تبیان، دستیار زندگی

۵ عامل قاعدگی دردناک تر

به ندرت اتفاق می افتد که دوره های قاعدگی برای شما بدون درد سپری شود. معمولا در این دوران شما درد را تجربه می‌کنید اما بعضی روزها چیزی فراتر از درد است و میزان درد از تحمل شما خارج می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
دوره قاعدگی، قاعدگی دردناک،
نویسنده : زینب السادات کسنوی | روزنامه نگار منبع: momjunction.com
در ادامه به  بررسی مواردی که باعث دردناک‌تر شدن دوران قاعدگی شما می‌شود خواهیم پرداخت.

کافئین

وقتی در این دوره هستید ، نوشیدن قهوه کمکی به کاهش درد شما  نمی‌کند.  اگر بخواهم صادق باشم باید بگویم درد شما را بدتر هم خواهد کرد .قهوه و همچنین دیگر نوشیدنی‌های با محتوای کافئین بالا، احتمال ابتلا به درد و ناراحتی را از حد معمول افزایش می‌دهد.
دلیل  این افزایش درد ،کم آبی و انقباض عروق در رحم است که همگی باعث افزایش درد می شود.

در دوران قاعدگی خوردن شیرینی و شکر علایم PMS از جمله گرفتگی عضلات را تشدید می‌کند زیرا سطح انسولین را در خون شما افزایش می‌دهد و تعادل استروژن، تستوسترون و پروژسترون را بر هم می زند و باعث می‌شود شما درد بیشتری را تحمل کنید



سیگار کشیدن

بر اساس یک  تحقیق استرالیایی، زنانی که  روزی  یک بار سیگار مصرف می‌کنند، در مقایسه با غیر سیگاری‌ها بیشتر از درد قاعدگی رنج می‌برند .در این مطالعه اشاره شده است که ارتباط بین سیگار کشیدن و تشدید گرفتگی عضلات هنوز مشخص نیست، اگرچه محققان معتقدند که  این افزایش درد ، ممکن است به دلیل انقباض عروق خونی رحم باشد که توسط نیکوتین ایجاد می شود.


شکر

اگر شما هم هوس خوردن یک تکه شکلات بزرگ در  این دوره را می‌کنید عذاب وجدان نداشته‌ باشید. هوس خوردن شکر در دوران قاعدگی بسیار رایج است اما باید سعی کنید از تسلیم شدن به چنین هوس‌هایی و  زیاده‌روی در خوردن شیرینی‌جات در دوره‌ قاعدگی جلوگیری کنید. خوردن شیرینی و شکر  علایم PMS از جمله گرفتگی عضلات را تشدید می‌کند زیرا سطح انسولین را در خون شما افزایش می دهد و تعادل استروژن، تستوسترون و پروژسترون را بر هم می زند  و باعث می‌شود شما درد بیشتری را تحمل کنید.


نمک

همان‌طور که مصرف قندهای فراوری شده در دوره قاعدگی برای شما مضر است ، غذاهایی با محتوای نمک بالا هم  ممکن است قاعدگی شما را  دردناک کند. نفخ و پف کردگی در دوران قاعدگی شایع است و مصرف بیش از حد نمک فقط این علایم را بدتر می‌کند.حالا می‌فهمید که چرا پس از مصرف یک بسته چیپس نمکی در  این دوران احساس خوبی ندارید.


بی‌خوابی

خوابیدن به ترشح هورمونی به نام سروتونین کمک می‌کند . این هورمون چندین عملکرد بدن از جمله حساسیت به درد را تنظیم می‌کند. وقتی کمتر می‌خوابید، بدن شما سطوح پایین‌تری از این هورمون را تولید می کند  و در نتیجه حساسیت شما به درد افزایش می یابد.

منبع: زندگی سلام
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .