ای جایگزین واژه «مادر» شده است، اما هیچ‌کدام به اندازه دولت ایالات متحده آمریکا واضح و برجسته خود را پیرو این سیاست اعلام نکرده‌اند.

در اعتراض به سیاست‌های حذف مادرانگی از زن، حتی صدای نویسنده مجموعه محبوب هری پاتر نیز شنیده می‌شود. او در واکنش مقاله‌ای که با حذف واژه «مادر» از واژه «افراد» استفاده کرده است نوشت: «مطمئنم قبلاً کلمه‌ای برای آن افراد وجود داشت، یکی کمکم کنه!»

رولینگ معتقد بود که برای تیتر آن مقاله باید مشخصاً به واژه «زن» اشاره می‌شد. اما سیاست‌های جدید می‌گویند به دنیا آوردن فرزند و مادر شدن هیچ ربطی به جنسیت زن ندارد، به اعتقاد آنها حتی مردان نیز می‌توانند مادر شوند و فردی را بزایند.