تبیان، دستیار زندگی

 اهمیت رزومه حرفه‌ای در پیدا کردن کار

همیشه به یاد داشته باشید که برای نوشتن یک رزومه حرفه ای نیاز است که آن را مدام به روز کنید و حتی نگارش و محتوای آن را مناسب با شرح شغلی‌های مختلف، تغییر دهید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
اهمیت رزومه حرفه‌ای در پیدا کردن کار

داشتن یک رزومه حرفه‌ای و اهمیت آن برای به دست آوردن شغل را نمی‌توان انکار کرد. رزومه یک رسانه برای تبلیغ خودتان است و در واقع اولین سندی است که می‌توانید به کارفرما ارائه دهید و در آن از مهارت‌های شغلی، توانایی‌ها، سابقه کار و تحصیلات خود بگویید و با این سند خودتان را به عنوان فرد واجد شرایط برای استخدام معرفی کنید.


همیشه به یاد داشته باشید که برای نوشتن یک رزومه حرفه ای نیاز است که آن را مدام به روز کنید و حتی نگارش و محتوای آن را مناسب با شرح شغلی‌های مختلف، تغییر دهید.
آیا می‌دانستید که کارفرمایان و کارشناسان استخدام تنها 8 تا 10 ثانیه برای خواندن و بررسی اولیه رزومه‌ها زمان می‌گذارند. حتی این عدد، گاهی اوقات کمتر نیز می‌شود. این یعنی شما تنها 8 یا 10 ثانیه زمان دارید تا بتوانید تصویری خوب از خود در این سند به نمایش بگذارید. همچنین، کارفرمایان با بررسی رزومه‌ها باید تعداد اندکی را برای مرحله مصاحبه انتخاب کنند که خب باز هم این اتفاق تنها در کسری از ثانیه اتفاق می‌افتد. همان‌طور که در تعریف رزومه چیست آمده است، رزومه مدرک یکپارچه‌ای است که باید بلافاصله و در زمان کوتاهی شایستگی و مهارت کارجو در به دست آوردن موقعیت شغلی را نشان دهد. درک اهمیت نوشتن رزومه حرفه‌ای به شما کمک خواهد کرد که شانس خود را برای استخدام در موقعیت شغلی دلخواه‌تان افزایش دهید.

ورود به بازار کار

ورود شما به بازار کار با یک رزومه‌ی حرفه‌ای به بهترین شکل رقم خواهد خورد و دقیقا همانی می‌شود که می‌خواهید. زمانی که در حال تحصیل و یادگیری هستید، مطمئنا هیچ رزومه کاری قوی ندارید. اما با این حال، هنگامی که تحصیلات خود را تکمیل می‌کنید، باید روی مهارت‌های خود کار کنید و اینجاست که می‌توانید تمام آن مهارت‌ها را در رزومه‌ی حرفه‌ای خود لیست کنید.
توانایی شما برای انتقال تمام مهارت‌ها و دانشی که در دانشگاه به دست آوردید، می‌تواند شما را برای هر شغلی واجد شرایط کند. در واقع در این مورد می‌توانید اهمیت داشتن رزومه حرفه‌ای برای کارآموزان و تازه فارغ‌التحصیلان را مشاهده کنید که درست به اندازه افراد حرفه‌ای بازار کار است.

روایتی دقیق از زندگی حرفه‌ای


روایتی دقیق از زندگی حرفه‌ای

به عنوان فردی فعال در بازار کار،‌ رزومه شما باید خلاصه‌ای از تمام آنچه بر شما گذشته باشد. این که آیا شما یک دستیار اجرایی یا مدیر اجرایی یک شرکت بزرگ هستید، باید اینکه به صورت دورکار یا فریلنسر با شرکت‌ها کار کردید، باید به صورت تمام و کمال در رزومه عنوان شود. توانایی توضیح مسئولیت‌هایی که در مشاغل مختلف داشتید و اهداف و دستاوردها می‌تواند شما را از باقی متقاضیان تمایز کند. اگر رزومه خود را به صورت حرفه‌ای بنویسید، می‌توانید ثابت کنید که برای هدف شرکت‌ها ارزش قائل هستید و همچنین فردی مسئولیت پذیر در قبال تمام وظایف خود در شرکت هستید.

نشان دادن مهارت‌های ارتباطی

با اینکه رزومه تنها روش برای اثبات تمام توانایی‌ها و مهارت‌ها نیست و بخش بزرگی از نشان دادن مهارت‌ها به مصاحبه بستگی دارد، اما توانایی شما برای نوشتن رزومه به شیوه‌ای قابل درک می‌تواند شما را یک قدم جلوتر از دیگر افراد قرار دهد. مهارت شما در نوشتن رزومه می‌تواند آن را به یک محتوای جذاب تبدیل کند که هم درک آن برای کارشناسان استخدام راحت است و هم می‌توانند نکات مهم را از آن استخراج کنند.
بخش مهارت‌ها در رزومه نیز یکی از مهم‌ترین بخش‌ها است که می‌توانید به خوبی خود را در این بخش به صورت حرفه‌ای نشان دهید و سافت اسکیل‌ها و هارد اسکیل‌های خود را برجسته کنید.

وابستگی کمتر به دیگران

افرادی که در نوشتن رزومه تنبلی می‌کنند، همیشه به دوستان یا نویسندگان رزومه حرفه‌ای متکی هستند تا بتوانند سندی را برای خود آماده کنند که چشم‌ها خیره کند. اما این نکته را فراموش نکنید که هیچ روایت‌گری نمی‌تواند به خوبیِ خودتان، داستان حرفه‌ای شما را بیان کند.
اگر مطمئن نیستید که چگونه می‌توانید یک رزومه حرفه‌ای بنویسید و باید برای آن از کسی کمک بگیرید و سوال بپرسید، هیچ ایرادی ندارد اما فراموش نکنید که خود شما هستید که باید آن را تمام کنید. برای نوشتن رزومه حرفه‌ای منابع و اطلاعات بسیاری در دسترس است که می‌توانید با مطالعه آنها، به بهترین ایده‌ها برسید و نیاز خود به دیگران را کم کنید.

ویرایش آسان رزومه برای هر موقعیت شغلی


ویرایش آسان رزومه برای هر موقعیت شغلی

اگر از ابتدا رزومه خود را به صورت حرفه‌ای تدوین کنید، دیگر نیازی نیست که برای هر موقعیت شغلی عذاب بکشید تا آن را ویرایش کنید و با اندک زمانی که می‌گذارید، می‌توانید تمام این به روز رسانی را به بهترین شکل انجام دهید. حتی در انجام این کار می‌توانید رزومه خود را نسبت به قبل بهتر کنید و آن را بیشتر به سمت حرفه‌ای‌تر شدن پیش ببرید.
اهمیت داشتن رزومه حرفه‌ای و به روز کردن مداوم آن به شما کمک می‌کند تا اهداف شخصی خود را نیز بررسی کنید. در طول دوره حرفه‌ای خود، می‌توانید به درک درستی از ویژگی‌ها شغلی و حرفه‌ای خود برسید و صفات شخصی خود و نحوه تعامل با همکاران در محل کار را، بهتر کنید.
تمام این موارد با داشتن رزومه‌ی حرفه‌ای محقق خواهند شد و شما می‌توانید از همین امروز، اولین قدم را برای ساخت رزومه جدید خود بردارید. برای نوشتن یک رزومه حرفه ای میتوانید به رزومه ساز ایران تلنت به آدرس www.irantalent.com/cv مراجعه کنید.