تبیان، دستیار زندگی

هشدار سیامک انصاری را جدی بگیرید!

برنامه جوکر جدیدترین محصول فیلیمو است که توسط احسان علیخانی و تیم ایده پردازش تولید می شود.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : صادق وفایی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
محصول فیلیمو، جوکر، شبکه نمایش خانگی ، احسان علیخانی،
«جوکر»، جدیدترین رئالیتی شوی ایرانی است که در شبکه نمایش خانگی تبدیل به شگفتی شده و توجه مخاطبین را به خود جلب کرده است. دو قسمت منتشر شده این برنامه توانسته رکورد بالایی در کسب نظر مثبت تماشاگران داشته و آخرین قسمت آن ۱۸ میلیون دقیقه تماشا شده است. قسمت دوم مسابقه «جوکر» توانست در ۱۶ ساعت نخست، برای بار دوم، رکورد تماشای یک مجموعه را به نام خود ثبت کند. در فصل نخست این مسابقه، امین حیایی، سام درخشانی، امیرمهدی ژوله، هومن حاجی‌عبداللهی، بیژن بنفشه‌خواه، امیر کاظمی، سهیل مستجابیان و رضا نیکخواه حضور دارند و سیامک انصاری به عنوان مجری و داور این برنامه نقش آفرینی می کند.

شاید ممیزی‌های سختگیرانه تلویزیون یکی از دلایل اصلی مهاجرت تولیدکنندگانی مثل احسان علیخانی به شبکه نمایش خانگی باشد


جوکر را حامد میرفتاحی کارگردانی می کند اما چهره اصلی این برنامه احسان علیخانی است. در تیتراژ قسمت اول علیخانی به عنوان مشاور معرفی شد ولی بعد از استقبال کاربران از جوکر حالا از او به عنوان مدیر هنری و مدیر پروژه یاد می‌شود. علیخانی در جوکر یک بار دیگر ثابت کرد که متخصص برنامه‌سازی است. برنامه جوکر جدیدترین محصول فیلیمو است که توسط احسان علیخانی و تیم ایده پردازش تولید می شود.

جوکر کپی برنامه جهانی Documental است و قبل از اینکه کاربران این حقیقت را کشف و به عنوان نقطه ضعف مطرح کنند؛ در ابتدای هر قسمت به مخاطب یادآوری می شود. جوکر کپی موفقی است و کسی با این ماجرا مشکلی ندارد. اولین بار یکی از مطرح‌ترین چهره‌های کمدی ژاپن این بازی را ابداع کرد و با نام Documental آن را ساخت. پس از موفقیت برنامه، شرکت آمازون پرایم ویدئو امتیاز آن را خرید و با نام LOL مخفف Last One Laughing اقدام به ساختن نسخه‌های اختصاصی آن در کشورهای مختلف کرده است.
کل ایده جوکر یک جمله است. «در این بازی باید دیگران را خنداند و در عین حال نخندید». جوکر یک مسابقه کمدی است که در آن ۸ شرکت‌کننده برای مدت مشخصی در یک اتاق بزرگ محبوس می‌شوند. شرکت‌کنندگان این مسابقه هنرمندان مشهور هستند. هر کس باید در طول مسابقه دیگران را بخنداند و در عین حال خودش نخندد. هر شرکت‌کننده‌ای که بخندد بار اول کارت زرد می‌گیرد و بار دوم با کارت قرمز جریمه و از اتاق اخراج می‌شود. در دو قسمت اخیر گاهی بازیگران این برنامه در لفافه از شوخی‌های جنسی استفاده کردند و سیامک انصاری به مهمان‌ها تذکر داد. چون قرار است این برنامه همه خانواده را بخنداند و حالا بچه‌ها هم مخاطب «جوکر» هستند.

همه می‌خندیم به جز صداوسیما!

اغلب ما بعد از هربار لبخند زدن و تماشای یک کمدی کم‌حاشیه از خودمان می‌پرسیم، چرا جوکر در تلویزیون ساخته نشد و صداوسیما نتوانست میزبان جدیدترین برنامه احسان علیخانی باشد؟! شاید ممیزی‌های سختگیرانه تلویزیون یکی از دلایل اصلی مهاجرت تولیدکنندگانی مثل احسان علیخانی به شبکه نمایش خانگی باشد.