تبیان، دستیار زندگی

بهترین سامانه خرید و فروش ارز دیجیتال

اینکه چقدر سرمایه‌گذاری می‌کنید به میزان ریسکی که مایل به انجام آن هستید و هم‌چنین افق زمانی شما بستگی دارد. اطلاعات کسب کنید، بازار را یاد بگیرید و استراتژی سرمایه‌گذاری خود را با میزان تحمل ریسک خود هماهنگ کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
بهترین سامانه خرید و فروش ارز دیجیتال

دنبال یک سرمایه‌گذاری مطمئن و آینده‌دار می‌گردید؟ بازاری که می‌توان به آیندهٔ آن خوش‌بین بود و ادعا داشت اقتصاد جهان را نجات خواهدداد، بازار ارز دیجیتال است. به نظر می‌رسد این روزها همه به دنبال ارز دیجیتال هستند. اما برای واردشدن به این بازار، به یک صرافی ارز دیجیتال نیاز دارید که در آن بتوانید ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین، اتریوم و دوج کوین را بخرید و بفروشید. به نظر شما بهترین سامانه‌‌ای که می‌توان به آن اعتماد کرد کدام است؟ اگر دنبال یک صرافی یا مرجع معتبر و امن می‌گردید، با ما همراه باشید تا بهترین سامانه خرید و فروش ارز دیجیتال را پیدا کنیم.

رمزارز چیست؟

امروزه هزاران ارز دیجیتال مختلف در دسترس هستند و صحبت درباره همه آنها با یک تعریف واحد می‌تواند دشوار باشد. به‌طورکلی، یک رمزارز، ارز دیجیتالی است که رمزگذاری شده و اغلب غیرمتمرکز است. بیت‌کوین، اولین و شناخته‌شده‌ترین ارز دیجیتال است. رمزارزی که مبتنی بر فناوری بلاک‌چین ساخته شد و یک سیستم دفتر کل دائمی و غیرمتمرکز دارد. درحالی‌که بیت‌کوین محبوب‌ترین و باارزش‌ترین ارز دیجیتال موجود است، بیش از ۱۴ هزار جایگزین یا آلت‌کوین تا امروز ایجاد شده است.
انواع مختلفی از آلت‌کوین‌ها وجود دارد. برخی از آنها شبیه به بیت‌کوین هستند و تغییراتی اندکی دارند، مثل بیت کوین کش یا بیت کوین الماس. برخی دیگر مانند مونرو و زی کش، روی حریم خصوصی تمرکز می‌کنند. برخی از آنها به نام خدایان یونانی (ارز آپولو)، خزندگان (کومودو) یا حتی میم‌های اینترنتی (دوج کوین) نام‌گذاری شده‌اند. این یک ‌دنیای عجیب‌وغریب است. دنیایی که با وعده‌های بزرگ و اتفاق‌های مهم متولد شده است.

خرید و فروش ارز دیجیتال

اگر به دنبال خرید و فروش ارز دیجیتال هستید، باید از صرافی‌های ارز دیجیتال استفاده کنید. صرافی‌های ارز دیجیتال در اصل خدمات آنلاینی هستند که برخی از آن‌ها، اغلب مشابه کارگزاری‌های بورس کار می‌کنند. ابزارهایی را برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین، شیبا و دوج کوین در اختیار شما قرار می‌دهند. بهترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال ویژگی‌های مهمی دارند که باعث می‌شود نسبت به دیگر صرافی‌ها اولویت پیدا کنند. از جمله این ویژگی‌های مواردی مثل کارمزد مناسب و ویژگی‌های امنیتی قوی است. هنگام انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال برای نیازهای خود، مهم است که به لیست ارزهای پشتیبانی شده، قیمت‌گذاری، گزینه‌های برداشت و امنیت آن نگاهی بیندازید و مطمئن شوید می‌تواند نیازهای موردنظر شما برای معامله را پاسخ دهد. سرمایه‌گذاری و تجارت در ارزهای دیجیتال ریسکی است و باید با احتیاط و دانش انجام شود. به همین دلیل توصیه می‌شود با آگاهی، صبر و دانش کافی وارد این بازار شوید تا با هر فرازوفرودی، روحیه معامله‌گری خود را نبازید و از ادامه‌دادن این مسیر دست نکشید.

خرید و فروش ارز دیجیتال

اگرچه ارز دیجیتال و خرید و فروش آن، عمر جوانی دارد اما به دنیای گسترده و پیچیده‌ای تبدیل شده که درک آن برای افراد ناآشنا دشوار است. این بازار با توجه ‌به نوسانات شدید قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، فرصتی برای کسب سودهای بزرگ است. پلتفرم‌های دیجیتالی مانند Binance سرمایه‌گذاری در رمزارزهای محبوب مانند بیت‌کوین را برای افراد بسیار آسان‌تر کرده‌اند. بااین‌حال، این فرآیند هنوز کمی پیچیده‌تر از مراحل و روش‌هایی است که برای به‌دست‌آوردن و خریدن یک ارز فیات انجام می‌شود.

استقبال از بازار ارزهای دیجیتالی

یکی از چیز‌هایی که باعث شده این روزها سرمایه‌گذاران ایرانی را جذب بازار ارزهای دیجیتال کند، سقوط ارزش ریال و تحریم‌هایی است که این روزها راه تنفس را برای اقتصاد ایران تنگ‌تر می‌کند. بیت‌کوین توسط هیچ دولتی کنترل نمی‌شود. بااین‌وجود، تحریم‌ها و محدودیت‌ها علیه ایرانیان، تا حدودی توانسته مسیر رسیدن به بازار ارزهای دیجیتالی را طولانی‌تر از همیشه کنند. برای مثال ایرانی‌ها دیگر نمی‌توانند از صرافی‌های معتبری مثل بایننس برای ورود به بازار استفاده کنند، اما هنوز هم صرافی ارز دیجیتال ایرانی راه ورود به بازار است. پیداکردن یک سامانه خرید و فروش معتبر می‌تواند به شما در ایجاد یک برنامه مالی کمک کند تا در دستیابی به هدف‌های مالی خود، راه هموارتر و درست‌تری را پیش بگیرید.
 
استقبال از بازار ارزهای دیجیتالی

شور و اشتیاق ارزهای دیجیتال پس از افزایش ارزش بیت‌کوین به بالای ۳۰,۰۰۰ دلار در ژانویه ۲۰۲۱ افزایش یافت. در عرض سه ماه بیش از دوبرابر شد و به ۶۴۶۴۲.۴۰ دلار رسید. این تقریباً ۱۸.۵ برابرِ ارزش‌گذاری آن در اوایل سال ۲۰۱۹ (۳۵۰۰ دلار) و تقریباً ۳.۳ برابرِ اوج قبلی آن در سال ۲۰۱۷ (۱۹,۸۷۳ دلار) بود.

ذخیره ارزهای دیجیتال

برای نگه‌داری و سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال، لازم است این رمزارزها را به کیف پول خود منتقل و در آنجا نگه‌داری کنید. وقتی می‌گوییم «آن را به کیف پول خود بفرستید»، منظورمان این نیست که بیت کوین خود را در یک کیف پول واقعی قرار دهید. برای ذخیره ارز خود، به یک کیف پول رمزنگاری نیاز دارید که برای نگه‌داری از رمزارزها و حفظ امنیت آنها ضروری است. شما می‌توانید یک کیف پول نرم‌افزاری یا یک کیف پول سخت‌افزاری داشته‌باشید. کیف پول‌های نرم‌افزاری برای فعال‌کردن معاملات فعال ضروری هستند، زیرا دسترسی به ارز شما را بسیار آسان‌تر می‌کنند. اگر برای یک حساب کاربری در صرافی تبدیل ثبت‌نام کنید، به طور خودکار یک کیف پول نرم‌افزاری دریافت خواهیدکرد. کیف پول‌های سخت‌افزاری دستگاه‌های فیزیکی هستند و کمی شبیه درایوهای USB به نظر می‌رسند. این کیف پول‌ها از امنیت بیشتری نسبت به کیف پول‌های نرم‌افزاری بهره می‌برند. می‌توانید از آن‌ها برای ذخیره رمزارزهایی استفاده کنید که انتظار دسترسی مکرر یا آسان به آن را ندارید.

نکات آخر برای انتخاب سامانه و حضور در بازار ارز دیجیتال

مهم‌ترین موضوع، مانند هر سرمایه‌گذاری بالقوه‌ای، داشتن ایده روشنی از ریسک‌هایی است که در این بازار می‌پذیرید. شما نباید خود را در موقعیتی قرار دهید که سلامت مالی شما به موفقیت ارزهای دیجیتال وابسته باشد. با این ‌حال، اگر به‌خوبی از خطرات آن آگاه باشید و به‌هرحال بخواهید آن را امتحان کنید و تجربه حضور در این بازار سرمایه را هم داشته باشید، ممکن است خوش‌شانس باشید. سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال می‌تواند یک چشم‌انداز جذاب برای بخشی از سبد شما باشد، اما باید مطمئن شوید که سرمایه‌گذاری‌های خود را روی بخش خوبی از رمزارزهای آینده‌دار بازار پخش می‌کنید. یک صرافی مطمئنی که آموزش و آگاهی کاربران هم سطح با سودآوری مالی خود مهم می‌داند می‌تواند بستر خوبی برای آموزش و کسب اطلاعات بیشتر شما فراهم کند. اگر برای کسب آموزش‌های لازم آماده هستید و می‌خواهید اولین قدم‌های ورود به بازار ارزهای دیجیتال را بردارید، همین‌الان شروع کنید. اینکه چقدر سرمایه‌گذاری می‌کنید به میزان ریسکی که مایل به انجام آن هستید و هم‌چنین افق زمانی شما بستگی دارد. اطلاعات کسب کنید، بازار را یاد بگیرید و استراتژی سرمایه‌گذاری خود را با میزان تحمل ریسک خود هماهنگ کنید.