تبیان، دستیار زندگی

زنان مبتلا به کمردرد بیشتر مراقب باشند

کمردرد باعث محدودیت در فعالیت‌های زندگی روزمره و کاهش فعالیت بدنی می‌شود که ممکن است منجر به افزایش وزن و بروز یا بدتر شدن مشکلات مزمن مانند بیماری‌های قلبی عروقی گردد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : زینب حکیمی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کمردرد
از آن‌جا که بیماری کمردرد بسیار شایع است، نادیده گرفتن یا ربط دادن آن به چیزی که ظاهراً بی‌ضرر است، مانند خوابیدن در یک وضعیت ناراحت، ورزش بیش از حد یا نشستن به مدت طولانی، آسان است؛ اما اگرچه به نظر می‌رسد کمردرد جای نگرانی ندارد، تحقیقات جدید مرکز پزشکی بوستون (BMC) این تصور را به چالش کشیده است. طبق این تحقیق، بزرگسالان، به ویژه زنان، که کمردرد جدی‌تری دارند‌، یک مورد ترسناک مشترک دارند. به مطالعه این مطلب ادامه دهید تا بدانید تحقیقات به چه نتایجی دست یافته است.

خطر مرگ و میر در زنان با کمردرد شدید افزایش می‌یابد

تحقیقات جدید بررسی کرد که چگونه کمردرد با خطر مرگ و میر ارتباط دارد. با توجه به بررسی سیستماتیک و متاآنالیز ۱۱ مطالعه، متشکل از ۸۱۳۳۷ بزرگسال میانسال و مسن، یافته‌ها نشان دادند که کمردرد با افزایش متوسط مرگ و میر ناشی از همه علت‌ها، در بین زنان و آن‌هایی که کمردرد شدیدتری دارند، مرتبط بود. با این حال، کمردرد متوسط با افزایش خطر مرگ ارتباطی نداشت و هیچ ارتباطی بین کمردرد و مرگ و میر در مردان یافت نشد.

کمردرد منجر به کاهش فعالیت بدنی می‌شود، که می‌تواند خطر مرگ را افزایش دهد

تحقیقات BMC رابطه بین کمردرد و مرگ و میر در زنان را بررسی کرد و ارتباط آن با فعالیت محدود را مشاهده نمود؛ محدودیت در فعالیت که می‌تواند همراه با کمردرد باشد. طبق این مطالعه، کمردرد علت اصلی ناتوانی در سراسر جهان است و معلولیت و کم تحرکی به طور کلی با مرگ و میر بیشتری همراه است. کمردرد باعث محدودیت در فعالیت‌های زندگی روزمره و کاهش فعالیت بدنی می‌شود که ممکن است منجر به افزایش وزن و بروز یا بدتر شدن مشکلات مزمن مانند بیماری‌های قلبی عروقی گردد.
امیدوارم که این مطالعه به درک بهتری از تأثیرات طولانی مدت کمردرد محدود‌کننده فعالیت بر سلامتی و پژوهش برای بهبود درمان کمردرد در طول زندگی بیماران منجر شود.

با افزایش سن، کمردرد در زنان به طور قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند

پس از یائسگی، زنان بیشتر از مردان دچار کمردرد می‌شوند. پیری باعث تنگی ستون فقرات می‌شود، که می‌تواند باعث افزایش عوارض گردد. درد کمر معمولاً در سنین ۴۰ تا ۶۰ سالگی ظاهر می‌شود، اگرچه برخی از افراد می‌توانند از ۳۰ سالگی تغییراتی در ستون فقرات خود احساس کنند.
همچنین به نظر می‌رسد سن، در فتق دیسک کمر نقش دارد. هرچه پیرتر می‌شوید، دیسک‌ها خشک می‌شوند و حالت اسفنجی و انعطاف‌پذیری آن‌ها کمتر می‌شود. آن‌ها سفت می‌شوند و خطر ابتلا به فتق دیسک کمر را افزایش می‌دهند. اگرچه فتق دیسک، تهدید‌کننده زندگی نیست، اما می‌تواند بسیار ناتوان‌کننده باشد.
صرف نظر از اینکه چه چیزی باعث کمردرد شما می‌شود، کارشناسان بر اهمیت داشتن یک وزن و رژیم غذایی سالم تأکید می‌کنند زیرا هر یک پوند از وزن شما، به سیستم اسکلتی عضلانی‌تان فشار وارد می‌کند.

همچنین به نظر می‌رسد سن، در فتق دیسک کمر نقش دارد. هرچه پیرتر می‌شوید، دیسک‌ها خشک می‌شوند و حالت اسفنجی و انعطاف‌پذیری آن‌ها کمتر می‌شود. آن‌ها سفت می‌شوند و خطر ابتلا به فتق دیسک کمر را افزایش می‌دهند


اگر کمردرد شدیدی دارید، منتظر نمانید

اگر صبر کنید تا برای کمردردتان کاری انجام دهید، تا این‌که درد ناتوان‌کننده شود، بیش از حد صبر کرده‌اید. موارد زیادی از درد‌های کمر در طی دو هفته برطرف می‌شود، اما اگر برای مدت زمان طولانی‌تری ادامه پیدا کند، مشکلی وجود دارد. اگر درد شما طولانی مدت یا مزمن است، وقت آن است که به یک متخصص ستون فقرات مراجعه کنید.
می‌توان کمردرد مداوم را با دارو‌ها، تزریقات، فیزیوتراپی و جراحی، که در بعضی موارد لازم است، درمان کرد. متخصصین همیشه ابتدا با کم تهاجمی‌ترین و مؤثرترین روش درمانی شروع می‌کنند.
هر فردی که کمردرد شدید، مداوم یا کمردردی که مکرراً رفع شده و بازمی‌گردد، دارد، باید زودتر از موعد به متخصص ستون فقرات مراجعه کند. علاوه بر این، اگر درد، شما را ضعیف کرده و قادر به انجام کار‌های روزمره نیستید، یا اگر تب، کاهش وزن غیر قابل توضیح یا مشکلات ادراری را تجربه می‌کنید، مراجعه به پزشک یک حرکت هوشمندانه خواهد بود.
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.