تبیان، دستیار زندگی

دم‌نوش‌های گیاهی برای کمک به کاهش وزن

چای و دم‌نوش‌های مفید برای کسانی که رژیم لاغری دارند

همهٔ ما شنیده‌ایم که دم‌نوش‌های گیاهی کلاً برای سلامت جسمی و روانی مفیدند، مثلاً می‌توانند با افسردگی مقابله کنند، استرس را کاهش دهند، بی‌خوابی را برطرف کنند، با التهاب مقابله کنند و ریسک ابتلا به مشکلات قلبی و سرطان را پایین بیاورند. دم‌نوش‌های گیاهی برای کاهش وزن اضافی بدن، تقویت متابولیسم و سم‌زدایی از سیستم بدن نیز فوق‌العاده‌اند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
چای سبز
چای‌ها و دم‌نوش‌های گیاهی راهی بسیار خوب برای سم‌زدایی بدن و کاهش وزن به شیوه‌ای طبیعی و سالم‌اند. همهٔ ما شنیده‌ایم که دم‌نوش‌های گیاهی کلاً برای سلامت جسمی و روانی مفیدند، مثلاً می‌توانند با افسردگی مقابله کنند، استرس را کاهش دهند، بی‌خوابی را برطرف کنند، با التهاب مقابله کنند و ریسک ابتلا به مشکلات قلبی و سرطان را پایین بیاورند. دم‌نوش‌های گیاهی برای کاهش وزن اضافی بدن، تقویت متابولیسم و سم‌زدایی از سیستم بدن نیز فوق‌العاده‌اند. دم‌نوش‌های گیاهی نوشیدنی‌هایی کم کالری هستند که ازاین‌جهت نیز برای لاغری مفیدند و این قابلیت را دارند که اشتها را کنترل کنند و سلول‌های چربی جدید بدن را از بین ببرند.
بهترین دم‌نوش‌های گیاهی برای کاهش وزن، چای سبز، چای اولانگ، چای گل بامیه، چای بابونه، چای قاصدک و چای گل سرخ هستند.

چرا چای سبز؟

چای سبز سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هاست که به فرایند چربی‌سوزی بدن کمک می‌کنند. چای سبز می‌تواند بدن را مجبور کند از تمام انرژی خود استفاده کرده و لیپیدهای جذب شده در روده‌ها را کاهش دهد. چربی‌سوزی آنتی‌اکسیدان‌های چای سبز به عهدهٔ آنتی‌اکسیدان‌هایی به نام کاتچین و اپی‌گالوکاتچین گالات می‌باشد. چای سبز را با دارچین دم کنید و از فواید بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید.

چای اولانگ

چرا چای اولانگ؟

اولانگ گیاهی چینی است که طعم ملایم گُل مانندی دارد. چای اولانگ به دلیل قدرتی که در افزایش متابولیسم بدن دارد معروف است و می‌تواند چربی‌های نواحی مختلف بدن مانند بازو و شکم را آب کند. اولانگ هم کافئین دارد و هم اپی‌گالوکاتچین که اکسیداسیون چربی را افزایش می‌دهند. این چای به تنظیم سیستم گوارش نیز کمک می‌کند و یک گوارش سالم نیز برای کاهش وزن لازم است. چای اولانگ هیچ کالری‌ای ندارد و ازاین‌جهت نیز برای لاغری خوب است.

چای گل بابونه

چرا چای گل بامیه؟

چای گل بامیه برای رفع چاقی مفید است؛ زیرا فلاوونوئید، ترکیبات فنولیک و آنتوسیانین دارد. این ترکیبات می‌توانند باعث افزایش متابولیسم لیپید شوند و جلوی افزایش انباشت چربی را بگیرند و سایز سلول‌های چربی را کاهش دهند. از دیگر فواید چای گل بامیه می‌توان به این اشاره کرد که ضدسرطان است، فشارخون را کاهش می‌دهد و برای سلامت کبد مفید است.

دمنوش گل بابونه

چرا چای بابونه؟

بابونه نیز یک گل است. این چای گیاهی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هاست که خواص ضد چاقی دارند. دیگر فواید گل بابونه شامل ضدالتهاب بودن آن، مبارزه با افسردگی، رفع بی‌خوابی و ضداضطراب بودن آن می‌شود. همهٔ این فواید کمک می‌کنند فرد به دلیل استرس و اضطراب و خستگی به دام پُرخوری نیفتد.

دمنوش قاصدک

چرا چای قاصدک؟

چای قاصدک (شیردندان) به‌عنوان یک ادرارآور طبیعی عمل می‌کند، یعنی تولید ادرار را افزایش می‌دهد. ازاین‌رو وزن آب اضافی بدن را از بین می‌برد و نفخ را کاهش می‌دهد. قاصدک به کبدتان کمک می‌کند تا چند ساعت سریع‌تر کار کند و سرعت متابولیسمتان را افزایش می‌دهد که مسئول تخریب و جذب چربی، قند و کربوهیدرات‌هاست.

چای گل سرخ

چرا چای گل سرخ؟

چای گل سرخ یکی از آب‌رسان‌ترین دم‌نوش‌هاست. چای گل سرخ در رفع کم‌آبی بدن عالی است. خیلی مهم است که در تلاش برای کاهش وزن و لاغری، بدنتان دچار کم‌آبی نشود و همیشه هیدراته باشد زیرا متابولیسم را با سرعت خوبی نگه می‌دارد و این مسئله از جهت چربی‌سوزی نیز اهمیت دارد. ثابت شده که ۵۰۰ میلی‌لیتر آب می‌تواند متابولیسم را تا ۳۰ درصد افزایش دهد. توصیه شده است پیش از غذا یک فنجان چای گل سرخ بنوشید تا احساس سیری کرده و اشتهایتان کنترل شود. از دیگر فواید چای گل سرخ می‌توان کاهش خواب‌آلودگی، افزایش تمرکز و انرژی را نام برد.
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.