تبیان، دستیار زندگی

10 نکته طلایی برای مهمانی‌رفتن

میزبان شدن و مهمانی رفتن آداب مخصوص به خودش را دارد، آدابی که در زیر مجموعه آداب معاشرت مهمانی قرار می‌گیرند. اگر اهل مهمانی گرفتن و مهمانی رفتن هستید حتماً باید آداب و معاشرت مهمانی را بلد باشید تا هم به میزبان و هم به مهمانان خوش بگذرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مهمانی‌ رفتن، مهمانی دادن، آداب و معاشرت مهمانی
نویسنده : سیدسورنا ساداتی| روزنامه‌نگار
1- طبق زمانبندی قبلی که با صاحبخانه توافق کردیم برویم، دیرتر رفتن باعث انتظار و اذیت شدن میزبان و زودتر رفتن باعث برهم خوردن برنامه‌‌ریزی‌‌های طرف مقابل می‌‌شود.
2- حتی المقدور یک هدیه کوچک هم برای میزبان یا فرزندش تهیه کنیم. هدایای لوکسی که کاربردی نیست مثل شکلات‌‌هایی با بسته‌‌بندی پرزرق و برق را فراموش کنیم.
3- از لحظه ورود و درآوردن کفش و شستن دست‌‌ها، تفاوت‌‌های فرهنگی و حساسیت‌‌های میزبان را درک کنیم و به‌‌آن‌‌ها احترام بگذاریم.
4- سوالات بی‌‌ربطی که طرف مقابل را معذب می‌‌کند نپرسیم، بیشتر مواقع هیچ‌‌کس تمایلی برای توضیح درباره درآمدش، میزان اجاره‌‌خانه، علت بچه‌‌دار نشدن یا ازدواج نکردن فرزندانش ندارد.  
5- اگر یکی از فرزندان میزبان به هر دلیلی از اتاق خارج نشد،   پیگیر علت اش نباشیم.
6- همان‌‌طور که ترک منزل میزبان بلافاصله بعد از شام کار خوبی نیست،  تا دیروقت ماندن هم بدون لحاظ کردن شرایط کاری و زندگی میزبان کار درستی نیست.
7- موقع ترک منزل میزبان در محیط‌‌هایی مثل راهرو یا دم در و... ملاحظه همسایه‌‌های میزبان را هم بکنیم.
8- شاید میزبان تمایلی نداشته باشد ما خودمان چای بریزیم یا دست به وسایل آشپزخانه بزنیم.
9- اگر غذای خودتان یا فرزندتان اضافه آمد خیلی راحت و خودمانی درخواست یک ظرف کنید و غذا را به منزل ببرید.
10- تشکر و قدردانی را نادیده نگیرید اما در این‌‌کار زیاده‌‌روی نکنید و در نهایت اگر به خوراکی خاصی حساسیت دارید به‌‌خاطر میزبان از آن میل نکنید و محترمانه علت کارتان را توضیح دهید.
منبع: زندگی سلام
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .