تبیان، دستیار زندگی

6 خوراکی که باعث حساسیت می‌شود

برخی مواد غذایی موجب واکنش های آلرژیک در بعضی از افراد می شوند که اگر از آن‌ها اجتناب نکنند، باعث رفتن به کما می‌شود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حساسیت،  آلرژی، مواد غذایی آلرژی زا،
بعضی از مواد غذایی را مصرف می کنیم و دچار حساسیت می‌شویم، بدون این که خودمان هم متوجه آن شویم زیرا فکر می‌کنیم  این نوع حساسیت‌ها به دلیل آلودگی هوا، مصرف دارو  و ...  است. در ادامه به تعدادی از خوراکی هایی که باید با دقت بیشتر آن ها را مصرف کنیم می‌پردازیم:

گندم

گندم در انواع غذاها مانند نان، غلات و پیتزا، حتی در کچاپ و بستنی هم یافت می شود و می تواند باعث درماتیت، التهاب مجاری تنفسی و آنافیلاکسی شود.


ماهی

آلرژی به ماهی در افراد مبتلا، عمدتاً بزرگ سالان تا آخر عمر باقی می ماند و علایمی مانند خارش، درماتیت و دشواری در تنفس را ایجاد می کند.

آجیل

آجیل هایی مثل بادام، پسته، آجیل برزیلی، گردو، بادام هندی و فندق یکی از علل اصلی واکنش های آنافیلاکتیک در میان همه آلرژی های غذایی هستند. آجیل ها به عنوان چاشنی یا جزو اصلی در غذاها استفاده می شود.

تخم مرغ

تخم مرغ علت اصلی خارش پوست (نوعی از آلرژی پوستی) در کودکان است. پروتئین موجود در سفیده تخم مرغ محرک اولیه آن به‌شمار می رود، اگرچه آلرژی به زرده تخم مرغ هم غیر معمول نیست. بیشتر کودکان در پنج سالگی از حساسیت تخم مرغ رنج می برند، توجه داشته باشید که آلرژی های شدید به تخم مرغ می تواند باعث کهیر، دشواری تنفس و گاهی حتی شوک شود. بنابراین بهتر است که به طور کلی از مصرف تخم مرغ صرف نظر کنید.

گندم در انواع غذاها مانند نان، غلات و پیتزا، حتی در کچاپ و بستنی هم یافت می شود و می تواند باعث درماتیت، التهاب مجاری تنفسی و آنافیلاکسی شود



شیر

شیر یکی از عوامل اصلی آلرژی در کودکان است، اگرچه علت اصلی آلرژی غذایی نامشخص است اما از سه سالگی حساسیت در کودکان کاهش می یابد.
شیر گاو عامل اصلی آلرژی به شیر است، اما شیر حیوانات دیگری مثل بز و گوسفند هم می تواند منجر به واکنش هایی نظیر کهیر، استفراغ و دیگر مشکلات هاضمه در عرض چند دقیقه یاچند ساعت شود.


سویا

آلرژی سویا معمولا کودکان نوپا را تحت تاثیر قرار می دهد. اگرچه آلرژی در بسیاری از کودکان از دو سالگی بیشتر می‌شود. افراد مبتلا به آلرژی باید از مصرف محصولات غذایی و مواد غذایی حاوی سویا، شامل سس سویا، شیر سویا و برخی از شیرینی های پخته شده خودداری کنند، در غیر این صورت دچار بی حالی، گرفتگی بینی، زخم های دهان، التهاب و خارش می‌شوند.
منبع: زندگی سلام
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .