تبیان، دستیار زندگی

دلال‌ها و بازرگانان علت گرانی برنج هستند

متاسفانه سازمان های نظارتی و تعزیراتی هم نظارتی بر افزایش قیمت ندارند و در یک خواب عمیق به سر ‌می برند. و زمانی هم که قیمت یک محصول بالا برود دیگر پایین نمی آید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
دلال‌ها ، بازرگانان، افزایش قیمت برنج،
جمیل علیزاده شایق، دبیر انجمن برنج ایران به خبرنگار "تبیان" می‌گوید: اواخر مرداد و نزدیک شهریور زمان برداشت برنج است و چون کشاورز به صورت شالی نمی‌تواند برنج خود را استفاده کند ناچار است که شالی‌های خود را به کارخانه‌ها بدهد.

یکسری دلال و بازرگان این برنج‌ها را از کارخانه‌ می‌خرند و آن را دپو می‌کنند و با مصاحبه دروغین خبر از افزایش قیمت برنج می‌دهند و زمانی که این خبر در سراسر کشور پخش شد برنج را با قیمت گرانتر در بازار توزیع می‌کنند و این رویه ناجوانمردانه را ادامه می‌دهند تا هر دفعه قیمت برنج گرانتر شود در حالی که هیچ دلیل علمی، فنی و منطقی برای افزایش قیمت برنج نداریم.

برنج با بقیه محصولات کشاورزی فرق می‌کند یعنی آخر شهریور هر هزینه‌ای برای برنج بشود بر قیمت برنج در همان ماه اثر دارد و دیگر دلیلی ندارد که هر روز شاهد قیمت‌های متفاوت‌تری از برنج در بازار باشیم.

متأسفانه سازمان‌های نظارتی و تعزیراتی هم نظارتی بر این افزایش قیمت ندارند و در یک خواب عمیق به سر ‌می‌برند. و زمانی هم که قیمت یک محصول بالا برود دیگر پایین نمی‌آید.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .