تبیان، دستیار زندگی

قهرمان مستند جنسی این‌رل قربانی می‌شود!

مستند این رل اخیراً توسط مؤسسه آرمان مدیا منتشر شده که داستان جوانی مذهبی برای ر‌هایی از نیاز‌های جنسی را روایت می‌کند. مشکل این مستند چیست؟
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : عارف چراغی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 

مستند این رل جدیدترین ساخته تیم مستندساز آرمان مدیاست که قبلاً با تولید مستند‌های انقلاب جنسی و حلال ممنوعه در حوزه موضوع ازدواج و نیاز‌های جنسی جنجال سازد شده بودند. حالا مستند «این رل» منتشر شده و واکنش‌های زیادی را برانگیخته است.
سازندگان این مستند در توضیح داستان مستندشان نوشته‌اند: «در ادامه دغدغه‌ی مستند انقلاب جنسی این ژل بازنمایی حال و روز امروز جوانانیست که از یکسو شرایط جامعه امکان ازدواج رو برای آن‌ها سخت کرده و از سوی دیگر حاضر نیستند تا تن به هر چیزی بدهند، چه کسی سرگذشت این جوانان را می‌داند؟ »

پژوهشگران ابرازگری هیجانی و خوددلسوزی را دو عامل مهم در خودافشاگری آنلاین مؤثر می‌دانند



در این مستند هاشم بافقی به عنوان راوی با جوانی به نام‌ امیرحسین همراه می‌شود تا او را برای ارتباط و ازدواج با جنس مخالف همراه کند. اما سؤال اینجاست که‌ امیرحسین قهرمان یا قربانی این مستند است؟ او یک شبه معروف شده و حالا بسیاری او را می‌شناسند و در مورد او و زندگی‌اش حرف می‌زنند. برخی رفتار و زندگی را «چندش» خطاب می‌کنند و برخی دیگر هشتگ می‌زنند و از او دفاع می‌کنند اما همه حالا به زندگی‌ امیرحسین وارد شدند و از درونیات او اطلاعات زیادی دارند.

در این رل تیم مستندساز توانسته‌اند با تحریک کردن فردی به خودافشاگری آن را شخصیت اول روایت خود کنند. پدیده خودافشاگری در سال‌های اخیر رونق زیادی در شبکه‌های اجتماعی گرفته است. "اغلب جوانان و نوجوانان در فضای مجازی اطلاعات شخصی خود را برای دیگران آشکار می‌کنند" این رفتار خودافشاگری آنلاین عنوان می‌شود.

پژوهشگران ابرازگری هیجانی و خوددلسوزی را دو عامل مهم در خودافشاگری آنلاین مؤثر می‌دانند. شاید این رفتار همیشه به فرد آسیب نزند اما افرادی با اهداف منفعت‌طلبانه ممکن است از فضای ایجاد شده به نفع خود بهره‌مند شوند.

سازندگان این مستند «این رِل» را بازنمای حال و روز جوانانی توصیف کردند که شرایط ازدواج برای آن‌ها دشوار است. منطق مستند ازدواج را صرفاً رفع نیاز جنسی می‌داند و در آن خبری از نیاز‌های روحی و آرامش فکری نیست. بر همین اساس شخصیت اول مستند برای ارضای نیاز جنسی خود دست به هرکاری می‌زند تا ناکام نماند.
به تصویر کشیدن خصوصی‌ترین وجه زندگی افراد آن هم به سخیف‌ترین شکل ممکن صدای منتقدین را درآورد. انتشار این مستند با نقد‌های زیادی از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز مواجه شد.

بسیاری از کاربران شخصیت اول مستند را فردی فریب خورده می‌دانند که خودافشاگری‌اش عواقب زیادی برایش به دنبال خواهد داشت برخی هم او را قربانی این مستند می‌دانند که به دلیل عدم شناخت و سواد اندک خود را در معرض قضاوت‌های جامعه قرار داده و حواشی زیادی در زندگی خصوصی‌اش باید تحمل کند.