تبیان، دستیار زندگی

آشنایی و بررسی کامل شرایط خرید برج های پهنه بی چیتگر

آیا شما هم به دنبال پاسخ سوالاتی در مورد پهنه B چیتگرهستید؟ سوالاتی از قبیل پهنه B شهرک چیتگر کجا قرار دارد؟ چند برج در آن ساخته شده  است؟ چه شرایطی برای نقل و انتقال برج‌های پهنه B وجود دارد؟ تفاوت برج‌ها در نحوه خرید و فروش آن‌ها در چیست؟ در این مقاله به بررسی شرایط خرید برج‌های پهنه B چیتگر می‌پردازیم و امیدواریم بتوانیم به سوالات شما در این خصوص پاسخ دهیم. پس برای دانستن جواب‌های سوالتان تا آخر مطلب همراه ما باشید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آشنایی و بررسی کامل شرایط خرید برج های پهنه بی چیتگر

برج‌های پهنه B  چیتگر در کجا قرار دارند؟
پهنه B چیتگر در منطقه 22 تهران و در قسمت غربی دریاچه چیتگر قرار دارد. اگر بخواهیم به طور دقیق به جزئیات مکانی پهنه B چیتگر اشاره کنیم، باید بگوییم بزرگراه شهید خرازی در شمال آن، بلوار پژوهش در غرب آن و اتوبان شهید همدانی نیز در جنوب این برج‌ها قرار دارد.

برج‌های پهنه b  چیتگردر کجا قرار دارند؟


اطلاعات اولیه در مورد برج‌های این پهنه
شرکت تعاونی مسکن عمران هادی که وابسته به بنیاد تعاون ارتش جمهوری اسلامی است، مسئولیت ساخت برج‌های پهنه بی چیتگر یا سروستان را برعهده دارد.  شرکت تعاونی مسکن عمران هادی به گونه‌ای این برج‌ها را ساخته است که منظره 360 درجه از منطقه 22 ایجاد شده است. پهنه B، 16 برج دارد. از بین این 16 برج، 6 برج آن تقریبا در مراحل پایانی کار قرار دارد و به نازک‌کاری رسیده است. این 6 برج، برج‌های G1،G2،G3،G4،  B1وB2  نام دارند. ما بقی برج‌ها در مراحل اولیه کار قرار دارند.
برج‌های پهنه B، 6 سری با نام‌های B، D، A، F، N، G دارند. به طور کلی زیر بنای برج‌های پهنه B چیتگر از 70 متر آغاز شده است و بیشترین متراژ آن 386 متر است.
نحوه خرید و فروش برج‌هایی که در مراحل نازک‌کاری در پهنه B  چیتگر قرار دارند.

نحوه خرید و فروش برج B1 پهنه B چگونه می باشد؟
از میان 6 برجی که تقریباً در مراحل پایانی ساختشان هستند، برج B1 که به نام‌های برج حفاظت و الماس نیز مشهور است، متعلق به کارکنان حفاظت اطلاعات ارتش جمهوری اسلامی است و واحدهای آن خرید و فروش نمی‌شود.

بررسی نحوه خرید و فروش برج‌های G1 وG3 پهنه بی چیتگر
برج های G1 وG3 فروش آزاد دارند. فروش آزاد به این معناست که  خرید و فروش واحدها با قیمت قطعی و به صورت متراژ واحدها انجام می‌شود. واحدهای این برج‌ها با قیمت تمام شده‌ای که در سال 1392 قبل از شروع به کار ساخت این برج‌ها، توسط کارشناسان قیمت‌گذاری شده‌اند، به آن دسته افرادی که این قیمت‌گذاری را پذیرفته‌اند، فروخته می‌شود. شرکت سازنده این برج‌ها به خریداران خود امتیاز ویژه‌ای داده است. خریداران این برج، در صورت تاخیر در ساخت واحدهایشان، می‌توانند از شرکت سازنده، جریمه دیرکرد دریافت کنند. زیرا شرکت تعاونی مسکن هادی در زمان ساخت به خریداران، تعهد داده است در صورت تأخیر در زمان ساخت به خریداران جریمه پرداخت کند. نقل و انتقال این برج‌ها در دفتر تعاونی بتاجا انجام می‌شود. خریداران در زمان نقل و انتقال طبقه مورد نظر، واحد، متراژ واحد و... را تعین و براساس آن مبلغ خرید را می‌پردازند.

بررسی نحوه خرید و فروش برج‌های g1 وg3 پهنه بی چیتگر

بررسی نحوه خرید و فروش برج‌های G2، G4 و B3 پهنه B
برج‌های G2، G4 و B3 به صورت سهامی خرید و فروش می‌شوند. سهام‌ها 63 و33 متری هستند. هنگامی که سهام‌ها به صورت 63 و 33 خرید و فروش می‌شوند، خریداران باید هر واحد با هر تعداد متراژی را که در نظر می‌گیرند با عدد 33 و 63 متری جمع کنند.  مثلا شما قصد دارید یک واحد 150 متری از این برج‌ها را خریداری کنید. برای خرید واحدی با این متراژ، شما باید دو سهام 63 متری و یک سهام 33 متری خریداری کنید تا بتوانید واحد 150 متری را انتخاب کنید. اگر مثلا متراژ دلخواه شما 220 متری است، باید سه سهام 63 متری و یک سهام 33 متری خریداری کنید.
در خرید و فروش سهامی شما به عنوان خریدار واحدهای برج، قسطی  پرداخت نمی‌کنید. شما تنها هزینه‌های ساخت آن را می‌پردازید. به همین دلیل این برج‌ها در هنگام تحویل به شما فاقد طراحی‌های خاص و به صورت خام به شما تحویل داده می‌شوند و حتی نقاشی نیز نشده‌اند.
مبلغ خرید سهام‌های این واحدها با توجه به اولویت قیمت یکسانی ندارند.  هرچه اولویت سهامتان دورتر باشد، دراین صورت مبلغی که پرداخت می‌کنید، کمتر خواهد بود. هزینه‌های جانبی هر واحد مانند هزینه ساخت انباری، هزینه ساخت پارکینگ، هزینه واحد طبق طبقه مورد نظرتان و مواردی از این قبیل را شما در زمانی که کار را تحویل بگیرید، پرداخت می‌کنید. این روش فروش واحدها  می‌تواند برای خریداران بسیار با صرفه باشد.

نحوه خرید و فروش برج‌های پهنه بی چیتگر که در مراحل اولیه ساخت هستند
برج‌های N1، N2،  N3، N4، N5، N6،D1،  D2و D3پهنه B در مراحل اولیه ساخت و گودبرداری و فوندانسیون قرار دارند. خرید و فروش این برج‌ها به صورت متری انجام می‌شود. متراژ فروش هر واحد طبق طبقه، منظره و... متفاوت است. با این حال می‌توان گفت به طور کلی از متری 12 میلیون خرید و فروش آن آنجام می‌شود.
در این مقاله تلاش کردیم تا به جزئیات و نحوه خرید و فروش برج‌های پهنه B  بپردازیم. به طور کلی می‌توان گفت،  خرید و فروش سهامی با خرید و فروش آزاد تفاوت دارد. مهم‌ترین تفاوت این دو در نحوه تحویل و زمان تحویل است. در خرید و فروش به صورت آزاد برج کاملا ساخته شده و اتمام شده به شما تحویل می‌شود. اما در خرید و فروش به صورت سهامی، شما واحد خود رابه صورت خام تحویل می‌گیرید.