تبیان، دستیار زندگی

دوربین های تحت شبکه IP، انقلابی در دنیای امنیت

فناوری سیستم های دوربین مدار بسته، در چند سال اخیر به دفعات مورد آزمایش قرار گرفته و توانسته توانایی های خود را اثبات کند. در طول سال ها، پیشرفت های فناوری باعث شده تا نصب این سیستم ها قدرتمندتر و راحت تر از همیشه باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
 دوربین های تحت شبکه ip، انقلابی در دنیای امنیت
سیستم‌های امنیتی IP (پروتکل اینترنت) همانند سیستم‌های دوربین مدار بسته هستند، با این تفاوت که به پورت‌های اترنت وصل می‌شوند و مانند رایانه‌ها از طریق اینترنت کار می‌کنند. در حالی که سیستم های دوربین مداربسته IP از نظر فنی بر روی یک "مدار بسته" کار نمی کنند، اما امروزه همچنان از این نام برای آن ها استفاده می شود.

استفاده از سیستم های دوربین مداربسته IP با یک دستگاه ضبط نظارتی پیشرفته، امکان مشاهده فیلم های زنده یا ضبط شده و حتی کنترل دوربین ها به طور مستقیم از طریق تلفن همراه یا تبلت را فراهم می کند. کارشناسان امنیتی دوربین مدار بسته می توانند به شما کمک کنند تا چنین کاری را با کمترین هزینه انجام دهید. بیایید با هم به ویژگی های پیشرفته سیستم های دوربین امنیتی IP که دنیای سیستم های دوربین مداربسته را متحول کرده است، نگاهی بیندازیم.

کیفیت تصویر  در دوربین های ip


کیفیت تصویر در دوربین های امنیتی طی 50 سال گذشته به شدت تغییر کرده است. در حالی که سیستم های امنیتی آنالوگ یک حالت آماده به کار سنتی هستند که هنوز درصد قابل توجهی از بازار دوربین های امنیتی را به خود اختصاص داده اند، نیاز به کیفیت و وضوح تصویر بهتر، سازندگان را به یافتن تکنولوژی های پیشرفته تر که می توانند راه حلی برای رفع این نیاز باشند، سوق داده است.

بدین ترتیب دوربین‌های امنیتی IP وارد صحنه رقابت شدند. فناوری نظارت پروتکل اینترنت به گونه‌ای تکامل یافته است که طیف گسترده‌ای از وضوح‌های مختلف را متناسب با نیازهای نظارتی مختلف برای مشاغل کوچک و بزرگ ارائه می‌دهد. این وضوح تصویر به مراتب بالاتر از وضوح تصویر موجود در دوربین های آنالوگ هستند. دوربین های مداربسته IP در 1.3 مگاپیکسل (چهار برابر دوربین های آنالوگ)، 2 مگاپیکسل، 3 مگاپیکسل، 4 مگاپیکسل، 5 مگاپیکسل و 8 مگاپیکسل (همچنین به عنوان 4K شناخته می شوند) عرضه می شوند.

استفاده از دوربین های IP نه تنها وضوح تصویر بالاتری برای مشاهده محیط به مالکان کسب و کار و منازل ارائه می دهد، بلکه از تعداد دوربین های مورد نیاز برای پوشش مناطق وسیع تر نیز کاسته است. خواندن پلاک خودروها، تشخیص چهره ها و شناسایی سارقین با این دوربین ها، بسیار راحت تر از گذشته شده است. با ویژگی‌های اضافی مانند حسگرهای حرکتی، دید در شب، صدای دو طرفه، دید با زاویه باز، و حتی بزرگنمایی و چرخش، قابلیت‌های نظارتی در دوربین‌های امنیتی IP به طور قابل ‌توجهی بهبود یافته است و سیستم امنیتی مطمئن تری در اختیار کاربران قرار می دهد.

 دوربین های تحت شبکه ip، انقلابی در دنیای امنیت

نصب و نگهداری دوربین های تحت شبکه


با شنیدن " آخرین فناوری" به احتمال زیاد اولین چیزی که به ذهنتان خطور خواهد کرد مجموعه ای از سیستم های پیچ در پیچ که نصب و تعمیر و نگهداری پیچیده تری دارند، است. اما واقعیت کاملا عکس تصورات شما است!  

مشاغلی که هنوز به سیستم‌های آنالوگ متکی هستند، به استفاده از یک کابل جداگانه برای انتقال سیگنال‌های ویدئویی به دستگاه ضبط و کابل دیگری برای تامین انرژی سیستم به منابع زیادی برای اطمینان از عملکرد و نگهداری روان نیاز دارند. با این حال با تکنولوژی در حال تکامل، دوربین‌های IP اکنون با ویژگی‌های ساده plug-and-play عرضه می‌شوند که به شما این امکان را می‌دهد با اتصال به شبکه از طریق یک کابل، قابلیت های سیگنال تصویر، توان و حتی عملکرد چرخیدن دوربین را کنترل کنید. فقط هنگام اتصال کابل باید توجه داشته باشید به جای نزدیک تر قرار دادن آن به دستگاه ضبط تصویر، حتما به نزدیکترین سوئیچ شبکه متصل شود. هر چقدر کابل های ارتباطی کمتر باشند، تعمیر و نگهداری سیستم های دوربین مدار بسته IP نیز راحت تر خواهد بود.

مقیاس پذیری بالای دوربین های آی پی


سیستم های امنیتی آنالوگ تصاویر را از طریق کابل به دستگاه ضبط مانند ضبط کننده VHS یا ضبط کننده ویدئوی دیجیتال (DVR) ارسال می کنند. به دلیل محدودیت پورت های اتصال، شما برای استفاده از دوربین نیز با محدودیت تعداد مواجه خواهید شد. از مزایای سیستم های دوربین مدار بسته IP، ارائه گزینه مقیاس پذیری به شما است. در نتیجه می توانید هر تعداد دوربین امنیتی که تصاویر را بر روی شبکه ارسال می کنند، نصب کنید.

تصاویر بر روی دستگاه ضبط‌کننده ویدیوی شبکه (NVR) ارسال می شوند، که به طور خودکار حافظه را تغییر داده و پشتیبان گیری را انجام می دهد. بعلاوه این دستگاه برای چندین دوربین امنیتیIP قابل استفاده است.

 دوربین های تحت شبکه ip، انقلابی در دنیای امنیت

تجزیه و تحلیل هوشمند


سیستم‌های دوربین IP دارای سیستم‌های مدیریت ویدیویی (VMS) هستند که نظارت و کنترل فیدهای ویدیویی چندین دوربین را آسان تر می‌کند. این نرم افزار به تجزیه و تحلیل فیلم برای یافتن هر چیز مشکوک یا خطرناک کمک می کند. هنگامی که VMS حرکت، پلاک خودرو، صورت یا هر اقدام از پیش تعریف شده را در یک منطقه خاص دریافت می کند، بلافاصله زنگ هشدار را فعال می کند.

در مجموع، اگر به دنبال خرید دوربین مدار بسته برای کسب و کار کوچک یا بزرگ خود هستید، طبق ذهنیتی که از دوربین های مدار بسته آنالوگ قدیمی دارید، از همان ابتدا به دنبال آن نروید. سیستم های دوربین مدار بسته IP بهترین وضوح و بیشترین ویژگی را در بین همه انتخاب ها به شما ارائه می دهند. فناوری در حال تکامل در سیستم‌های IP با بهبود عملکرد، آن را به گزینه‌ای جذاب برای مشاغل تبدیل کرده است. هم چنین تمامی اطلاعات لازم برای خرید دوربین مدار بسته مورد نیاز خود را می توانید از طریق وبسایت تخصصی فروش دوربین های امنیتی و مدار بسته دوربین مارکت به نشانی اینترنتی www.doorbinmarket.com کسب کرده و با آگاهی به خریدی مطمئن بپردازید.