تبیان، دستیار زندگی

9 نکته برای رفتار با پیک موتوری‌ها

در این مطلب جزئیات رفتاری مهم درارتباط با آقای پیک موتوری را تمرین می‌کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
رفتار با پیک موتوری‌ها
نویسنده : الهه توانا| روزنامه نگار
از وقتی کرونا آمده، با پیک موتوری‌ها سروکار بیشتری داریم اما لزوما نسبت به قبل چیزهای بیشتری از سختی‌های این شغل و ملاحظات ارتباط با آن‌ها نمی‌دانیم چون معمولا فرصت گفت‌وگو برای‌مان پیش نمی‌آید. در این مطلب جزئیات رفتاری مهم درارتباط با آقای پیک موتوری را تمرین می‌کنیم.

1- پیک مسئول رساندن چیزی است که آن را سفارش داده‌ایم و اجازه نداریم از او بخواهیم خریدهای‌ خانه‌مان را هم سر راه بگیرد.
2- اگر سفارش‌مان نقصی دارد، موضوع را محترمانه مطرح کنیم. معمولا ایراد از جانب مجموعه است و باید مسئول مجموعه را بازخواست کنیم نه پیک را.
3- در روزهای برفی و بارانی و ساعات اوج ترافیک و شلوغی، با تأخیر رسیدن پیک را درک کنیم و اگر اعتراض داریم، باآرامش به گوشش برسانیم.
4- پیک موتوری به ما خدمتی می‌فروشد؛ مثل پزشک‌ها، معلم‌ها و... . پس درارتباط با آن‌ها باید حواس‌مان به ادب معاشرت مثل سلام، احوال‌پرسی و خداحافظی باشد، همان‌طور که در مقابل دیگر مشاغل این نکته را رعایت می‌کنیم.
5- اگر به پیک زحمت اضافه‌ای تحمیل می‌کنیم، حتما با انعام از او تشکر کنیم؛ مثل تحویل سفارش دمِ در واحد آپارتمانی که آسانسور ندارد و پیک باید از پله بالا بیاید.

پیک موتوری به ما خدمتی می‌فروشد؛ مثل پزشک‌ها، معلم‌ها و... . پس درارتباط با آن‌ها باید حواس‌مان به ادب معاشرت مثل سلام، احوال‌پرسی و خداحافظی باشد، همان‌طور که در مقابل دیگر مشاغل این نکته را رعایت می‌کنیم


6- در روزهای همه‌گیری کرونا بهتر است با رضایت خود پیک، هزینه را به‌جای پول نقد به صورت اینترنتی پرداخت کنیم.
7- خیلی وقت‌ها هزینه پیک و انعامی که به او می‌دهیم، صرف پول بنزین و خرج‌های ضروری فوری دیگری می‌شود پس پرداخت را فورا انجام بدهیم.
8- هزینه ارسالی که از طرف رستوران و... روی فاکتور سفارش ما ثبت شده است، ربطی به پیک ندارد؛ پس سر کم و زیادش چانه نزنیم. درآمد پیک براساس تعداد سرویس‌هایش محاسبه می‌شود. 
9- موتور دارایی مهمی برای پیک هاست، پس توقع نداشته باشیم پیک موتورش را در خیابان بگذارد و غذا یا بسته را برای ما چند طبقه بالا بیاورد.
منبع: زندگی سلام
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .