تبیان، دستیار زندگی

 می‌خواهید در کره جنوبی ثروتمند شوید؟

با بچه‌پولدارها ازدواج کنید!

اگر نتفلیکس یا برنامه‌های کره‌ای رو دنبال می‌کنید، حتما با ماجرای سونگ‌جی‌آ آشنایید. داستان اینفلوئنسری که زندگی حرفه‌ایش رو از دست داد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کره جنوبی، برنامه‌های کره‌ای،  ، اینفلوئنسر کره‌ای، سونگ‌جی‌آ بازیگر کره‌ای،
ماجرا از این قرار بود که نتفلیکس یک برنامه‌ی تلویزیونی با حضور اینفلوئنسر‌های کره‌ای تولید کرد.سینگل اینفرنو یکی از پرطرفدارترین برنامه ها در کره شد و سونگ رو هم که یکی از بازیگرانش بود به یکی از محبوب‌ترین اینفلوئنسرها در کره تبدیل کرد.

با اولین حضور، تعداد فالوور هاش از ۴۰۰ هزار نفر به  ۳ میلیون هفتصد هزار نفر رسید.اما پوشیدن یک لباس فیک و کپی همه چیز رو تغییر داد. چیزی که در کشورهای دیگه به سختی یک ایراد تلقی میشه، تمام محبوبیت این اینفلوئنسر رو در کره نابود کرد.

انتقادهای کاربران کره‌ای آنقدر زیاد شد که ظرف چند روز سونگ رو مجبور به عذرخواهی برای پوشیدن اون لباس کرد. اما خشم کاربران از پوشیدن لباس‌های کپی تموم نشد. مسئله این بود که این اینفلوئنسر به چیزی تظاهر کرده بود که نیست. تظاهر به ثروتمند بودن، مسئله‌ای بود که کره‌ای ها اون رو تحمل نمی‌کنند.

سونگ برای کره‌ای ها بیشتر از اینکه ویژگی های شخصیتی جذابی داشته باشه، چون قاشق طلا بود جذابیت داشت؛ به همین دلیل هم تظاهر به ثروتمند بودن براشون دردناک بود


کاربران کره‌ای خیلی زود عکس‌های زیادی از لباس‌های فیکی که پوشیده بود رو منتشر کردند که نشون می‌داد این اولین لباس کپی سونگ نبود. انتقادها بیشتر شد. برنامه‌های تلویزیونی کره‌ای شروع به ویرایش و حذف  تصاویر سونگ کردند. دوستانش اون رو آنفالو کردند و پست‌هایی که تصاویر مشترک با سونگ داشتند حذف کردند.

این مسئله به قدری براش سنگین بود که خودش تمام پست‌های اینستاگرامش رو حذف کرد و فقط پست عذرخواهی رو گذاشت. برای بسیاری از کاربران جهانی سونگ فقط یک اینفلوئنسر بود؛ اما برای کره‌ای ها یک قاشق طلایی بود. کسی که از یک درصد ممتاز و فوق ثروتمند جامعه است و به همین دلیل هم محبوبه.

قاشق طلایی یک تئوری جا افتاده در میان کره‌ای هاست که میگه همه‌ی بچه‌ها با یک قاشق به دنیا می‌آیند. ثروتمندان با قاشق طلایی و معمولی‌ها با قاشق خاکی. بر اساس باور کره‌ای‌ها موفقیت بیشتر از سخت‌کوشی، به خانواده‌ای بستگی داره که در اون متولد شده اند.

با تعمیق شکاف طبقاتی در کره جنوبی و این که برای چندین دهه، ثروتمندان جامعه و کمپانی های بزرگ برای چند خانواده بزرگ کره‌ای هستند این مسئله بیش از پیش در باور مردم کره‌ نهادینه شد. این‌که معمولی‌ها بجز از طریق ازدواج با ثروتمندان، هیچ راهی برای رسیدن به جایگاه اون‌ها ندارند.

سونگ برای کره‌ای ها بیشتر از اینکه ویژگی های شخصیتی جذابی داشته باشه، چون قاشق طلا بود جذابیت داشت؛ به همین دلیل هم تظاهر به ثروتمند بودن براشون دردناک بود.