تبیان، دستیار زندگی

یمنی‌ها چرا به امارات حمله می‌کنند؟

یمنی‌ها چرا می‌خواهند مرکز بزرگترین رویداد فرهنگی جهان را نشانه بگیرند!؟ بلوف می‌زنند یا ماجرا جدیست؟
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : صادق وفایی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
جنگ‌افروزی، یمن ، امارات، حمله یمن به امارات،
ظاهراً نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی هدف بعدی موشک‌های یمنی است. این پیامی بود که می‌شد از توییت سخنگوی نیروهای مسلح یمن فهمید. یمنی‌ها چرا می‌خواهند مرکز بزرگترین رویداد فرهنگی جهان را نشانه بگیرند!؟ بلوف می‌زنند یا ماجرا جدیست؟

اماراتی‌ها بعد از ۵ سال جنگ‌افروزی در یمن، سال ۹۸ رسما اعلام کردند: «نیرو‌های اماراتی در یمن به امارات بازگشتند.» چرا؟ چون امارات یمن را باتلاق بی‌نتیجه‌ای می‌دید که حضور بیش از آن برایش سودی ندارد و بهتر است بجای جنگ در یمن به فکر برنامه‌های اقتصادی توسعه امارات باشند.

حالا اماراتی‌ها بعد از دوسال وقفه چندوقتی است با فشار دولت جدید آمریکا تحریک شدند تا دوباره وارد یمن شوند. امیرنشین ابوظبی یا همان پایتخت سیاسی امارات دوباره در یمن فعال شده و حالا یمنی‌ها با موشک‌های بالستیک ابوظبی را نشانه گرفتند. یمنی‌ها می‌دانند که امارات روی امنیت خود خیلی حساب باز کرده و با همین امنیت توانسته قطب جذب سرمایه‌گذاری خارجی شود. حالا موشک‌های یمنی پاشنه آشیل امارات را هدف گرفتند.

فاصله گرفتن امارات از برنامه‌های سیاسی عربستان و اسرائیل برای بهبود روابط اقتصادی ما و امارات بهتر است



امارات به صورت امیرنشین‌های مستقل اداره می‌شود و رویاهای اقتصادی حاکم دبی با تعهدات سیاسی حاکم ابوظبی جمع شدنی نیست. تهدید اکسپو اگر محقق شود برنامه توسعه امارات سالها به عقب برخواهد گشت. شاید هم امارات را از یمن دور کند.

ما کجای ماجرا هستیم؟ همچنان امارات یکی از مراکز اصلی تجارت با ایران است و در حوزه بانکی و تبادلات کالا با هم کار می‌کنیم. دلِ ما با یمنی‌هاست و البته نفع اقتصادی ما هم در همین است. فاصله گرفتن امارات از برنامه‌های سیاسی عربستان و اسرائیل برای بهبود روابط اقتصادی ما و امارات بهتر است.