تبیان، دستیار زندگی

«رمانتیسم عماد و طوبا» فیلمی که زن و شوهرها باید ببینند

«رمانتیسم عماد و طوبی» در روزهای خاکستری سینمای ایران که اغلب سینماگران برای ورود به جشنواره‌‎های خارجی رقابت عجیبی در ساخت آثار ناامید دارند، یک فیلم امیدوار؛ گرم و مهارت‌آموز است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
رمانتیسم عماد و طوبا، فیلم سینمایی، زن و شوهرها،
کاوه صباغ‌زاده در «رمانتیسم عماد و طوبا» که دومین فیلم سینمایی او محسوب می‌شود؛ باز هم سراغ ترکیبی از کمدی، فانتزی و مسائل خانوادگی رفته است. ایتالیا ایتالیا اولین فیلم سینمایی این کارگردان بود و مشکلات یک رابطه زناشویی آسیب‌دیده را بررسی می‌کرد. اولین فیلم صباغ‌زاده با اتمسفر فانتزی و گرمی که داشت توانست توجه مخاطب را به خودش جلب کند.

«رمانتیسم عماد و طوبی» در روزهای خاکستری سینمای ایران که اغلب سینماگران برای ورود به جشنواره‌‎های خارجی رقابت عجیبی در ساخت آثار ناامید دارند، یک فیلم امیدوار؛ گرم و مهارت‌آموز است. فیلمی درباره خانواده و مناسب برای زن و شوهرها منهای فرزندان‌شان؛ برای یادگرفتن مهارت برخورد با مشکلات یک رابطه متاهلی.

این فیلم به هر زوجی می‌آموزد که مشکلات در هر زندگی متاهلی اجتناب‌ناپذیر است و اگرچه تب‌وتاب عشق در پستی و بلندی‌های زندگی از رونق می‌افتد اما برای زنده نگه داشتن این عشق و رابطه‌ای که بر مبنای آن شکل گرفته باید چه کرد.

رمانتیسم عماد و طوبی»، فیلمی درباره خانواده و مناسب برای زن و شوهرها منهای فرزندان‌شان؛ برای یادگرفتن مهارت برخورد با مشکلات یک رابطه متاهلی.



فیلم مهارت‌آموز، آن هم با تمی امیدوار و پر نشاط از آن چیزهایی است که در دکان سینمای ایران جنس نایاب محسوب می‌شود و به نظر می‌رسد صباغ‌زاده‌ تصمیم دارد این عرصه خالی را پر کند، هر چند که فیلمش اشکالات متعددی هم دارد.

«رمانتیسم عماد و طوبی» نتوانسته نقاط مبهم قصه را با زبان سینما شفاف کند و برای این اشکالات دست به دامن جلوه‌های ویژه شده است. فیلم نتوانسته در همه بخش‌ها فانتزی را حفظ کند و گریزهای گاه و بی‌گاهش به این فضا خبر از ضعف اساسی فیلمنامه می‌دهد.

با این حال «رمانتیسم عماد و طوبی» به دلیل مهارت آموزی ارزشمند و نایابش در سینما حتما ارزش دیدن دارد و می‌تواند بهانه‌ای برای حل کردن مشکلات ریز و درشت زندگی متاهلی باشد.