تبیان، دستیار زندگی

 4 نکته برای پیشگیری از گردن‌ درد در محیط کار

برای پیشگیری از گردن درد هنگام کار با رایانه علاوه بر کاهش زمان استفاده می توان نکاتی مانند وضعیت بدنی مناسب، قدم زدن های مکرر و ... را در نظر گرفت
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
پیشگیری از گردن‌ درد، کار با رایانه ، محیط کار
مترجم : نجات شکوندی spine-heath.com
اطلاق پشت میز نشینی امروزه تنها برای کارمندان کاربرد ندارد، بلکه بسیاری از کارهای ما با سیستم رایانه یا گوشی همراه انجام می شود و به نوعی همه ما کاربر سیستم تلقی می شویم و مجبوریم ساعت های طولانی جلوی نمایشگر رایانه در محیط کار بنشینیم و حتی پلک هم کمتر بزنیم و به همین دلیل به سر و گردن ما فشار مضاعفی وارد می شود که در ادامه به نکاتی برای کاهش این دردها اشاره می کنیم:
 پیشگیری از گردن درد ،  وضعیت بدنی مناسب هنگام کار با رایانه،

وضعیت بدنی مناسب

هنگامی که پشت میز خود می نشینید، پاهای خود را صاف روی زمین قرار دهید و پشت خود را به صندلی تکیه دهید. سر شما باید در وضعیت صاف و بدون جهت قرار گیرد و گوش‌ها مستقیما بالای شانه‌ها باشد. برای جلوگیری از قوس شدن قسمت پایین کمر که به نوبه خود می تواند باعث افتادن سر و شانه های شما به سمت جلو شود ارتفاع صندلی خود را به نحوی تنظیم کنید تا ران‌ها کمی به سمت پایین زاویه داشته باشند. این وضعیت، وزن بدن را به طور ایده‌آل در استخوان‌های تحتانی که در قسمت‌های پایینی باسن قرار دارد، توزیع می‌کند.
پیشگیری از گردن‌ درد، کار با رایانه ، محیط کار ، استفاده از صفحه نمایش

استفاده از صفحه نمایش را محدود کنید

هنگام نگاه کردن به تلفن‌ و تبلت‌، به خصوص وقتی از صفحه لمسی برای ارسال پیامک یا ایمیل استفاده می‌کنید، تمایل دارید سر خود را بیشتر به جلو خم کنید. نگه داشتن حالت سر به جلو برای نگاه کردن به دستگاه برای مدت طولانی می‌تواند باعث کشیدگی دردناک عضلانی در کوتاه مدت شود و ممکن است در دراز مدت حتی به آسیب دیسک یا مفاصل بینجامد تا جایی که می توانید، استفاده از تلفن همراه و سر زدن به  شبکه ‌های اجتماعی را کاهش دهید.
پیشگیری از گردن‌ درد، کار با رایانه ، محیط کار ، تنظیم ارتفاع  و فاصله نمایشگر و صفحه کلید

تنظیم ارتفاع  و فاصله نمایشگر و صفحه کلید

سعی کنید صفحه رایانه را مستقیم در مقابل خود قرار دهید به‌طوری که مرکز صفحه نمایش با بینی شما در یک تراز باشد. اگر صفحه نمایش خیلی پایین باشد، سر شما خودبه‌خود زاویه‌ای به سمت پایین می‌گیرد و باعث افزایش فشار روی گردن می‌شود. اگر عمدتاً روی لپ‌تاپ کار می‌کنید، از یک صفحه نمایش ثانویه استفاده کنید. صفحه کلید را هم به اندازه کافی نزدیک خود قرار دهید تا هنگام تایپ، آرنج های شما تقریباً 90 درجه خم شوند. بهتر است ماوس هم در همان سطح صفحه کلید باشد. درخصوص نشستن روی صندلی اداری، هر چند ساده به نظر می رسد، اما خسته کننده است، زیرا هر چه مدت طولانی تری بنشینید، حفظ وضعیت مناسب سخت‌تر می‌شود.
پیشگیری از گردن‌ درد، کار با رایانه ، محیط کار ، قدم زدن

قدم بزنید

هر نیم ساعت قدم بزنید تا خطر ابتلا به درد کمر، گردن یا شانه ناشی از نشستن کاهش یابد. یک راه آسان برای یادآوری انجام این کار این است که آلارم گوشی خود را تنظیم کنید تا هر نیم ساعت به شما این اتفاق را یادآوری کند. هر چند ممکن است هر بار که زنگ ساعت به صدا در می‌آید بلند شدن ممکن نباشد، اما می‌تواند یادآوری خوبی باشد که مدت زیادی نشسته‌اید، به خصوص اگر چند بار متوالی صدای آلارم را شنیدید. اگر یک یا چندمورد از این نکات را رعایت کنید و در آن استمرار داشته باشید به مرور درد کاهش خواهد یافت  و زندگی سالم و پر باری خواهید داشت.