تبیان، دستیار زندگی

آسیب‌های روانی تنها غذاخوردن زنان

محققان کره‌ای اعلام کردند زنان سالمندی که تنها غذا می خورند، بیشتر در معرض افسردگی و منزوی‌شدن هستند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
تنها غذا خوردن، عادات غذایی ، سلامت بدن، سلامت روان،
نویسنده : زینب کسنوی| روزنامه‌نگار
هر روز هزاران مطلب راجع به خوردن غذاهای سالم و  تغییر سبک‌زندگی با  تغییر عادات غذایی در مجله‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود اما اهمیت یک همراه در غذا خوردن، تا حد زیادی در مطالعات نادیده گرفته شده است. تغییرات اخیر در جامعه باعث شده است که مردم بیش از هر زمان دیگری به تنهایی غذا بخورند. برخی از دلایل اصلی شامل افزایش تعداد خانوارهای تک‌نفره و البته شیوع اپیدمی کروناست. به تازگی در یک تحقیق جدید، دانشمندان کره‌ای به این نتیجه رسیدند که تنها غذا خوردن خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و آسیب‌های روانی را در زنان مسن افزایش می‌دهد.


سلامت بدن و سلامت‌روان

یک  تحقیق جدید نشان می‌دهد که هرچه دفعات تنهایی غذا خوردن بیشتر باشد، احتمال چاقی شکمی و افزایش فشارخون بالا می‌رود زیرا افراد تمایل دارند وقتی تنها هستند، سریع تر غذا بخورند که اغلب منجر به افزایش شاخص توده بدن، افزایش دور کمر، بالا رفتن فشار و سطح چربی خون می‌شود که همگی می‌توانند خطر سکته قلبی و بروز حمله و بیماری‌های قلبی را افزایش دهد. همچنین غذا خوردن به تنهایی می‌تواند بر سلامت روان تأثیر بگذارد و به عنوان یک عامل خطر برای افزایش استرس و افسردگی و کاهش توانایی تمرکز گزارش شده است.


تحقیق کره‌ای‌ها و تاثیرش بر زنان

محققان کره‌ای در این مطالعه که نتایج آن به تازگی منتشر شده با شرکت نزدیک به 600 زن یائسه با سن بالای 65 سال به دنبال مقایسه رفتارهای سلامت و وضعیت تغذیه بین زنان مسن که به تنهایی غذا می‌خورند و آن‌هایی که با دیگران غذا می خورند، به این نتیجه رسیدند که این زنان بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی علامت‌دار و همچنین ابتلا به اختلال‌های روانی از جمله افسردگی، منزوی‌شدن، احساس تنهایی، کاهش اعتمادبه‌نفس و رضایت از زندگی هستند.
منبع: زندگی سلام
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .