تبیان، دستیار زندگی

«کودا» فیلیمی برای همه اعضای خانواده

کودا، ماجرای «روبی» تنها عضو یک خانواده ناشنوا است که می‌تواند بشنود. شنوا بودن این دختر نوجوان باعث شده که تقریبا تمام امور این خانواده که ماهیگیر هستند وابسته به حضور او باشد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
فیلم سینمایی کودا ، خانواده ، استعداد نوجوانان، مخاطبین ، محیط امن خانوادگی ،
معلم روبی در مدرسه استعداد خوانندگی او را کشف می‌کند و سعی دارد تا به او برای دریافت بورسیۀ کالج موسیقی کمک کند؛ اما جدا شدن روبی از خانواده تبدیل به یک چالش جدی می‌شود و آن‌ها با ادامه تحصیل او در دانشگاه مخالفت می‌کنند.

کودا در اصل روایتی درباره خانواده و اهمیت آن است. شاید اگر بخواهیم برای کودا یک شعار انتخاب کنیم؛ «همه برای یکی؛ یکی برای همه» بهترین انتخاب برای توصیف چیزی است که در این فیلم به نمایش درآمده.

کودا می‌تواند نمایشی برای یاد گرفتن مهارتِ درک متقابل در خانواده باشد. این فیلم مصداق خوبی برای مواجهه‌ی درست خانواده با علایق و استعدادهای یک نوجوان است و همچنین به نوجوان‌ها هم نشان می‌دهد که خانواده و حفظ آن تا چه اندازه اهمیت دارد

کودا می‌تواند نمایشی برای یاد گرفتن مهارتِ درک متقابل در خانواده باشد

.

این فیلم را یک زن آمریکایی ساخته که هیچ نسبتی با جامعه ناشنوایان ندارد اما به کمک بازیگرهای ناشنوا به خوبی از پس روایتی درباره این جامعه بزرگ برآمده است؛ بنابراین کودا هم به لحاظ مضمونی که در خدمت ارزش خانواده است و هم برای توجه به چالش‌های زندگی افراد ناشنوا فیلم خوبی برای تماشا در محیط امن خانوادگی است.

فیلم سینمایی کودا از محصولات اپل تی‌وی در تمام دنیا با استقبال خوبی از مردم مواجهه شده و در پلتفرم‌های ایرانی هم توانسته رای مثبت بیش از 90 درصد مخاطبین را دریافت کند.