تبیان، دستیار زندگی

ابراز علاقه «شاهرخ‌استخری» به همسرش با توهین به‌خود!

آسیب‌های پیام نامناسب‌ و‌ عجیب یک بازیگر برای تولد همسرش را از منظر روان‌شناسی بررسی کردیم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
شاهرخ‌ استخری، آسیب‌های پیام نامناسب‌، ابراز علاقه،
نویسنده: اسما صابری| روان شناس و نوروتراپیست
«همسرم، زندگی من به دو بخش تقسیم میشه، بعد از آشنایی با تو و بعد از ازدواج با تو. قبل از تو اونو گ... خوردم. تولدت مبارک همسرم»، این پیام شاهرخ استخری که این روزها بیشتر از بازیگری به خاطر رفتارهای خاص و متفاوت به عنوان یک اینفلوئنسر مورد توجه قرار می‌گیرد برای تولد همسرش، با واکنش‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شد. علاوه بر بی‌ادبانه بودن، این پیام از منظر روان‌شناسی هم آسیب‌زاست.

ایجاد شکاف در ابراز علاقه با توهین به خود

ابراز علاقه یکی از بهترین ابزارهایی است که ما می‌توانیم حس‌های درونی خود را که نسبت به فرد مقابل داریم بیان کنیم اما این ابراز علاقه وقتی با توهین به خود همراه باشد، به‌جای ایجاد صمیمیت بین دو طرف اختلاف سطح ایجاد خواهد کرد. در واقع وقتی ما برای نشان دادن ارزش دیگری و اهمیت حضورش در زندگی‌مان به خودمان توهین می‌کنیم، در حال ایجاد یک شکاف بین سطح خودمان با او هستیم.

 

گذشته را نباید نادیده بگیریم

وقتی که برای تبریک تولد به فردی که الان در زندگی ما حضور دارد، گذشته را نادیده می‌گیریم یعنی قدردانی از گذشته را فراموش کرده‌ایم چون گذشته هر فردی در حال ساخت آینده اوست. در واقع ما نباید یک بخش را کاملا نادیده بگیریم و فقط یک بخش را برای خودمان و دیگران برجسته کنیم. رابطه سالم با عشق ورزیدن به خودمان آغاز می‌شود. بدانید که داشتن یک رابطه خوب با دنیای درونی‌مان، رابطه‌ای که به دور از سرزنش و تهدید باشد برای ادامه مسیر زندگی و روابطی که خواهیم داشت به ما کمک می‌کند. در تمام اتفاق‌هایی که در گذشته ما رخ داده، ما هم سهمی داشته‌ایم. ما هم قسمتی از آن لحظه‌های دردناک بوده‌ایم. با سعی در پاک کردن از گذشته‌مان قسمتی از هویت خود را در آن اتفاقات و خاطره‌ها جا خواهیم گذاشت. در واقع ما برای رهایی از رنج بهتر است خودمان را بی‌شرط و قانون و بدون سرزنش نسبت به گذشته‌ای که داشته‌ایم، بپذیریم و در آغوش بکشیم.
منبع: زندگی سلام
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .