تبیان، دستیار زندگی

چند ترفند برای خلاصی از موقعیت‌های ناخوشایند

اگر حین یک جلسه درگیر عطسه یا سرفه‌ای شدید که نه می‌رود نه می‌آید این مطلب را بخوانید:
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ترفند، تکنیک های ساده، عطسه، رفع سکسکه، تحریک عصب، سرگیجه
برای همه ما پیش آمده که در موقعیت حساسی مثل یک جلسه کاری مهم حس کنیم قرار است عطسه کنیم اما عطسه نه می‌آید نه می‌رود پی کارش و فقط به ما استرس وارد می‌کند. غیر از عطسه، موارد دیگری هم از این موقعیت‌های خاص و ناخوشایند وجود دارد که با ترفندهای ساده‌ای می‌توان ماجرا را مدیریت کرد تا از شر آن حالت رها شویم. در ادامه چند موقعیت را بررسی می‌کنیم:
1) اگر در گلوی خود حس قلقلک یا خارش کردید، گوش خود را بخارانید تا عصب‌های آن تحریک شود. انقباض ماهیچه‌ای ناشی از این کار خارش گلویتان را کمتر خواهد کرد.

به‌خاطر داشته باشید این تکنیک‌های ساده ممکن است برای همه عمومیت نداشته باشد؛ چون صرفاً براساس تجربه به‌دست آمده‌اند. در ضمن گاهی اوقات حبس عطسه یا سرفه می‌تواند عواقب ناخوشایندی برای سلامت شما داشته باشد.


۲) برای جلوگیری از یک عطسه بی‌موقع، زبان‌تان را به دندان‌تان فشار دهید؛ سقف دهان را ۵ تا ۱۰ ثانیه با زبان‌تان قلقلک دهید تا میل‌تان به عطسه کردن فروکش کند.
3) اگر سرتان گیج می‌رود وسط کف دست‌تان را فشار دهید.
4) برای رفع سکسکه انگشت شست‌تان را داخل دهان‌تان بگذارید و فوت کنید.
5) برای این‌که جلوی اشک‌تان را بگیرید به بالا نگاه و نفس‌تان را حبس کنید.
در پایان به‌خاطر داشته باشید این تکنیک‌های ساده ممکن است برای همه عمومیت نداشته باشد؛ چون صرفاً براساس تجربه به‌دست آمده‌اند. در ضمن گاهی اوقات حبس عطسه یا سرفه می‌تواند عواقب ناخوشایندی برای سلامت شما داشته باشد.
منبع: زندگی سلام
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .