تبیان، دستیار زندگی

سنم بالا می‌‌رود و خواستگار مناسبی ندارم

هیچ کدام از خواستگارانم، موردی نیست که من بپسندم و این موضوع باعث شده تا احساس خوبی نداشته باشم. 25ساله ام و سنم دارد بالا می رود. از یک طرف نمی‌‌خواهم والدینم را اذیت کنم و از طرف دیگر، می‌‌ترسم با این شرایط نتوانم ازدواج کنم. معیارهایم سخت‌‌گیرانه نیست. چه کنم؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
خواستگار، ازدواج، مشاوره ازدواج،
نویسنده : صدیقه معدنی| کارشناس ارشد روان شناسی بالینی
با سلام خدمت خواهر گرامی، ازدواج امری زمان بر است و باید کمی صبور باشید و خواسته‌‌ها و معیارهایتان را اولویت‌‌بندی کنید. اگر از دید اطرافیانتان و یک مشاور خواسته‌‌های منطقی دارید مطمئن باشید اگر زمان زیادی بگذرد بالاخره به نتیجه مطلوب خواهید رسید و یک عمر زندگی را به‌‌خاطر انتخاب خودتان می‌‌سازید. ولی اگر خواسته‌‌ ها و معیارهایتان غیرمنطقی باشد هم زمان را از دست می‌‌دهید و هم فرصت ها را از کف می‌‌دهید. در ادامه چند پیشنهاد به شما داریم:


قبل از هر چیز بررسی معیارها

توصیه می‌‌کنم در درجه اول در خصوص معیار و خواسته‌‌هایتان با یک فرد دارای تجربه زندگی موفق، عاقل و چه بهتر با یک مشاور ازدواج مشورت کنید و در صورت تایید روی آن‌‌ها پافشاری کنید و نگران نباشید؛ اطرافیانتان در نهایت به تصمیم شما و انتخابتان احترام می‌‌گذارند.

قرار نیست شما به تنهایی بار تجزیه و تحلیل خواستگارتان را به عهده بگیرید؛ بلکه قسمتی از بررسی موضوع توسط شما و بر اساس شرایط دلخواه‌‌تان و بقیه تحقیقات خانواده از شرایط کار و خانواده ایشان است همچنین در نهایت بدانید جلسات مشاوره ازدواج به شما در غربال و بررسی هماهنگی شما و طرف مقابلتان کمک‌‌کننده است



شیوه برگزاری خواستگاری

جلسه اول خواستگاری به معرفی یکدیگر مثل بیوگرافی، کار و شرایط کاری، وضعیت خدمت، تحصیلات، دانشگاه و معرفی خانواده و بیان دغدغه‌‌ها می گذرد و در واقع شما به‌‌دنبال بررسی آمادگی‌‌هایی مثل هویت‌‌یافتگی فرد و میزان استقلالش برای شروع زندگی هستید.
پس از آن در صورت خوشایند بودن فرد، جلسات بعدی به بیان اهداف کاری و تحصیلی، خط قرمزها و حساسیت‌‌ها و ارزش‌‌ها و مسائل مالی می‌‌گذرد. در جلسات دوم به بعد شما به‌‌دنبال هماهنگی‌‌ها بین خودتان و فرد مدنظرتان هستید.


روی دیگران حساب کنید

قرار نیست شما به تنهایی بار تجزیه و تحلیل خواستگارتان را به عهده بگیرید؛ بلکه قسمتی از بررسی موضوع توسط شما و بر اساس شرایط دلخواه‌‌تان و بقیه تحقیقات خانواده از شرایط کار و خانواده ایشان است همچنین در نهایت بدانید جلسات مشاوره ازدواج به شما در غربال و بررسی هماهنگی شما و طرف مقابلتان کمک‌‌کننده است.


گام آخر مشاوره

در نتیجه با یک غربال اولیه از معیارها و بررسی خانوادگی از طرف مقابل و پس از چند جلسه گفت‌‌وگو در صورت رضایت نسبی از خواستگار و شرایطش، به ایشان پیشنهاد جلسات مشاوره پیش از ازدواج را بدهید و نگرانی‌‌های خود را با مشاور در میان بگذارید و باقی کار را با توکل و توسل به خدا و ائمه (ع) واگذار کنید.
منبع: زندگی سلام
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .