تبیان، دستیار زندگی

کاربردی ترین راهنمای خرید دوربین گوشی های موبایل

هیچ چیز مثل لذت عکاسی نمی تواند در ثبت زیباترین لحظه ها نقش داشته باشد. خوشبختانه دوربین گوشی های هوشمند عکاسی را راحت تر از گذشته کرده اند و فردی که عاشق عکاسی هست نیازی نیست هزینه زیادی را متحمل شود. دوربین گوشی های هوشمند می توانند عکس های باکیفیتی ثبت کنند. بنابراین عکاسی صرفا یک کار دست نیافتنی نیست. به خصوص افرادی که تازه شروع به عکاسی کرده اند می توانند با دوربین های ساده تر تمرین کنند. اگر شما هم دنبال گوشی با دوربین عکاسی خوبی هستید، این مطلب مناسب شماست. زیرا قبل از خرید گوشی باید ویژگی های ضروری برای یک دوربین عکاسی را بدانید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کاربردی ترین راهنمای خرید دوربین گوشی های موبایل

اندازه سنسور


یکی از قطعات اساسی در دوربین موبایل، سنسور است. سنسورها میزان نور دریافتی برای عکاسی را تعیین می کنند. اگر دوست دارید عکس های باکیفیتی بگیرید باید به اندازه سنسور توجه کنید. سنسورهای بزرگتر به کوچکتر ارجحیت دارند. اندازه بزرگتر به معنی قراردادن پیکسل های بیشتری در عکس است، زیرا نور بیشتری را جذب می کند. هرچه اندازه سنسور بزرگ تر باشد، عکس های باکیفیت تری ثبت می کنید. اکثر تلفن های هوشمند 1 اینچ  یا 2.55/1اینچ عرض دارند و تا کنون بیشتر از 1 اینچ نبوده است. به طور کلی سنسور تلفن های هوشمند از دوربین های DSLR کوچکتر هستند.

سایز پیکسل بیشتر

کاربردی ترین راهنمای خرید دوربین گوشی های موبایل
پیکسل ها وظیفه گرفتن نوری را به عهده دارند که به دوربین وارد می شود و در نهایت یک تصویر ایجاد می کند. هر تصویری از بلوک های ریزی ساخته شده که به آن پیکسل می گویند. اندازه پیکسل ها نیز مانند سنسورها اهمیت دارد. هر چه بزرگتر باشند، تصاویر با کیفیت بهتری نمایش داده می شود. به طور کلی اندازه سنسور و سایز پیکسل به یکدیگر مرتبط هستند. اما برعکس پیکسل های کوچکتر، تصاویر را تار نمایش می دهد.

دیافراگم دوربین


دیافراگم ویژگی مهم در دوربین است. دیافراگم مانند مردمک چشم عمل می کند. روزنه ای که نور وارد دوربین می شودو میزان نور ورودی را کنترل می کند. طبیعتا هر چه دهانه دیافراگم بزرگتر باشد، نور بیشتری به دوربین نفوذ می کند، به طور کلی نور بیشتر در عکاسی اهمیت زیادی دارد. زیرا نور بیشتر به معنی تصاویر باکیفیت تر است. دیافراگم با F نشان داده می شود. هر چه عدد کوچکتر باشد یعنی دیافراگم بازتر است. مثلا f/1.8 از f/2.8 عریض تر است. اگردوست دارید در شب عکس های باکیفیت تری بگیرید حتما کمتر از دیافراگم f/2.0 انتخاب کنید.

تعداد مگاپیکسل های دوربین


مگاپیکسل در دوربین گوشی های هوشمند بسیار مهم است. زیرا تعداد مگاپیکسل ها ارتباط مستقیمی با وضوح تصویر دارد. تعداد مگاپیکسل ها نشان دهنده کوچک بودن پیکسل ها در عکس است اما خروجی تصاویر باکیفیت و جزئیات بیشتری نمایش داده می شود . GalaxyS20 ultra جزو گوشی های پرچمدار سامسونگ با بیشترین تعداد مگاپیکسل است. مزیت دیگری که مگاپیکسل بیشتر دارد این است که حتی اگر در محیط کم نور حضور داشته باشید، مگاپیکسل کار خود را به خوبی انجام می دهد.

HDR


حتما گزینه HDR را در انتخاب دوربین مد نظر قرار دهید. HDR نور را به طور مناسبی تنظیم می کند، HDR در عکاسی بسیار کاربرد دارد اما به شرط آنکه از آن به روش صحیحی استفاده شود. اگر ناحیه ای بیش از کم نور یا پرنور باشد، HDR تعادل را ایجاد می کند.

صفحه نمایشگر خوب

کاربردی ترین راهنمای خرید دوربین گوشی های موبایل
ممکن است فکر کنید که صفحه نمایشگر به ویژگی های یک عکس با کیفیت چه ارتباطی دارد؟ دقیقا در مورد دوربین گوشی های هوشمند، صفحه نمایشگر نقش مهمی دارد. زیرا اگر نمایشگر خوب نباشد، دوربین، عکس ها را با کیفیت خوبی  ثبت نخواهد کرد. توصیه ما به شما این است که قبل از خرید حتما چند مورد گوشی با دوربین خوب را با یکدیگر مقایسه کنید. می توانید از فروشگاه های معتبر مثل جی اس ام شروع کنید. مقایسه در سایت جی اس ام و یا مطالب موجود در سایت لیپک که یک فروشگاه اینترنتی کالاهای دیجیتال است، اطلاعات خوبی را در اختیار شما قرار خواهد داد.

ظرفیت باتری


ظرفیت باتری نیز مانند صفحه نمایشگر در دوربین گوشی های هوشمند اهمیت دارند. به خصوص اگر شما بیشتر وقت خود را بیرون از منزل عکاسی می کنید، باید به ظرفیت باتری توجه بیشتری داشته باشید. اگر گوشی شما در مدت زمان کوتاهی به شارژ مجدد نیاز پیدا کند، قطعا نمی توانید عکاسی کنید. ظرفیت باتری گوشی های هوشمند براساس میلی آمپر ساعت سنجیده می شود. هرچه باتری میلی آمپر بیشتری داشته باشد، طول عمر بیشتری را تضمین می کند. بهترین گزینه انتخاب گوشی با باتری 5000 میلی آمپر ساعتی است. زیرا دوام بیشتری دارد.

انتخاب بهترین دوربین گوشی


در این مطلب سعی کردیم درباره ویژگی های مهم یک دوربین خوب اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم . امیدواریم این مطلب به شما در زمینه انتخاب دوربین مناسب گوشی کمک کرده باشد. از بین وب سایت های معتبر می توانید به فروشگاه اینترنتی لیپک مراجعه کرده و پیشنهادات خرید از لیپک را بررسی کنید. این وب سایت در کنار دیجی کالا تا به امروز توانسته نیازهای افراد زیادی را به هنگام خرید گوشی های هوشمند برطرف کند.