تبیان، دستیار زندگی

آجر 10 سوراخ (لفتون)؛ از پر کاربرد ترین مصالح ساختمانی

آجر 10 سوراخ، آجری است که از خاک رس ساخته شده و امروزه علاوه بر ساختمان سازی و دیوار چینی، در نمای ساختمان نیز استفاده می شود. این آجر به نام های آجر لفتون، آجر بهمنی و آجر ده سوراخه هم در بازار شناخته می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آجر 10 سوراخ (آجر لفتون)

آجر آنلاین که از بزرگترین مراکز فروش آجر نما و آجر در سراسر ایران است، در این مقاله شما را با انواع رنگ و ابعاد آجر سوراخ دار، کاربردها، نحوه استعلام قیمت و... به صورت کامل آشنا خواهد کرد.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:
آجر 10 سوراخ (یکی از به ارزان ترین مصالح ساختمانی)
    2 کاربرد اصلی آجر سوراخ دار در صنعت ساختمان
    آشنایی با انواع آجر ده سوراخ
● مقایسه آجر 10 سوراخ (لفتون) و سنگ
● مزیت سوراخ های به کاربرده شده در آجر لفتون چیست؟
● ابعاد آجر سوراخ دار
● مزایای خرید آجر لفتون (ده سوراخ)
     خرید آجر 10 سوراخ به قیمت درب کارخانه

آجر 10 سوراخ (یکی از ارزان مصالح ساختمانی)

ماده اولیه آجر لفتون (ده سوراخ) خاک رس است. زمانی که آجر 10 سوراخ مراحل قالب گیری و شکل دهی سوراخ را پشت سر می گذارد، در کوره آجر پزی به دمای مناسب می رسد و بعد از آن آماده استفاده به عنوان مصالح ساختمانی می شود.
آجر ده سوراخه به علت داشتن سوراخ هایی برای تبادل هوا از بهترین آجرها در ساختمان سازی و ساختن دیوارها محسوب می شود. با توجه به اینکه این آجر فرایند تولید بسیار خوبی دارد، ممکن است تصور شود که قیمت آن بسیار سنگین است. اما خرید آجر لفتون همیشه به صرفه تر از سایر مصالح ساختمانی است. جهت اطلاع از آخرین قیمت آجر 10 سوراخ یزد، تبریز، تهران، اصفهان و... می توانید به سایت آجر آنلاین (Ajoronline.com) مراجعه کنید.

2 کاربرد اصلی آجر سوراخ دار در صنعت ساختمان

مهم ترین کاربردهای آجر 10 سوراخ عبارتند از:
● دیوار کشی و تیغه چینی؛
● نمای ساختمان؛
از گذشته تا به امروز آجر ده سوراخ (بهمنی) یکی از پر مصرف ترین مصالح برای دیوارکشی و سقف ساختمان ها و همچنین سوله سازی به شمار می رود. این آجرها به دلیل ظاهر صاف یکدستی که دارند، به عنوان آجرنمای ساختمانی نیز استفاده می شوند.
شما می توانید با توجه به نیاز خود، انواع مختلف آجر لفتون را که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم، از مراکز خرید آجر نما و آجر، مثل آجر آنلاین، تهیه کنید.

انواع کاربرد آجر ده سوراخ

آشنایی با انواع آجر ده سوراخ

آجر ده سوراخه را از لحاظ رنگ و درجه کیفیت می توان دسته بندی کرد. در لیست زیر توضیح کامل تری نسبت به هر یک از این دسته بندی ها داده ایم:
● رنگ: این آجر ها از لحاظ رنگ به 3 دسته آجر سوراخ دار قرمز، زرد و گلبهی تقسیم می شوند.
● کیفیت: آجر لفتون از نظر کیفیت، 3 دسته درجه یک، درجه دو و ممتاز دارد. در روش تولید آجر 10 سوراخ ممتاز، دخالت انسان صفر است و کل فرآیند آجرها توسط ماشین های اتوماتیک صورت می گیرد. به مراتب در آجرهای درجه یک و دو دخالت انسان در فرآیند تولید بیشتر می شود.
● جهت قرار گرفتن در نما: آجر دو طرف نما، سه طرف نما و چهار طرف نما نیز از دیگر دسته بندی های آجر ده سوراخ به شمار می رود.

مقایسه آجر 10 سوراخ (لفتون) و سنگ

شاخص ترین تفاوت این دو مصالح پر مصرف ساختمانی، کاربرد آن ها است. سنگ یکی از مصالح پر استفاده و رایج برای نمای ساختمان است، در حالی که آجر لفتون، هم به عنوان نمای ساختمان و هم برای ساختمان سازی استفاده می شود.
بر همین اساس، قیمت آجر 10 سوراخ در پروژه های ساختمانی اختلاف قابل توجهی با قیمت سنگ دارد. البته امروزه بسیاری از مردم برای صرفه جویی در هزینه تمام شده پروژه های خود، نمای ترکیبی آجر و سنگ را انتخاب می کنند. این نوع نمای ترکیبی علاوه بر هزینه مناسبی که دارد، ظاهری شیک و مناسب نیز به نمای ساختمان می دهد.

مزیت سوراخ های به کاربرده شده در آجر لفتون چیست؟

وجود این سوراخ ها باعث می شود ملات بیشتری درون آجر 10 سوراخ جای گیرد و همین امر موجب استحکام بیشتر دیوار می شود و علت اصلی استفاده بسیار زیاد از این آجر در ساختمان سازی نیز همین است. از دیگر مزایای این حفره ها می توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:
1.     جلوگیری از ترک خوردگی در آجر ها
2.     یکدست و یکپارچه پخته شدن آجر
3.     و...

ابعاد آجر سوراخ دار

ابعاد آجر لفتون در کارخانه جات مختلف، متفاوت است. این مصالح در کارخانه جات آجر 10 سوراخ تبریز، اصفهان، تهران، و... معمولاً با ابعاد زیر تولید می شوند:
● 5.5 × 10 × 21.5
نوع دیگری از این آجرها که به آجر سه سوراخ معروف است، معمولا در ابعاد زیر ساخته و تولید می شود:
● 5 × 9 × 19.5
● 5 × 8 × 18
لیست قیمت به روز آجر 10 سوراخه را می توانید در سایت آجر آنلاین (Ajoronline.com) مشاهده کنید و همچنین جهت استعلام موجودی و محاسبه تعداد قالب در هر متر مربع، با کارشناسان فروش در سایت مشورت کنید.

ابعاد متخلف آجر 10 سوراخه و آجر سه سوراخ

مزایای خرید آجر لفتون (ده سوراخ)

آجر 10 سوراخ مزایای بسیار زیادی دارد که در لیست زیر مهم ترین آن ها ذکر شده است:
1.     تنوع بالایی دارد و از آن استفاده های متعددی می شود.
2.     استحکام بالایی دارد و در برابر زلزله مقاوم است.
3.     قیمت آجر لفتون به نسبت سایر مصالح مناسب تر و کم تر است.
4.     به علت سوراخ هایی که دارد، وزن آن نیز سبک است.

خرید آجر 10 سوراخ به قیمت درب کارخانه
"مشتریان گرامی آجر آنلاین، جهت اطلاع از موجودی انبار و لیست آخرین قیمت آجر 10 سوراخ تبریز، اصفهان، یزد، قم و... در ابعاد و رنگ دلخواه، کافیست با واحد فروش (09021684411) تماس بگیرند. تیم فروش همه روزه از ساعت 8 صبح تا 8 شب، با حوصله و برخورد مناسب، آماده پاسخگویی به شما خریداران محترم آجر لفتون هستند."
سایت آجر آنلاین از معتبر ترین مراکز خرید آجر لفتون، آجر سفال تیغه ای، آجر نسوز، آجر قزاقی و... به قیمت درب کارخانه است. شما کاربران عزیز جهت اطلاع از لیست قیمت و موجودی انواع آجر و آجر نما، تنها کافیست به آدرس https://ajoronline.com مراجعه نمایید.