تبیان، دستیار زندگی

حقیقت بزرگی که «بلا حدید» مدل معروف آمریکایی - اردنی افشا کرد

اعترافات عجیب و گریه‌های یک مدل معروف، فضای‌مجازی جهان را تحت تاثیر خود قرار داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مدل معروف بلا حدید ، اعترافات عجیب، فضای‌ مجازی،
نویسنده: مهسا کسنوی - روزنامه نگار روزنامه خراسان
حضور روی فرش های قرمز بزرگ با لباس‌ها و جواهرات خیره‌کننده، داشتن خانه‌های مجلل و ده‌ها میلیون دلاری و خودروهای لاکچری، صورت و بدنی غرق در آرایش و...، همه این‌ها بخشی از زندگی مدل‌های معروف در جهان است که ما می‌بینیم یا بهتر بگویم به ما نشان داده می‌شود. شاید میلیون‌ها دختر و زن جوان در سراسر دنیا به این فکر کنند که من زیبا، خوب و کافی نیستم چون شبیه این افراد نیستم اما به تازگی یکی از بزرگ‌ترین سوپر مدل‌های جهان با انتشار عکسی از خودش در صفحه اینستاگرامش، پرده از رازی بزرگ برداشت.

 احساس کافی‌نبودن مدل معروف

به تازگی بلا حدید مدل ۲۵ ساله عکس‌هایی غیرمنتظره از خودش با صورتی گریان را به اشتراک گذاشت. دراین عکس‌ها صورت گریان و ورم کرده‌اش که به دلیل حمله‌های عصبی به این شکل درآمده، به خوبی نشان داده می‌شود اما این همه ماجرا نیست. این مدل معروف اعتراف کرده که چند سال است هر روز و هر شب‌ از حملات عصبی و مشکلات روحی و احساس کافی‌نبودن رنج می‌برد.

شاید این برای تمام دختران و زنان جوان بسیار شوکه‌کننده باشد که چرا باید یک مدل با شرایطی مثل بلا حدید به این وضعیت دچار شود؟ پس تمام آن لبخند‌ها و عکس‌های بی‌عیب و نقص چه؟ ساختگی بود؟ او در اینستاگرامش با انتشار این عکس‌ها نوشته: «فضای‌ مجازی واقعی نیست» و از این‌که طرفدارهایش وضعیتش را درک می‌کنند، تشکر کرد.

یک واقعیت مهم

عکس‌ها و نوشته‌های بلا حدید، دنیای مد را دگرگون کرد. حالا تمام زنان در سراسر دنیا متوجه این موضوع شده‌اند که به آن چه می‌بینند، اعتماد نکنند. تصویرهای پر زرق و برق و  چهره‌های بی‌عیب و  نقصی که در اینستاگرام به ما نشان می‌دهند، همه زندگی مدل‌ها و بازیگران هالیوودی نیست و فقط بخشی است که دوست دارند ما ببینیم تا توسط تبلیغات به احساس نازیبا بودن و کافی‌نبودن برسیم تا صنعت جراحی‌های زیبایی، مد و فشن رونق بگیرد. صنعتی که حالا یکی از مدل‌هایش قربانی همین تفکرات شده‌ است.