تبیان، دستیار زندگی

سرازیری پول بهائیان به جیب اسرائیل

بهائیت، با اینکه سعی دارد خود را نگران جوامع انسانی و نوع‌دوست نشان دهد، حتی در ایام همه‌گیری کرونا و اوج بحران این بیماری، به جای نگرانی و تمرکز بر خدمت به جامعه بشری، بیانیه‌های مختلفی در خصوص الزام پرداخت پول برای بازسازی اماکن مقدس فرقه صادر می‌کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
فرقه بهائیت
تشکیلات بهائیت از دیرباز دشمنی مستقیم خود با تشیع و مقدسات شیعه را در رأس اعتقاد و تبلیغات خود قرار داده بود و اصلاً رشد بهائیت، با کنار زدن اسلام و مخصوصاً تشیع، رابطه‌ای مستقیم دارد. حمله به ماهیت اماکن مقدسه و هزینه برای ساخت و نگه‌داری این اماکن از جمله مسائلی است که رسانه‌های بهائی و بهائی‌مآب حجمه‌های بسیاری به آن وارد کرده و جوسازی‌های منفی بسیاری در این زمینه به راه می‌اندازند.

از طرفی خود بهائیت، سالانه هزینه‌های هنگفتی را خرج ساخت و نگه‌داری اماکن مثلاً مذهبی این فرقه می‌کنند. ساختمان‌هایی با نام «مشرق‌الاذکار» و همین‌طور ساختمان‌های بهائیت در فلسطین اشغالی، از دغدغه‌های مهم بهائیت است که حتی در ایام کرونا نیز کنار گذاشته نشد. این هزینه‌ها از بهائیان سراسر جهان و در طی جلسات 19روزه جمع‌آوری و به مرکز فرقه در فلسطین اشغالی ارسال می‌شوند.

علاوه بر این‌ها، مرکز فرقه در این دو سال اخیر، پیام‌های بسیاری مبنی بر لزوم پر زرق و برق‌تر کردن ساختمان‌های بهائی کرده‌است. در واقع بهائیت، با اینکه سعی دارد خود را نگران جوامع انسانی و نوع‌دوست نشان دهد، حتی در ایام همه‌گیری کرونا و اوج بحران این بیماری، به جای نگرانی و تمرکز بر خدمت به جامعه بشری، بیانیه‌های مختلفی در خصوص الزام پرداخت پول برای بازسازی اماکن مقدس فرقه صادر می‌کند.

سالانه میلیون‌ها توریست به فلسطین اشغالی سفر می‌کنند و عواید آن، به جیب دولت صهیونیستی وارد می‌شود. این تنها گوشه‌ای از خدمات فرقه بهائیت به اسرائیل است.



پروژه‌هایی که تمرکز اصلی آن، بر زیباسازی و نهایتاً جذب توریست به شهرهایی مثل حیفای اسرائیلی است. وجوهات مربوط به این ساخت‌وسازها از تبرعات بهائیان و حتی ارث و میراث به جای مانده از بهائیان تأمین می‌شود، چراکه این جزو دستوراتی است که بهائیان احکام خود می‌دانند.

سالانه میلیون‌ها توریست به فلسطین اشغالی سفر می‌کنند و عواید آن، به جیب دولت صهیونیستی وارد می‌شود. این تنها گوشه‌ای از خدمات فرقه بهائیت به اسرائیل است. چنین منافعی است که موجب می‌شود بهائیت و سازمان عریض و طویلش تحت دولت آن رژیم، به انجام فعالیت‌های مختلف بپردازند و با این حال از دادن مالیات به اسرائیل معاف باشند.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .